• 2
  • 3
2015-01-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Precis, och oliktänkare måste likt dinosaurierna utrotas va?
Att utrota folk har redan prövats av psykiatrin och fungerar inte. Jag tänker mig närmast att dom kanske får leva en lite undanskymd tillvaro.

Citat:
Grejen är att världen ALDRIG har varit fredlig och ALLTID har varit orättvist. Så jag förstår inte riktigt vad "problemet" är nu. Är ju samma problem som tidigare, enbart accelererade av okontrollerad teknik och människor som väller ut "från ingenstans" för att överbefolka Jorden.
Att någonting alltid varit på ett visst sätt behöver inte betyda att man inte kan ändra på det.

Citat:
Vi kanske kan ha glädje av att framtidens människor kanske blir utvecklade på riktigt och ser oss likt vi ser på stenåldersmänniskan. En gång i tiden trodde jag faktiskt vi levde i en fantastisk tid, men jag inser nu att jag hade blivit förblindad av det vackra Sverige.
Stenåldersmänniskor, jag tror snarare att framtidens människor kommer att se oss som små barn som inte lyckades utveckla en vuxen personlighet.

Citat:
Och givetvis skall vi aldrig sluta sträva efter att göra världen bättre, men de flesta förståsigpåare kommer nog räkna ut att utvecklingen kommer drivas på och genomföras väldigt långt ifrån optimalt. Och det simpla folket kommer bara se det färdiga målet och inte förstå sig på kampen dit, varför de kommer njuta i fulla drag. Och förståsigpåarna kommer bli arga och bittra på det simpla folket som återigen genom historien har bevisat att de faktiskt inte fattar någonting, likt en guldfisk.
Kanske det faktum att utvecklingen av mänskligheten inte är optimal fyller ett syfte, nämligen att bibehålla ett visst mått av mångfald, vi kan ju inte alla bli som Barack Obama. Beträffande sista raden skulle jag bara vilja säga att det är "simpelt" folk som genomför revolutioner, se bara på Arab våren. Det är "simpelt" folk som i demokratier bestämmer vem som får makten.
Citera
2015-01-21, 17:43
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Stenåldersmänniskor, jag tror snarare att framtidens människor kommer att se oss som små barn som inte lyckades utveckla en vuxen personlighet.

Det är vuxna som krigar, inte barn.

Citat:
Beträffande sista raden skulle jag bara vilja säga att det är "simpelt" folk som genomför revolutioner, se bara på Arab våren. Det är "simpelt" folk som i demokratier bestämmer vem som får makten.

Det är knappast simpelt folk som genomför revolutioner. Simpelt folk bibehåller status quo och är inte ens medvetna om det. Svenskar gillar inte yttrandefrihet, det är simpelt.
Citera
2015-01-21, 22:15
Medlem
Citat:
Det är vuxna som krigar, inte barn.
Med vuxen personlighet avser jag en psykisk mognad som dom flesta saknar, inte att man är 30 år gammal, psykiskt kan man fortfarande bete sig som ett barn, t.ex. sätta tilltro till auktoriteter istället för att bilda sig en egen uppfattning.

Citat:
Det är knappast simpelt folk som genomför revolutioner. Simpelt folk bibehåller status quo och är inte ens medvetna om det. Svenskar gillar inte yttrandefrihet, det är simpelt.
Jag trodde att du mena den stora massan när du skrev "simpla människor". I det du skriver här håller jag fullständigt med dig.
Citera
2015-01-21, 22:21
Citat:
Med vuxen personlighet avser jag en psykisk mognad som dom flesta saknar, inte att man är 30 år gammal, psykiskt kan man fortfarande bete sig som ett barn, t.ex. sätta tilltro till auktoriteter istället för att bilda sig en egen uppfattning.

