2005-09-24, 19:19
Medlem
Frangsters avatar
Nästan alltid när jag druckit mig full och ligger och sover så får jag sendrag/kramp i ett av benen. Jag får sällan sendrag/kramp när jag inte dricker så det är just när jag är packad som det händer. Är detta vanligt, vet nån vad det beror på?

Det gör ont som fan i typ 10sec sen släpper det..
Citera
2005-09-24, 20:05
Medlem
Beror väl dels på att man stått upp eller dansat hela kvällen, och dels på att nervsystemet är i oordning.
Citera
2005-09-24, 20:50
Medlem
blajs avatar
Man kan ju få det om man har för lite vatten i kroppen, så jag tror inte det har att göra med att du är full, utan snarare att du är uttorkad. Jag brukar också kunna få det efter en blöt kväll, och även på sommaren när det har varit varmt och jag inte har druckit tillräckligt.
Citera
2005-09-25, 20:32
Medlem
Frangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaj
Man kan ju få det om man har för lite vatten i kroppen, så jag tror inte det har att göra med att du är full, utan snarare att du är uttorkad. Jag brukar också kunna få det efter en blöt kväll, och även på sommaren när det har varit varmt och jag inte har druckit tillräckligt.

Okej det låter ju realistiskt
Citera
2005-09-25, 20:44
Medlem
Gothenburgers avatar
Vatten och magnesiumbrist. Uttorkning bidrar definitivt till kramp/sendrag......Lider utav samma problem
Citera
2005-09-26, 18:28
Medlem
Vicious Edds avatar
När jag och en polare var i Tallinn och hade supit 9 dagar i streck låg vi och ylade i kapp varsin säng, båda två hade enorm kramp i vad- och lårmuskulaturen. Har aldrig haft en sådan attack i mitt liv annars...
Citera
2005-09-26, 19:21
Medlem
TomiXs avatar
Jag brukar få det när jag är bakfull, på fyllan har det nog aldrig hänt däremot. Väldigt obehagligt iallafall
Citera
2005-09-26, 19:28
Medlem
Frangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Jag brukar få det när jag är bakfull, på fyllan har det nog aldrig hänt däremot. Väldigt obehagligt iallafall

Håller verkligen med. Men vet inte ifall det är på fyllan eller bakfyllan. Någon stanns i gråzonen mellan de två stadierna kanske
Citera
2005-09-26, 19:37
Medlem
Siden-Carlssons avatar
JAg trodde det berodde på att man sover så satans tungt på fyllan att man inte märker att man ligger i fel ställning ...
Citera
2005-09-27, 00:54
Medlem
Frangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
JAg trodde det berodde på att man sover så satans tungt på fyllan att man inte märker att man ligger i fel ställning ...

Tror inte mina åkommor härstammar från den orsaken. Men oftast kommer kramperna när jag sträcker ut benen. Det känns som hela jävla vadmuskeln hoppar ut led och det gör så in i helvete ont. Men när det väl är över, efter typ 10sec känns det som himlen
Citera
2005-09-27, 08:12
Medlem
spudadelics avatar
Det händer mig jämt och ständigt.

Beror helt klart på uttorkning.

Men jag har vant mig till den milda grad att jag vaknar av att jag har sendrag i vaderna, men orkar inte göra nåt åt det och somnar om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in