Citat:
Ursprungligen postat av
guerillagill
Hallå där flashbackare!
Nu är det så att jag vill skifta stereon i bilen till en nyare variant. Sitter en såndär ful orginalstereo i nu ifrån -00. Det är en sådan som är dubbelt så stor, (vet inte vad det heter men ni hajjar). Nu är frågan den, är det bara att rycka ur skiten, sätta i en monteringsram sen i med den nya? (Eventuellt byta ut ISO-kontakten). För har fjärrstyrt c-lås & larm. Är detta ett problem? Vill inte att nått jävla stöldskydd kickar in. Vet att skithögen är 15 år gammal men man vill vara på den säkra sidan.
I princip så ja. Det bör inte bli något problem med stöldskyddet om du sätter i en eftermarknadsstereo. Jag tror att formatet kallas för dubbel DIN. Det finns apparater som har detta format. Sätter du dit en vanlig enkelt DIN stereo ser det förbaskat fult ut, eftersom du får ett hål mitt i instrumentbrädan. Personligen kan jag tycka att det ser lite trashigt ut.
Egentligen håller originalmaskinen rätt skaplig kvalitet. Vill du åt bättre ljud ligger begränsningen främst på högtalarfronten skulle jag vilja säga.
Rent tekniskt ska det inte vara några problem att byta, förutsatt att du inte monterar en originalstereo från annan SAAB i din bil. Då måste den nämligen giftas in med tech2 i annat fall klickar stöldskyddet på stereon in.