Bokstavligt ELLER metaforiskt så är det ändå inte barn som krigar. Hur skall människan bli en bättre människa när det är människans egenskaper som är problemet? Barn är lösningen, inte problemet. Vuxna är problemet. Förvuxna vattenlik.

Citat:
Jag trodde att du mena den stora massan när du skrev "simpla människor". I det du skriver här håller jag fullständigt med dig.

Den stora massan är förtryckt. Det finns simpla människor inom alla skikt. Men de flesta hittar man ju såklart inom den stora massan.
Citera
2015-01-22, 01:27
Medlem
Citat:
Jag får väl börja med att upplysa dig om att det bara finns en supermakt, USA. Denna supermakt strävar aktivt mot att minska sitt aktiva engagemang i konflikter och framförallt inte bli så insyltad i andra länders interna affärer som tidigare. Detta visar sig särskilt i hur USA har hanterat Syrien konflikten.

Du skriver att statsmän är skickliga och kalla. På vilket sätt är Obama kall?

Är Charlie Hebdo en låtsasvärld? Tvärtom tycks det mig snarare som om strävan efter frihet och fred är en global rörelse på frammarsch.

Kinas ekonomi gick nyligen om usa's om jag minns rätt, och nej usa är inte enda supermakten, deras styrka är kraftigt avmattad av de misslyckade krigen och finanskrigen.

Obama anser jag inte heller kall, men runt honom finns massor av ''men in black''. Det hjälper inte heller att komma och leka jesus även om du kanske vill tro det, naturlagarna förblir de samma. Dock måste han som president i usa kunna vara iskall, under hans tid har ju drönaranvändningen ökat, inte vem som helst skulle klara av att ge order att spränga hus i luften där man vet oskyldiga kan finnas, om jag minns rätt krävs hans personliga order vid vissa såna tillfällen. Obama har dessutom stöttat den arabiska våren som är en orsak till att IS kunde komma så långt och i övrigt kostat massor av liv.

Jag syftade inte på Charlie utan att man lever i en låtsasvärld om man tror dels att krig snart kommer upphöra, samt att dess försvinnande skulle göra människan bättre överlag. Inte kommer t ex peddon sluta våldta barn osv, dessutom ökar då bara trygghetsfixeringen och hysterin i samhället samt allt med minsta risk skulle tillslut bli förbjudet och det skulle bli tio gånger värre än dagens värsta diktatur.
Senast redigerad av RedGreenMan 2015-01-22 kl. 01:34.
Citera
2015-01-22, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedGreenMan
Kinas ekonomi gick nyligen om usa's om jag minns rätt, och nej usa är inte enda supermakten, deras styrka är kraftigt avmattad av de misslyckade krigen och finanskrigen.

Dem som styrde USA vet att den fiat ekonomin endast håller ett visst antal år sedan måste den krasha.
Nu när USA är kört i botten så lämnar finnans hajarna USA och riktar in sig på kina som är på upp fart.
FÖr du köper ju när det är billigt och ska bli dyrare vilket håller på att hända i kina just nu, och då är affärs männen där och köper upp landet, för att sedan mjölka det på pengar för att kunna finansiera ännu mera krig, Likt det dom gjort i USA i genereationer, enda anledningen till varför USA drar ner på sitt krigande är för att amerikanerna har vaknat upp och fattat att krig är kasst och då slutar krig att fungera, när den stora massan tänker med hjärtat så slutar kapitalismen och det destruktiva samhället att fungera, så allting är upp till hur DU tänker/tycker/känner för välrden, ser du kärlek över allt, så är det kärlek överallt

Notis: inget krig i hitorien har varit misslyckat, i krig så behövs kläder,vapen mat, fordon och diverse utrustning, och detta genererar Sjjukt mycket pengar och krig är en riktig penga kossa som man kan mjölka stoll!
kriget i afghanistan gick på : 1000 miljarder dollar. (näst dyraste kriget i historien, WW1 eller 2 ligger 1a)
Tänk dom som äger vapen industrin dom borde ju tjäna lite pengar på detta, eller vad säger du?
Så för dom har det inte varit misslyckat, men för USA befolkning som finansierat detta, så har dom förlorat sinnes sjukt mycket skatte pengar.

