• 1
  • 2
2015-01-21, 06:37
Medlem
krillepilles avatar
Jag gick in med en mindre summa igår, 8300 spänn och då var det inga frågor eller nåt utan dom la in pengarna direkt. Kommer göra samma sak igen fast på ett annat kontor nästa vecka när jag måste göra det igen, tror gränsen när dom börjar fråga saker ligger runt 10.000 så lägger in mindre summor åt gången istället. Så länge jag inte får samma bankman/kvinna varje gång borde ingen lägga märket till något känns det som.

Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
du ska inte skriva om sådant som du inte vet något om. Finanspolisen får ofta anmälningar från bankerna, bankerna har anmälningsplikt om dom misstänker oegentligheter, nu betyder detta inte att han kommer att bli upptäckt, men det är absolut inte ofarligt. Det bästa är väl att skatta för pengarna, det har du igen många gånger om när du blir äldre

Tror du dom bryr sig om så små summor? Inte som att det handlar om några galna knarkaffärer på flera hundra tusen utan lite små jobb här och där svart. Tänker att om jag håller mig till så små saker borde jag ligga under radarn va?
Senast redigerad av krillepille 2015-01-21 kl. 06:41.
Citera
2015-01-21, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Så det är omöjligt att gå till banken igen med den summan?
Absolut inte! Det är ju kaffepengar du snackar om! Hade det varit över 100 000 så kanske du skulle behöva tänka på hur du sätter in dina pengar!
Citera
2015-01-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
du ska inte skriva om sådant som du inte vet något om. Finanspolisen får ofta anmälningar från bankerna, bankerna har anmälningsplikt om dom misstänker oegentligheter, nu betyder detta inte att han kommer att bli upptäckt, men det är absolut inte ofarligt. Det bästa är väl att skatta för pengarna, det har du igen många gånger om när du blir äldre
Jag vet mycket väl vad jag pratar om, då jag själv gjort det till och från de senaste fem åren!
Ingen kan säga att det är riskfritt, men nästintill!
Citera
2015-08-23, 17:10
Medlem
1970-01-01s avatar
Jag satt in 8000 på min bank via Forex idag
(Forex har hand om min banks kontanthantering)

Och det blev en jädrans massa frågor osv.
Speciellt för att jag hade 5000:- i 1000:- sedlar, och han frågade varifrån dom kom. Jag har haft pengar hemma sålänge att ja faktiskt inte kommer ihåg varifrån dom kommer. Så ja svarade att "jag har väl växlat in 500 lappar eller något nånstans" och det svaret gillade han inte heller.

Det känns som att det vilken dag som helst nu så kommer det post ifrån polisen/skattemyndigheten eller något.

Mina pengar är helt vita (tagit ut pengar och sparat hemma under ett långt tag), så ja har inget att vara rädd för så, bara det att han fick mig att känna mig jävligt skyldig, och det för ynka 8000:-
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in