Att utrota folk har redan prövats av psykiatrin och fungerar inte. Jag tänker mig närmast att dom kanske får leva en lite undanskymd tillvaro.
Citat:
Att någonting alltid varit på ett visst sätt behöver inte betyda att man inte kan ändra på det.
Grejen är att världen ALDRIG har varit fredlig och ALLTID har varit orättvist. Så jag förstår inte riktigt vad "problemet" är nu. Är ju samma problem som tidigare, enbart accelererade av okontrollerad teknik och människor som väller ut "från ingenstans" för att överbefolka Jorden.
Citat:
Stenåldersmänniskor, jag tror snarare att framtidens människor kommer att se oss som små barn som inte lyckades utveckla en vuxen personlighet.
Vi kanske kan ha glädje av att framtidens människor kanske blir utvecklade på riktigt och ser oss likt vi ser på stenåldersmänniskan. En gång i tiden trodde jag faktiskt vi levde i en fantastisk tid, men jag inser nu att jag hade blivit förblindad av det vackra Sverige.
Citat:
Kanske det faktum att utvecklingen av mänskligheten inte är optimal fyller ett syfte, nämligen att bibehålla ett visst mått av mångfald, vi kan ju inte alla bli som Barack Obama. Beträffande sista raden skulle jag bara vilja säga att det är "simpelt" folk som genomför revolutioner, se bara på Arab våren. Det är "simpelt" folk som i demokratier bestämmer vem som får makten.
Och givetvis skall vi aldrig sluta sträva efter att göra världen bättre, men de flesta förståsigpåare kommer nog räkna ut att utvecklingen kommer drivas på och genomföras väldigt långt ifrån optimalt. Och det simpla folket kommer bara se det färdiga målet och inte förstå sig på kampen dit, varför de kommer njuta i fulla drag. Och förståsigpåarna kommer bli arga och bittra på det simpla folket som återigen genom historien har bevisat att de faktiskt inte fattar någonting, likt en guldfisk.