Jag gick in med en mindre summa igår, 8300 spänn och då var det inga frågor eller nåt utan dom la in pengarna direkt. Kommer göra samma sak igen fast på ett annat kontor nästa vecka när jag måste göra det igen, tror gränsen när dom börjar fråga saker ligger runt 10.000 så lägger in mindre summor åt gången istället. Så länge jag inte får samma bankman/kvinna varje gång borde ingen lägga märket till något känns det som.
Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra

du ska inte skriva om sådant som du inte vet något om. Finanspolisen får ofta anmälningar från bankerna, bankerna har anmälningsplikt om dom misstänker oegentligheter, nu betyder detta inte att han kommer att bli upptäckt, men det är absolut inte ofarligt. Det bästa är väl att skatta för pengarna, det har du igen många gånger om när du blir äldre
Tror du dom bryr sig om så små summor? Inte som att det handlar om några galna knarkaffärer på flera hundra tusen utan lite små jobb här och där svart. Tänker att om jag håller mig till så små saker borde jag ligga under radarn va?