Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-06-22, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Tror det är du som är dum. Folk äter olika saker, man måste vara riktigt inavlad för att inte fatta det.

Du är bara bortskämd. Du betalar för kanter. ÄT UPP DET! Bebis.
Citera
2019-06-22, 01:55
Medlem
Elementarts avatar
Vissa pizzerior misslyckas med kanterna, så att de blir hårda. Ibland är man bara för mätt för att äta upp kanterna.
Citera
2019-06-22, 10:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Du är bara bortskämd. Du betalar för kanter. ÄT UPP DET! Bebis.
Personligen äter jag gärna kanterna, men eftersom en pizza är stor och äter aldrig upp en hel, och jag gillar pizzan mer än kanterna, så skippar jag kanterna ofta.
Även salladen, men den äter jag senare istället.
Citera
2019-06-22, 10:18
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
En del barn "skalar" kanelbullar. Det yttersta, torra lagret...

Citat:
Ursprungligen postat av smulemorran
Äter det godaste först = det med fyllning. Om plats finns kvar i magen slinker även kanterna ner. Man vill ju inte äta sig mätt på bara brödet!
Dagens i-landsproblem.
Undrar hur dessa WT-yngel skulle klara sig om Sveriges elnät slocknade...
Citera
2019-06-22, 14:31
Medlem
RZLAs avatar
Skippar kanterna ibland eftersom jag blir tillräckligt mätt av pizzan ändå. Dessutom är kanterna kanske lite brända, torra och smaklösa.
Citera
2019-06-22, 14:34
Citat:
Varför äter ni inte upp kanterna? Kan förstå om de är brända som knäckebröd, men det är inte ofta. Är ni dumma eller bara småbarn?
Jag väljer att äta det som är gott. Kanterna är inte goda. Och eftersom jag inte bor i Afrika så råder det ingen hungersnöd här och då behöver jag inte vårda varenda liten kalori som kommer i min väg. Jag har alltså råd att kasta sådant som är torrt, illasmakande eller oaptitligt.

Om det gör mig barnslig så är jag väl ett barn då. Kvittar mig.
Citera
2019-06-24, 21:22
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Varför äter ni inte upp kanterna? Kan förstå om de är brända som knäckebröd, men det är inte ofta. Är ni dumma eller bara småbarn?
Varken korkade eller småglin som inte fattar nåt....mer smartness om du frågar mig! En vuxen människa som tänker på sin figur (vilket alla borde göra) tycker kanske att tunna knapriga kanter är gott och äter det för att det helt klart ger själva pizzaupplevelsen en extra dimension. Men är de tjocka och fluffiga....Näe det går bort! Bara en massa onödig bukfylla till ingen som helst nytta. Du blir bara fet (läses: fetare) av det!
Citera
2019-06-24, 21:43
Medlem
ghostedbymes avatar
klart kanterna avnjuts när det vankas pizza , köper ju pizzan bara för kanterna och underbart god sallad
Citera
2019-10-24, 01:14
Medlem
sanchoos avatar
Småbarn kanske inte orkar äta kanterna men om du är vuxen och slänger en bråkdel av pizzan är du svag. Du gillar troligen snabbmakaroner och köttbullar.
Citera
2019-10-26, 22:05
Medlem
Jag äter inte så ofta kanterna på "turkpizzor". Menlösa, tråkiga och mättande. Däremot äter jag mer än gärna kanterna på en riktig napolitansk pizza bakad på smakrik deg.
Citera
2020-10-23, 16:21
Medlem
funkstars avatar
Åt lite lunchbuffé hos Pizza Hut. Bordsgrannen (okänd man två bord ifrån) hade en redig hög med pizzakanter kvar som gjorde ont att se på. Vill inte glo, men blickade snabbt och kunde lätt se att det var över 15 slicer. En glad vuxen man mumsar i sig och fyller sin rejäla mage. Själv åt jag bara fem och hamnade i matkoma.

Jag suckar inombords och tänker på en jättebebis som aldrig har varit utan mat eller svultit i sina dagar.

Dags att införa straffskatt för matsvinn? Väga maten som blir kvar i lunch/middagsbufféer, betala för överskotten. Lär dig att äta upp och hämta lagom mycket mat.

Nu fick jag ventilera. Tack för uppmärksamheten.
Citera
2020-10-23, 16:28
Medlem
Att ingen pizzaturk kommit på idén att strö sesamfrön på kanterna innan gräddning är för mig en gåta. (Eller egentligen inte).
Då hade kanterna ätits upp.
Varsågoda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in