Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-23, 16:34
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Beror ju på vilken pizzeria jag köpt pizza ifrån. Men mina lokala här har små och goa kanter.

Men var på nån pizzeria i Bergsjön för längesen där kanterna var nästan 1dm breda och snustorra, då går det fetbort.
Citera
2020-10-23, 16:44
Medlem
Det är sällan jag äter kanterna. Det är ju bara en massa smaklös deg.

Sällan jag äter pizza överhuvudtaget förvisso.
Citera
2020-10-23, 19:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Klart man äter kanterna för det mesta. De är särskilt fina att doppa i bea eller vitlöksdipp.
Citera
2020-10-24, 00:10
Medlem
Kan inte äta kanterna om jag inte dippar dom i nån sås, kan inte äta pizza överhuvudtaget utan bearnaise
Citera
2020-10-24, 00:35
Medlem
snillet_1s avatar
Blir tillräckligt mätt av kungadömet av pizzan så att säga. Kanterna är egentligen bara tomma kalorier.
Citera
2020-10-24, 01:05
Medlem
Helgedenfetes avatar
Klart att man äter kanterna, är man hungrig så är man.

Och pizzorna är ju så små. Två pizzor brukar man bli mätt på.
Citera
2020-10-24, 03:26
Medlem
Bdonks avatar
Oftast äter jag ungefär hälften av kanterna på en pizza, och lite kanter hör till och tillför något till smaken och pizzaupplevelsen. Men det räcker med en måttlig mängd kanter och att sätta i sig kanterna från en hel pizza blir för mycket.
Citera
2020-10-26, 23:25
Medlem
bunjackens avatar
Förstår er inte riktigt som inte äter kanterna det är ju mat som kostat pengar hela pizzan är ätbar
Citera
2020-11-04, 01:23
Medlem
Hamprs avatar
Kanterna erbjuder nästan den bästa upplevelsen med pizza. Nu snackar vi inte babbeluringpizza, utan all annan pizza förutom frysta färdigpizzor.
Bäst är om man blandar med "vanliga" bitar samtidigt.
Citera
2020-11-16, 19:09
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Varför äter ni inte upp kanterna? Kan förstå om de är brända som knäckebröd, men det är inte ofta. Är ni dumma eller bara småbarn?

Håller med om att det känns märkligt att många väljer att inte äta pizzakanterna. För mig är kanterna den stora höjdpunkten med pizzamåltiden, särskilt om pizzan är åt det krispigare hållet.

Förstår inte riktigt resonemanget att folk gör det för att kanterna skulle innehålla ”tomma kalorier”. Varför väljer man överhuvudtaget att äta pizza om man nu är orolig för att få i sig mycket kalorier?
Citera
2020-11-16, 19:17
Medlem
storkmammas avatar
Jag är inte så värst stor i maten och orkar ibland inte en hel pizza, därför sparar jag ungefär hälften av kanterna till sist, är jag då fortfarande sugen kan jag äta upp dem eller spara dem. Om de får ligga framme blir de små brödpinnar, perfekt som tilltugg till senare på kvällen.
Citera
2020-11-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Blir tillräckligt mätt av kungadömet av pizzan så att säga. Kanterna är egentligen bara tomma kalorier.

Jaha och du äter i övrigt Pizza för näringens skull? Kan erkänna att jag blir enormt provocerad av denna attityd. Skräpmat äter man ju enbart för att det knullar i munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in