Har förövrigt tillverkat militär kläder till Något baltiskt land, polen lettland eller litauen har jag för mig.
Dom betällde 60 tusen meter tyg varje år, och varje soldat fick först en uniform innan han åkte iväg till kriget, efter 3 månader fick han en ny, sen efter yterligare 3 månader när dom skulle hem fick dom en ny.
Kvaliten på detta tyg var bättre än kvaliten på tyger som säljs för 1400kr/m(svenskttenn.se t.ex)

endå så slängdes det uniformerar som om det vore gratis, även om uniformerna var hela så slängdes dom efter max 3 månader.

Militären vet att landet betalar när det ska krigas och dom vet att dom har obegränsat med pengar, så dom pissar ut pengar som om det vore gratis, medans du sliter för att betala din skatt som en god människa, men i själva verket finansierar du mord på andra oskyldiga människor.

allt krig är lyckat för dom som startade dom.

men när folk börjar inse det jag precis skrev, då kommer ingen vilja göra militärtjänsten, och då dör krig och kapitalism ut, så allt är upp till den stora får(som i BÄÄÄ) massan att förändra världen, även fast det inte är vårat fel till varför den ser ut som den gör, så kan vi endå förändra den

Börja litet, ge ett leende till folk du inte känner, det sprider sig bättre än EBOLA!!!
Senast redigerad av Frukthandlaren. 2015-01-22 kl. 07:01.
Citera
2015-01-22, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av Frukthandlaren.
Börja litet, ge ett leende till folk du inte känner, det sprider sig bättre än EBOLA!!!

Tror inte världen kommer komma så långt med ett leende.
Citera
2015-01-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedGreenMan
Jag syftade inte på Charlie utan att man lever i en låtsasvärld om man tror dels att krig snart kommer upphöra, samt att dess försvinnande skulle göra människan bättre överlag. Inte kommer t ex peddon sluta våldta barn osv, dessutom ökar då bara trygghetsfixeringen och hysterin i samhället samt allt med minsta risk skulle tillslut bli förbjudet och det skulle bli tio gånger värre än dagens värsta diktatur.
Pedofiler kommer med all säkerhet inte upphöra med sina illdåd. Men vanliga människor kommer i framtiden bli mycket mer uppmärksamma när dom inser att det inte är enbart psykopater som saknar samvete och empati utan en hel hög med överintelligenta människor som också saknar samvete och empati och dessutom ännu fler normal begåvade. Dessa hajar cirkulerar bland människor och letar efter minsta svaghet, då hugger dom. Människan kommer i framtiden var mycket mer komplicerad än dagens enfaldiga individer. Hur trygghets fixerade dom blir beror ju på hur mycket av sin frihet dom vill ge upp, detta kommer variera från land till land.
Citera
2015-01-22, 23:38
Medlem
Citat:
Pedofiler kommer med all säkerhet inte upphöra med sina illdåd. Men vanliga människor kommer i framtiden bli mycket mer uppmärksamma när dom inser att det inte är enbart psykopater som saknar samvete och empati utan en hel hög med överintelligenta människor som också saknar samvete och empati och dessutom ännu fler normal begåvade. Dessa hajar cirkulerar bland människor och letar efter minsta svaghet, då hugger dom. Människan kommer i framtiden var mycket mer komplicerad än dagens enfaldiga individer. Hur trygghets fixerade dom blir beror ju på hur mycket av sin frihet dom vill ge upp, detta kommer variera från land till land.

