• 1
  • 2
2005-09-24, 17:11
Medlem
Levi-Ps avatar
Såg någon TV4-intervjun med Tiina Rosenberg i morse? Hur skötte hon sig? Såg hon ut att hata Lasse Bengtsson (han är ju trots allt karl)?
Citera
2005-09-24, 17:35
Medlem
Tina R

Är inte Lasse Bengtsson som till Gamle Kungen VIrk Gurra med tennisarmen?
Eller nehöver jag aids för att få rätt?
Citera
2005-09-24, 18:12
Medlem
Vette fan, tyckte hon verkade förvånadsvärd sansad. Å andra sidan så
kan hon spelat, hon var ju en "performance artist" enligt henne själv så
Citera
2005-09-25, 00:12
Medlem
Ähh, jag tyckte Lasse skötte sig hyfsat. Ställde en del frågor som var ganska provocerande. Var lite på hugget, sådär.

Men, vafan, det är ju ett "familjeprogram".....det SKA ju vara mysigt och gulligt. Tiina är en slipad dam, slipad i den akademiska världen. Hon glider lätt undan.

Jag hade hellre sett en debatt mellan några LO- eller Handels-anslutna gifta heterosexuella kvinnor med minimilön och Tiina. Då jävlar.....hade det varit intressant.
Citera
2005-09-25, 12:31
Medlem
johnjohns avatar
Lasse försökte att provocera men hon svarade korrekt även om en del hon sade var helt uppåt väggarna så står hon för sina förvirrade åsikter.
Citera
2005-09-25, 23:02
Bannlyst
Det är mäkligt med stockholmsmendia. SD skuklel man aldrig släppa in soffan för interjuv under motiveringen att "SD är ett så litet parti". Fi existerar ju inte ens överhuvudtaget.
Citera
2005-09-27, 07:08
Medlem
powerforcers avatar
Intressant när hon sa att hon hade föredragit att hennes systrar i Fi hade framfört deras kritik till henne personligen och tidigare om att hon hade för vass framtoning eller att hon "säger sitt hjärtas mening" för mycket.

Välkommen till lärdom 1 i "hur kvinnor fungerar", Tiina!
Citera
2005-09-27, 07:22
Medlem
462s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Det är mäkligt med stockholmsmendia. SD skuklel man aldrig släppa in soffan för interjuv under motiveringen att "SD är ett så litet parti". Fi existerar ju inte ens överhuvudtaget.

de har uppenbarligen ett budksap som skapar ett större intresse. Att det är relativt kända personer och inte småkriminella nobodys spelar förstås också in.
Citera
2005-09-27, 13:00
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
SD skulle man aldrig släppa in soffan för intervju under motiveringen att "SD är ett så litet parti". Fi existerar ju inte ens överhuvudtaget.

Media står inför ett praktdilemma inför nästa val.

Journalisterna vill gärna släppa in F! och Junilistan i åtminstone några av valdebatterna, dels eftersom det ger lite action och dels eftersom de sympatiserar med deras åsikter. Men detta blir givetvis inkonsekvent eftersom Sd, som var största parti utanför riksdagen i senaste valet, är större än dem båda! Hur göra?

SVTs skarpaste propagandister funderar förmodligen redan på en lösning, men det blir svårare och svårare att göra sådana tricks i takt med att medborgarna får tillgång till fler verktyg (läs: Internet).
Citera
2005-09-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Media står inför ett praktdilemma inför nästa val.

Journalisterna vill gärna släppa in F! och Junilistan i åtminstone några av valdebatterna, dels eftersom det ger lite action och dels eftersom de sympatiserar med deras åsikter. Men detta blir givetvis inkonsekvent eftersom Sd, som var största parti utanför riksdagen i senaste valet, är större än dem båda! Hur göra?

SVTs skarpaste propagandister funderar förmodligen redan på en lösning, men det blir svårare och svårare att göra sådana tricks i takt med att medborgarna får tillgång till fler verktyg (läs: Internet).

Min gissning hur det motiveras:

Junlistan: Redan representerade i EU-parlamentet och därmed intressanta

Fi: Har ett gäng kändisar (Två i varje fall) och därmed intressanta

SD: Bara representerade i lokala församlingar och inga kändisar (förutom Sten Andersson och han är inte tillräckligt känd) och därmed ointressanta.

När Ny Demokrati förde fram ungefär samma budskap som SD så fick de vara med överallt av den oerhört enkla anledningen att de hade en kändis som partiledare (senare två, men Ian var inte särskilt känd till en början).

/KT
Citera
2005-09-27, 13:18
Medlem
Ankdammsmans avatar
Ingen dålig teori. Det ska bli spännande att se om den stämmer.

Jag gissar att man också kommer att hänvisa till SVTs "demokratiska värdegrund" och annat flum. Den har givetvis aldrig hindrat SVT från att bjuda in kommunister, och då avses inte bara Ohly utan även stalinisterna i kpml(r) som med jämna mellanrum förekommer i debattprogram och TV-soffor.
Citera
2005-09-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Ingen dålig teori. Det ska bli spännande att se om den stämmer.

Jag gissar att man också kommer att hänvisa till SVTs "demokratiska värdegrund" och annat flum.

Jag drar mig följande till minnes (iofs SR, men ändå):

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=3330&highlight=dokument+ekot+Sver igedemokraterna

/KT
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in