2015-01-20, 19:12
Medlem
Hej, när jag kommer hem efter jobbet idag för att titta på tv via min Dreambox så ser jag att väldigt många kanaler inte fungerar förutom de fria kanalerna samt kanalerna från Thor-satelliten.

När det kommer till Sirius får jag ett meddelande när jag gör en scan som lyder: No transponder.

När jag vidare kollar efter min nätverksstatus, så ser jag att det är en röd bock efter "IP" vilket jag tolkar som att det är problem med nätverksanslutningen, fast då borde väl inte kanalerna från Thor heller fungera...

Finns det någon kunnig inom området, eller något som har haft liknande problem tidigare? I så fall skulle det vara guld-värt om jag kunde få lite hjälp innan Liverpool-Chelsea ikväll

Tack!!
Citera
2015-01-20, 19:29
Medlem
Det har nog inte med din internetanslutning att göra, dock skulle jag kolla till parabolen, göra rent huvuden och kolla kablarna, kontakterna (antar att du kör en parabol?)
Citera
2015-01-20, 21:45
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aweeet
När jag vidare kollar efter min nätverksstatus, så ser jag att det är en röd bock efter "IP" vilket jag tolkar som att det är problem med nätverksanslutningen, fast då borde väl inte kanalerna från Thor heller fungera...
Nätverksstatus över Internet har naturligtvis ingen betydelse för huruvida du får ner signaler från satellit till din mottagare eller inte. Kommunikationen går direkt från satellit till mottagare via din parabolantenn och avkodas medelst ditt abonnemangskort.

Tror att du är i lite fel forum nu eftersom det uppenbarligen är cardsharing du vill diskutera...
Citera
2015-01-20, 22:22
Medlem
edge22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Tror att du är i lite fel forum nu eftersom det uppenbarligen är cardsharing du vill diskutera...

Hur kom du fram till det?

Frågan gick väl på om någon hade goda råd om varför Sirius inte funkar när Thor gör...

Som det redan skrivits, har du kollat att inte parabolen har flyttat på sig, att LNB'arna funkar som de ska eller att diseq switchen inte har pajat?
Citera
2015-01-20, 23:01
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Hur kom du fram till det?
Läskunnig?

Jag skrev i mitt svar till TS att internetuppkoppling inte har något som helst med satellitmottagning att göra, underförstått: såvida man inte matas med nycklar den vägen.

EOD.
Citera
2015-01-20, 23:19
Medlem
Tack för tipsen! Men efter ett kort samtal med leverantören så visade det sig att det var han som hade glömt att uppdatera någonting som har med Sirius att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in