Intressant, dock lär man kunna elimiera dem innan födseln en dag. Det är väl rätt många idag som känner till att det inte bara är psykopater som är rovdjur, finns ju mycket vetenskap kring ämnet. Det kommer förstås kunna påverkas av ''religionens återkomst''

Egentligen inte så konstigt att alla dessa saker finns heller iom att människan vetenskapligt sett är ett odjur och rovdjur, vi har ju men ofatbara hästlängder överträffat alla andra arter, bara vulkaner och asterioder slår oss
Citera
2015-01-22, 23:39
Medlem
Citat:
Tror inte världen kommer komma så långt med ett leende.

Citera
2015-01-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frukthandlaren.
Dem som styrde USA vet att den fiat ekonomin endast håller ett visst antal år sedan måste den krasha.
Nu när USA är kört i botten så lämnar finnans hajarna USA och riktar in sig på kina som är på upp fart.
FÖr du köper ju när det är billigt och ska bli dyrare vilket håller på att hända i kina just nu, och då är affärs männen där och köper upp landet, för att sedan mjölka det på pengar för att kunna finansiera ännu mera krig, Likt det dom gjort i USA i genereationer, enda anledningen till varför USA drar ner på sitt krigande är för att amerikanerna har vaknat upp och fattat att krig är kasst och då slutar krig att fungera, när den stora massan tänker med hjärtat så slutar kapitalismen och det destruktiva samhället att fungera, så allting är upp till hur DU tänker/tycker/känner för välrden, ser du kärlek över allt, så är det kärlek överallt

Notis: inget krig i hitorien har varit misslyckat, i krig så behövs kläder,vapen mat, fordon och diverse utrustning, och detta genererar Sjjukt mycket pengar och krig är en riktig penga kossa som man kan mjölka stoll!
kriget i afghanistan gick på : 1000 miljarder dollar. (näst dyraste kriget i historien, WW1 eller 2 ligger 1a)
Tänk dom som äger vapen industrin dom borde ju tjäna lite pengar på detta, eller vad säger du?
Så för dom har det inte varit misslyckat, men för USA befolkning som finansierat detta, så har dom förlorat sinnes sjukt mycket skatte pengar.

Har förövrigt tillverkat militär kläder till Något baltiskt land, polen lettland eller litauen har jag för mig.
Dom betällde 60 tusen meter tyg varje år, och varje soldat fick först en uniform innan han åkte iväg till kriget, efter 3 månader fick han en ny, sen efter yterligare 3 månader när dom skulle hem fick dom en ny.
Kvaliten på detta tyg var bättre än kvaliten på tyger som säljs för 1400kr/m(svenskttenn.se t.ex)

endå så slängdes det uniformerar som om det vore gratis, även om uniformerna var hela så slängdes dom efter max 3 månader.

Militären vet att landet betalar när det ska krigas och dom vet att dom har obegränsat med pengar, så dom pissar ut pengar som om det vore gratis, medans du sliter för att betala din skatt som en god människa, men i själva verket finansierar du mord på andra oskyldiga människor.

allt krig är lyckat för dom som startade dom.

men när folk börjar inse det jag precis skrev, då kommer ingen vilja göra militärtjänsten, och då dör krig och kapitalism ut, så allt är upp till den stora får(som i BÄÄÄ) massan att förändra världen, även fast det inte är vårat fel till varför den ser ut som den gör, så kan vi endå förändra den

Finns andra fördelar i krig, det kastar bort alla typ I-landsproblem för en tid, istället fokuserar man på det livsviktiga, vi är också biologiskt byggda för att kriga. förmodligen ett skäl till att många krigsländer inte ens har samma nivåer av ohälsa som västvärlden

Att det skulle komma en dag där rosa fantasi blir verklighet kallar jag fantasi, jag är inte den som går runt med sur min, jag försöker alltid bete mig trevligt socialt. Men att det skulle sprida sig bättre än Ebola, finner jag inte troligt för en sekund. Dessutom skulle jag gå runt med sur min är det så att de flesta normala människor ignorerar en.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in