2015-01-22, 06:11
Medlem
Jag har på senare tid haft mer ångest om nätterna än vanligt.
I natt speciellt (jag vet att det redan är morgon i er tidszon, men inte för mig)
Så jag tar mina vanliga Nitrazepam, Alprazolam, Cymbalta.
Bytte från Effexor till Cymbalta vilket känns lite som ett misstag, Effexor (Venlafaxin) är väldigt beroendeframkallande, men hjälper bättre mot min sociala fobi.

Men nu till den nattliga problematiken. De vanliga sakerna tycks ju inte hjälpa. Så vad bör man göra för att snarast slockna, för på dagen är jag ångestfri förutom i större planerade sociala situationer vilka jag undviker.

Alkohol? Tramadol är lagligt på apoteket så det har jag en del av. Kodein. Cigarrer. Vad somnar jag fortast på? Vill liksom vakna tidigt vid tio (min tid) så hjälp mig slockna fort nu.
Senast redigerad av edulimefragetecken 2015-01-22 kl. 06:13.
Citera
2015-01-22, 06:20
Medlem
Framtiden-Cs avatar
Stilnoc eller imovane.
Båda är starka sömnmediciner, så ta det lungt med dom.
Citera
2015-01-22, 06:27
Medlem
patheuzs avatar
Cannabis är lösningen på dina problem!
Citera
2015-01-22, 06:34
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patheuz
Cannabis är lösningen på dina problem!
+1 cannabis gör susen när man känner sig lite nere på kvällskvisten.
Citera
2015-01-22, 06:53
Medlem
whiteblacks avatar
Sluta stoppa i dig massa kemikalier! Cannabis löser dina problem
Citera
2015-01-22, 07:49
Medlem
Varför oroar du dig över att venlafaxin är beroendeframkallande när du tar två olika sorters benso plus tramadol och kodein.
Venlafaxin är bara vanebildande som det så fint heter men med jobbiga biverkningar.

Dom enda mediciner som fungerat för mig längre perioder är melatonin och valdoxan. Kanske behöver du en medicin som knockar dig på kvällen som theralen eller mirtazapin.

När ska alla fatta att cannabis inte är lösningen på allt och det är absolut inte för alla.
Citera
2015-01-22, 18:07
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edulimefragetecken
Jag har på senare tid haft mer ångest om nätterna än vanligt.
I natt speciellt (jag vet att det redan är morgon i er tidszon, men inte för mig)
Så jag tar mina vanliga Nitrazepam, Alprazolam, Cymbalta.
Bytte från Effexor till Cymbalta vilket känns lite som ett misstag, Effexor (Venlafaxin) är väldigt beroendeframkallande, men hjälper bättre mot min sociala fobi.

Men nu till den nattliga problematiken. De vanliga sakerna tycks ju inte hjälpa. Så vad bör man göra för att snarast slockna, för på dagen är jag ångestfri förutom i större planerade sociala situationer vilka jag undviker.

Alkohol? Tramadol är lagligt på apoteket så det har jag en del av. Kodein. Cigarrer. Vad somnar jag fortast på? Vill liksom vakna tidigt vid tio (min tid) så hjälp mig slockna fort nu.

Inte bra att supa ihop med benzo, risken finns att du vaknar och halva lägenheten är upp och ned och risk för skumma statusuppdateringar på facebook och/eller konstiga sms och samtal du inte minns :P

Har du prövat theralen? det funkar bra att sova på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in