2015-01-21, 15:55
Medlem
tjackalens avatar
Hej. Ser på utbildning för Java och app utveckling.

Dom 2 jag ser på är

Hermods utbildning (ECutbildning) och Nacka Akademin.

Någon som har erfarenhet? skal påpekas att Hermods är på distans...

http://www.ecutbildning.se/Utbildnin...lare/?id=19358
http://nackademin.se/utbildningar/pr...veckling-java/
Citera
2015-01-24, 19:28
Medlem
Jag har gått på Nackademin, jag tycker personligen att skolan funkar bra. Jag tror inte heller på distans för att lära sig programmera, jag tror det är bättre med att samlas och diskutera och vrida på problem. På distans tror jag det mer blir att man får svaret, och man tappar lite på det sättet. Men det är en tro jag har, ingen riktigt kunskap. Och det kanske inte stämmer in på alla heller.
Citera
2015-01-28, 23:10
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raffeboy
Jag har gått på Nackademin, jag tycker personligen att skolan funkar bra. Jag tror inte heller på distans för att lära sig programmera, jag tror det är bättre med att samlas och diskutera och vrida på problem. På distans tror jag det mer blir att man får svaret, och man tappar lite på det sättet. Men det är en tro jag har, ingen riktigt kunskap. Och det kanske inte stämmer in på alla heller.

Gick du java utbildningen på Nacka?

Vad tyckte/*r du ?

Berätta allt jag är sjukt intresserad!
Citera
2015-01-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackalen
Gick du java utbildningen på Nacka?

Vad tyckte/*r du ?

Berätta allt jag är sjukt intresserad!

Jag gick inte på Java, utan jag har gått test. Men det är inte så mycket att säga om Nackademin, bra lokaler, tycker det är rätt bra läge, och det är mycket fokus på att eleverna ska få kontakt med företag för att lättare kunna få jobb.
Citera
2015-01-28, 23:51
Medlem
tjackalens avatar
Ok men du rekommenderar Nacka iaf ?

Har läst så mycket skit om nacka och andra liknande skolor på divers forum.. Bland annat om hur dåliga lärarna har varit. Men du verkar mer positiv?
Citera
2015-01-28, 23:52
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raffeboy
Jag gick inte på Java, utan jag har gått test. Men det är inte så mycket att säga om Nackademin, bra lokaler, tycker det är rätt bra läge, och det är mycket fokus på att eleverna ska få kontakt med företag för att lättare kunna få jobb.

Ok men du rekommenderar Nacka iaf ?

Har läst så mycket skit om nacka och andra liknande skolor på divers forum.. Bland annat om hur dåliga lärarna har varit. Men du verkar mer positiv?
Citera
2015-01-29, 02:40
Medlem
Jag kan rekommendera Nackademin ja. Det är nog ganska lätt att gnälla på lärarna, men man glömmer ofta sitt eget ansvar på vuxenutbildning. Givetvis fanns det lärare som inte riktigt hade rätt stil för mig, och då fick man plugga på annat sätt än att sitta i skolan. Det är en ganska viktig erfarenhet sedan för att arbeta i IT-branschen, det kommer inte vara någon som sitter och håller dig i handen, utan du måste se till att ta in kunskaper själv och vidareutvecklas på egen hand.
Citera
2015-01-31, 04:54
Medlem
mygans avatar
Jag kan starkt rekommendera Nackademin, då både jag och 2 av mina kompisar har gått där, på varsina utbildningar.

Jag gick System och Nätverks-tekniker Linux,
min kompis #1 .NET utveckling,
kompis #2 = Webbutveckling PHP(eller något...)

Nu var jag bara där på tentorna, och visa lab-grejer, men fina lokaler, schyssta samt kunniga lärare, samma tyckte mina kompisar(vi gick inte där samtidigt).

Samt att Nackademin har bra kontakter med många bra, stora & små företag, och många företag väljer att hitta folk från Nackademin. Inga problem att hitta praktikplats när man ska ut på LIA heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in