• 1
  • 2
2015-01-19, 07:12
Medlem
krillepilles avatar
Nu är det så att jag lyckats jobba lite svart och fått betalt i kontanter. Satte in 10.000 för ca en vecka sen. Sa att jag gjort småjobb och fått gåvor osv och allt var lugnt. Nu har jag 7000 till jag skulle vilja sätta in på mitt konto men vet inte riktigt om jag vågar. Hört att dom börjar ställa frågor vid 10k men 7 är ju inte så mycket mindre. Tror ni det är lungt att gå dit igen redan efter en vecka ca med 7000 till för att sätta in på kontot eller kommer det börja ringa varningsklockor då? Behöver dom här pengarna på kontot också för att betala räkningar osv så det är rätt väsentligt att jag har lite cash på kontot för pallar inte hålla på med massa papper.
Citera
2015-01-19, 07:41
Medlem
Behöver du 7000 för att betala räkningarna?
Citera
2015-01-19, 08:00
Medlem
För tio år sen eller så när Svensk kassaservice fanns kunde man betala räkningar hos dem genom att helt enkelt ta med sig inbetalningskortet. Visserligen tog de ut en rätt hög avgift. Jag har inte haft behovet sedan dess så ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt hur man gör idag om man inte använder internetbank.

Googlade dock lite och hittade Kassagirot: http://www.kassagirot.se/index.php/b...tala-rakningar Dra dit och betala dina räkningar med kontanter och skit i banken. De tar dock en avgift på 39 kr. Vet inte om det är per omgång eller per räkning: http://www.kassagirot.se/images/stor...r_jan_2015.jpg
Citera
2015-01-19, 11:35
Medlem
krillepilles avatar
Så det är omöjligt att gå till banken igen med den summan?
Citera
2015-01-19, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Så det är omöjligt att gå till banken igen med den summan?
gå till en insättningsautomat då kan du sätta in 10k per vecka eller om det var 11k. www.bankomat.se
Citera
2015-01-19, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
För tio år sen eller så när Svensk kassaservice fanns kunde man betala räkningar hos dem genom att helt enkelt ta med sig inbetalningskortet. Visserligen tog de ut en rätt hög avgift. Jag har inte haft behovet sedan dess så ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt hur man gör idag om man inte använder internetbank.

Googlade dock lite och hittade Kassagirot: http://www.kassagirot.se/index.php/b...tala-rakningar Dra dit och betala dina räkningar med kontanter och skit i banken. De tar dock en avgift på 39 kr. Vet inte om det är per omgång eller per räkning: http://www.kassagirot.se/images/stor...r_jan_2015.jpg
per räkning tyvärr.
Citera
2015-01-19, 12:00
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torpederna
gå till en insättningsautomat då kan du sätta in 10k per vecka eller om det var 11k. www.bankomat.se

kör på det den där alltså, att jag inte tänkte på det. Tack för tipset.
Citera
2015-01-19, 16:47
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
kör på det den där alltså, att jag inte tänkte på det. Tack för tipset.

Frågorna kommer som ett brev på Posten.

Om du gör detta ofta, då kan du få ett brev från banken där du ombedes förklara pengarnas ursprung. Mitt förslag är, som redan nämnts i tråden, betala räkningarna kontant.
Citera
2015-01-19, 21:12
Medlem
Det är inga problem! För små summor för att någon skall bry sig. Såvida du inte kommer med tio tusen varje månad.. Då får du nog fundera ut något bättre.
Citera
2015-01-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Det är inga problem! För små summor för att någon skall bry sig. Såvida du inte kommer med tio tusen varje månad.. Då får du nog fundera ut något bättre.

Vad baserar du den faktan på?
Behöver inte vara beloppet det sitter i, utan ett avvikande beteende på kunden.
Citera
2015-01-20, 11:53
Medlem
BorgeHs avatar
Oroa dig inte.

Krångla inte till det för dig. Det är bättre att du sätter in pengarna än har dem i madrassen. Vad tror du inbrottstjuvar letar efter?

Ingen på banken kommer att bråka om 7 000 kronor. Jag har fått frågor när det varit 30 000 kronor i kontanter. Då svarar jag att jag sålt en begagnad bil.

Så mitt förslag till dig är: Säg att du sålt bil (alternativ lite elektronikgrejor) privat. De nöjer sig med det.

Men om du kommer med 100 000 kronor varje månad lär du får problem....

Då får du dela upp det på alla banker. Skaffa konton på alla banker. När du väl fått in pengarna i systemet kan du bolla dem mellan olika nischbanker med höga räntor.

Men är du verkligen ute efter att "tvätta" pengar, så starta ett företag. Öppna konton i företagets namn. Låtsas att det är dagskassor som du lämnar in. Men affärsbankerna brukar ta betalt för att ta hand om dagskassor. Senare lär du också tvingas att deklarera för ditt "företag". Men det skall väl också gå....
Citera
2015-01-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
du ska inte skriva om sådant som du inte vet något om. Finanspolisen får ofta anmälningar från bankerna, bankerna har anmälningsplikt om dom misstänker oegentligheter, nu betyder detta inte att han kommer att bli upptäckt, men det är absolut inte ofarligt. Det bästa är väl att skatta för pengarna, det har du igen många gånger om när du blir äldre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in