2015-01-19, 23:40
Medlem
Tjena.
Har haft en finnliknande böld vid pubis ett bra tag nu och tidigare har jag inte tänkt så mycket på det, mest bara att det kan ha blivit nån liten inflammation efter rakningen. Men det var inte förrän nu ikväll som den sprack och det forsade ut blod (kalsongerna blev helt blodiga). Har suttit i typ 20 min och försökt klämma ut allt blod lite försiktigt men det tar aldrig slut. Om jag klämmer runt om den kan jag även känna en "kula" under huden och själva såret som gör förjävla ont att klämma på.
Har rengjort med sprit och gjort ett hemmagjort förband med plåster och papper tillsvidare men det känns inte som en bra lösning direkt.. haha.

Bör jag söka upp en läkare för sånt här eller ska jag vänta tills skiten läker? Jag har förövrigt en tendens att få sånna här utslag fast mycket mycket mindre efter rakning vid pubis samt vid ljumsken.
Citera
2015-01-19, 23:52
Medlem
Framtidsatlets avatar
Inflammerad svettkörtel? Finns mediciner att tillgå men tror att det är receptbelagt.
Citera
2015-01-19, 23:54
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om det nu bara är rent blod som kommer, så låt den vara. Tvätta gärna rent med kompress och Desivon, men låt den sedan få levra sig och läka. Det kan se för jäkligt ut ett tag, men om den har fått blöda rent nu, så borde det ordna sig.
Citera
2015-01-20, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Om det nu bara är rent blod som kommer, så låt den vara. Tvätta gärna rent med kompress och Desivon, men låt den sedan få levra sig och läka. Det kan se för jäkligt ut ett tag, men om den har fått blöda rent nu, så borde det ordna sig.

Det som kommer ut ser ut att vara utblandat blod, alltså när det sugs upp på pappret är det ljusare än vanligt blod. Svårt att förklara men misstänker att det som sagt är varblandat.
Tackar för svar iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in