2015-01-30, 02:12
Medlem
parkråttas avatar
Så hela denna diskussion bygger på att kvinno-folket på tinder kan representera vad alla kvinnor tycker? Mina erfarenheter av tinder säger att det mest är gymnasiebrudar som ljuger om sin ålder och förvuxna fjortisar där. Självklart finns det många undantag, men att se tinder som någon slags universell måttstock för vad damerna tycker känns ologiskt.

Att det sedan är gilette som ligger bakom detta säger väl det mesta om hur mycket man ska lita på "studien"...

Å andra sidan kanske jag är skeptisk bara för jag är skäggig.
Citera
2015-01-30, 05:10
Medlem
sucuks avatar
Det finns andra undersökningar på att majoriteten av damerna föredrar helt slätrakat om de får välja. Den enda gillette produkt jag idag använder är en av deras fantastiska säkerhetshyvlar, tillverkad 1959

Rakar mig varje dag och kan rekommendera säkerhetshyvel med blad i 100-pack för under hundralappen.
Citera
2015-01-30, 15:56
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det finns andra undersökningar på att majoriteten av damerna föredrar helt slätrakat om de får välja. Den enda gillette produkt jag idag använder är en av deras fantastiska säkerhetshyvlar, tillverkad 1959

Rakar mig varje dag och kan rekommendera säkerhetshyvel med blad i 100-pack för under hundralappen.

I dagens samhälle odlar få män riktiga skägg, vilket tar tid, för att verkligen utveckla den potential de har i sin skäggväxt. De flesta skägg man ser är veckogamla, halvdana och ofärdiga. De flesta skägg man ser är skitfula, och många av skäggen sitter på män som inte borde besvära sig med att ha odlat ett i första taget. Inte konstigt att kanske många kvinnor fått en skev bild av skägg.

Om fler män lärde sig hur man verkligen odlar fram ett skägg, det vill säga de som har vad krävs i skäggväxt, skulle nog den kvinnliga sidan få ögonen mer. En riktig välskött skägg som fått blomma ut är fan grymt, och jag tror inte man behöver vara kvinna själv för att fatta att många kvinnor uppskattar ett nice skägg.

Att män ska raka sig handlar om kontroll ifrån samhällets sida. Det sitter oanade krafter i skägget. Låter flummigt, men så är det. Det är psykologiskt. Du mår bättre som man i ett riktigt skägg, och å menar jag inga små veckogamla fittfjun till skägg, utan riktiga grejer. Sedan inger du respekt i andra män. Låter töntigt, men tänk dig vinkingar eller hells angels utan skägg.Ingen slump att revolutionärer, krigare, kungar, kejsare, befälhavare, outlaws, profeter, tänkare, you name it, har haft skägg. Du får gärna lura någon annan att kvinnor tänder på barnkinder, ja, det vill säga om alla män där ute som faktiskt har riktig skäggväxt faktiskt odlade. Skägg, och med skägg menar jag inte stylad skit eller skäggstubb, visar på testo i kroppen och ett hälsosamt liv, ett friskt och starkt och virilt exemplar av en man.

Roligt hur många tycker det ser mer städat ut med skäggstubb än riktigt helskägg. Ni är helt jävla indoktrinerade för fan. Aldrig i historien har det varit okej med skäggstubb framför redigt med skägg. Vad är det för tid vi lever i? Fittfjunets tidevarv?

