• 1
  • 2
2015-01-19, 14:32
Medlem
KnullMarodorens avatar
Funderade idag att det var ett tag sedan jag såg kontanter i min plånbok. Har alltid en 5:a/10:a i bilen till vagnen på ICA/COOP men var sjukt länge sedan jag hanterade sedlar/kontanter.
Är inget principbeslut utan har väl blivit så eftersom nästan alla tar kort nuförtiden, till och med glasskioskerna vid skansen.

Så bara två frågor:

1. Använder du kontanter?
2. Om ja varför, om nej hur länge sedan såg du kontanter?
Citera
2015-01-19, 14:35
Medlem
Kluffs avatar
Jag använder mycket sällan kontanter. Det är mycket smidigare att ha pengarna på bankkortet!
Citera
2015-01-19, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnullMarodoren
Funderade idag att det var ett tag sedan jag såg kontanter i min plånbok. Har alltid en 5:a/10:a i bilen till vagnen på ICA/COOP men var sjukt länge sedan jag hanterade sedlar/kontanter.
Är inget principbeslut utan har väl blivit så eftersom nästan alla tar kort nuförtiden, till och med glasskioskerna vid skansen.

Så bara två frågor:

1. Använder du kontanter?
2. Om ja varför, om nej hur länge sedan såg du kontanter?

Använder BARA kontanter! Vill inte att världen ska bli som i filmen In Time!!!det är det USA siktar på...
Citera
2015-01-19, 14:38
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Använder bara kontanter till köp av narkotika. Annars har jag aldrig kontanter.
Citera
2015-01-19, 14:38
Medlem
KnullMarodorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeStoe
Använder BARA kontanter! Vill inte att världen ska bli som i filmen In Time!!!det är det USA siktar på...

Men är inte det jobbbigt att gå till bankomaten och sen räkna pengarna hela tiden så man inte har för lite osv..?

Nu har jag inte sett vad som händer i filmen "In Time" men du kanske kan berätta?
Citera
2015-01-19, 14:42
Medlem
Svensk.Partiledares avatar
Har använt minimalt med kontanter de senaste åren, just för att det har vart så smidigt med kortbetalning. Men vips så hade jag 3500kr i kontanter i fredags, går nu runt med dom och är helt förvirrad. Glömmer bort att jag har dom där hela tiden, nyttjar fortfarande bara kortet...
Citera
2015-01-19, 14:43
Medlem
Scraps avatar
Försöker alltid ha lite kontanter i plånboken. Dels är det smidigare på krogen, när man väl är där, och dessutom så vet man aldrig om man hamnar i en pinsam situation där kortet inte fungerar. Då daskar man upp femhundringen.
Citera
2015-01-19, 14:46
Medlem
GMU2k15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Försöker alltid ha lite kontanter i plånboken. Dels är det smidigare på krogen, när man väl är där, och dessutom så vet man aldrig om man hamnar i en pinsam situation där kortet inte fungerar. Då daskar man upp femhundringen.
....med den 30 cm lång fb-dasen

Jag ser kontanter varje dag! Dock använder jag sällan kontanter själv.
Citera
2015-01-19, 14:52
Medlem
Använder aldrig kontanter. Tycker det är väldigt smidigt med att använda kortet istället.
Citera
2015-01-19, 14:58
Medlem
syscrashs avatar
Man ska alltid ha lite tiggarslantar i fickan.
Citera
2015-01-19, 14:59
Medlem
kinesarsles avatar
Jag använder oftast kortet, men jag har planer på att gå över helt till kontanter av den enkla anledningen att jag inte gillar att både banker och myndigheter har plåtkoll på var jag spenderar mina pengar.
Citera
2015-01-19, 15:05
Medlem
Använder kontanter OFTA...

Med tanke på att man dra in många tusenlappar vid sidan av per år så bunkras det upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in