2015-01-22, 02:15
Medlem
Som sagt den skramlar och den försvinner om jag lätt skakar på datorn men kommer tillbaka på en gång.

Jag vet vad det bero på, men min fråga är, hur lång kan jag vänta utan att reparera? Alltså kan jag beställa en ny online och fortfarande använda den medans jag väntar.

Dessutom har jag garanti fortfarande på Webhallen, men jag vill helst inte lämna in den eftersom jag säkerligen kommer bli av med den. Har någon erfarenhet med detta och hur det går till och hur länge måste jag vänta?

Har någon tips på var man kan köpa en sådan fläkt i Sverige så att jag inte behöver använda ebay eller amazon?
Citera
2015-01-22, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canuckster
Som sagt den skramlar och den försvinner om jag lätt skakar på datorn men kommer tillbaka på en gång.

Jag vet vad det bero på, men min fråga är, hur lång kan jag vänta utan att reparera? Alltså kan jag beställa en ny online och fortfarande använda den medans jag väntar.

Dessutom har jag garanti fortfarande på Webhallen, men jag vill helst inte lämna in den eftersom jag säkerligen kommer bli av med den. Har någon erfarenhet med detta och hur det går till och hur länge måste jag vänta?

Har någon tips på var man kan köpa en sådan fläkt i Sverige så att jag inte behöver använda ebay eller amazon?

Garantin gäller troligen inte fläktar, men kontakta dem o hör vad de säger.
De kanske kan skicka en ny med posten som du sätter in själv?

Hur långt du kan vänta utan att laga den? Tja...tills den slutar fungera är väl svaret på den frågan.
Kolla bara att den kyler ordentligt.

Är det en CPU-fläkt eller chassifläkt?
Det är väl bara att beställa en ny om du inte får en på garantin.
Finns mängder med fläktar som passar.
Citera
2015-01-22, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Garantin gäller troligen inte fläktar, men kontakta dem o hör vad de säger.
De kanske kan skicka en ny med posten som du sätter in själv?

Hur långt du kan vänta utan att laga den? Tja...tills den slutar fungera är väl svaret på den frågan.
Kolla bara att den kyler ordentligt.

Är det en CPU-fläkt eller chassifläkt?
Det är väl bara att beställa en ny om du inte får en på garantin.
Finns mängder med fläktar som passar.

Det är en fläkt till en bärbar dator, den är ganska enkelt att ta ut, problemet är bara att skaffa en ny utan en massa krångel, jag har ingen tålamod, jag vill ha den imorgon, inte om ett par veckor
Citera
2015-01-23, 15:19
Medlem
MrInnocents avatar
Antingen så måste du lämna in datorn och vänta en stund eller så beställer du en ny fläkt och blir av med garantin det gör kanske inte så mycket beroende på hur lång garantitid du har kvar och du kan använda datorn tills den börjar trottla p.g.a värmeproblem. men kontakta först Webhallen och se om de klan hjälpa dig lösa problemet på ett bra sätt annars kan du kontakta MSI och se om de kan fixa en bättre passande lösning. Men eftersom detta är en slitage skada så är det på goodwill någon av de hjälper dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in