Att tjejer på tindersidan inte tänder på skägg är kanske inte konstigt, låter som en riktig fjortissida. De ska hålla sig till barnkinder.
Senast redigerad av Ålen 2015-01-30 kl. 15:58.
Citera
2015-01-30, 17:45
Medlem
sucuks avatar
Det finns en anledning till att få män odlar riktigt skägg, man vill knappast gå runt och se ut som en taliban

Skall man vara seriös dock så är det bökigt och hyfsat ohygieniskt att ha en massa hår runt käften. Jag föredrar att vara slätrakad, har man väl vant sig vid det så känns det ovårdat till och med när man bara har 1 dags stubb.
Citera
2015-01-30, 18:47
Medlem
Skagg ar alltid ett plus om du ser ut som Andrea Pirlo, annars gor killar bast i att raka sig.
Citera
2015-01-30, 23:03
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Det finns en anledning till att få män odlar riktigt skägg, man vill knappast gå runt och se ut som en taliban

Skall man vara seriös dock så är det bökigt och hyfsat ohygieniskt att ha en massa hår runt käften. Jag föredrar att vara slätrakad, har man väl vant sig vid det så känns det ovårdat till och med när man bara har 1 dags stubb.

Ovårdat att ha hår på huvudet också? Vad är svårigheten med att hålla att skägg rent? Fullt utväxt är skägget mjukt och fint.

Jag brukar inte ha några större problem och skilja talibaner ifrån de som inte är, skägg eller ej. Skägg är inget talibaner har monopol på. För övrigt har talibaner oftast jävligt risiga skägg.
Senast redigerad av Ålen 2015-01-30 kl. 23:11.
Citera
2015-01-30, 23:09
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameJuliette
Skagg ar alltid ett plus om du ser ut som Andrea Pirlo, annars gor killar bast i att raka sig.

Grymt najs skägg. Och inga problem och se att han inte är taliban.
Citera
2015-01-30, 23:12
Medlem
Citat:

Jag kan inte se vad som skulle vara bökigt? Lust att förklara? Det enda är väl möjligen när man inte håller mustachen i schak och och ska äta mjukglass, det är fan störigt på riktigt.
Citera
2015-01-31, 20:26
Medlem
3-dagars stubben är väl enligt studier den ansiktsbehåring som tjejer gillar mest? Har dock inte källan för detta, något jag läst för länge sedan.
Citera
2015-02-01, 06:39
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Ovårdat att ha hår på huvudet också? Vad är svårigheten med att hålla att skägg rent? Fullt utväxt är skägget mjukt och fint.

Jag brukar inte ha några större problem och skilja talibaner ifrån de som inte är, skägg eller ej. Skägg är inget talibaner har monopol på. För övrigt har talibaner oftast jävligt risiga skägg.

Äter du med fontanellen? Om inte så kanske du förstår mitt resonemang.

Att det dessutom i de flesta fall ser rent för jävligt ut eftersom det kräver DAGLIG vård om ett skägg skall kunna se ok ut är bara ytterligare argument mot skägg.

För övrigt har de flesta med skägg oftast ett rätt risigt utseende, dvs ser ut som talibaner.
Citera
2015-02-01, 06:42
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag kan inte se vad som skulle vara bökigt? Lust att förklara? Det enda är väl möjligen när man inte håller mustachen i schak och och ska äta mjukglass, det är fan störigt på riktigt.

Antagligen har du en rejäl snorbroms i ansiktet och vill ha argument för att det är bra?

Du vill inte titta på ditt skägg i ett mikroskop och den skogen vill du ha millimeter ifrån munnen?

Case closed för min del, behövs inga fler argument för att inse att skägg inte är särskilt fräscht och att majoriteten av kvinnor då ratar det är helt i enlighet med evolutionen
Citera
2015-02-01, 10:50
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Äter du med fontanellen? Om inte så kanske du förstår mitt resonemang.

Att det dessutom i de flesta fall ser rent för jävligt ut eftersom det kräver DAGLIG vård om ett skägg skall kunna se ok ut är bara ytterligare argument mot skägg.

För övrigt har de flesta med skägg oftast ett rätt risigt utseende, dvs ser ut som talibaner.

Nej, äter med munnen, vilket innebär att jag varken äter med fontanellen eller skägget. Daglig vård krävs även om man inte har skägg. Du rakar dig och tvättar dig varje dag antar jag. Du har verkligen hängt upp dig på talibaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in