• 2
  • 3
2015-02-01, 12:16
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Nej, äter med munnen, vilket innebär att jag varken äter med fontanellen eller skägget. Daglig vård krävs även om man inte har skägg. Du rakar dig och tvättar dig varje dag antar jag. Du har verkligen hängt upp dig på talibaner.

Och skägget har du intill, jo tack. Du ville bara inte förstå.

Självklart rakar man och tvättar sig varje dag, de flesta skäggbärare däremot gör inte det, därav att det ser ovårdat ut i väldigt många fall.

Hur du än vänder dig så kommer du aldrig att kunna få det till att skägg uppfattas som fräschare än slätrakat av det motsatta könet. Detta brukar också undersökningar påvisa.
Citera
2015-02-07, 17:10
Bannlyst

Ja, är man någorlunda observant märker man hur män beter sig runt andra män med ett hälsosamt skägg, annars kaxiga typer slutar strutta runt och flyttar sig ur vägen. Nu kan det bero på andra saker också som kraftig kroppsbyggnad men jag märker skillnad från när min sambo hade ett väldigt kort skägg och nu när han har ett längre.

Dessutom verkar barn älska hans skägg, det nästan lyser i ögonen på dem när vi går förbi i till exempel mataffären. Små barn/bebisar på bussen kan bli helt förhäxade och glo i flera minuter för att sedan bli jätteglada och börja pocka på uppmärksamhet genom små glada utrop och viftningar. Jag tror även att skägget gör det lättare att uppfostra barn, då det nu för tiden räcker att han tittar på ett barn som stökar i offentliga miljöer för att de ska förstå att de ska bete sig, även ungdomar och allmänt löst folk som stökar sänker volymen. Kanske viktigt att påpeka att han inte är hotfull och att det inte är därför folk skärper sig och tar hänsyn till omgivningen.

Fulla kvinnor gillar det också, många kommer helt oprovocerat fram och ska klappa.

Apropå fittfjun eller vad man nu vill kalla det och skägg med hål så beror det nog mycket på dålig livsstil (stress, dålig mat, dålig sömn, dåligt med motion). Vissa är känsligare för stress och dålig mat och får lätt ojämnt skägg vilket leder till att de rakar av det istället. Ingenting konstigt med det eftersom vi alla (oavsett positivt eller negativt inställda till skägg) kan enas om att skägg-gluggar inte ser friskt ut. Folk idag är generellt inte direkt friska och döljer det med att raka av allt.
(Jaja, jag vet att man kan ha hål i växten utan att vara ohälsosam på grund av ung ålder eller gener.)
Citera
2015-02-08, 17:37
Medlem
Kernkrafts avatar
Ser du inte att de gjorde undersökningen med hjälp utav Gillette? Och vad säljer Gillette? Jo rakblad. Case closed. Next.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in