Endast positiva kommentarer kommer fram och samma fråga svaras flera gånger även om jag skickar flera kritiska frågor och förmodligen många fler än mig kommer bara positiva kommentarer fram. Är detta värdigt SVT-public service?
Några exempel nedan:
Sofia, 14 år: Gick det bra att ta hem pojken?
SVT-Hans:
Ja, det gick bra
21:03, 18 January 2015
Saga: Hur gick det? Var är Abed nu?
SVT-Hans:
Abed är i Sverige. I de följande avsnitten kommer vi att berätta om resan till Sverige och om hur han har det nu.
Mikaela: Ni är fantastiska.
SVT-Fredrik: Tack för att du tittar Mikaela!
Martin: Bra program. Hoppas det går bra för 15-åringen!
SVT-Hans:
Tack Martin,
Det är många som hoppas att det ska gå bra för Abed. Så även vi på redaktionen
k: Hej, hur går de med killen?
SVT-Hans:
Det verkar gå bra. Vi kommer att berätta mer om hur han har det i de kommande två programmen.
21:06, 18 January 2015
Sandra: Mycket intressant men också skrämmande program. Hur gick det för den 15 åriga pojken?
SVT-Hans:
Han har kommit till Sverige. Kolla nästa vecka och söndagen därpå så får du hela berättelsen
21:07, 18 January 2015
Narre: Hej. Hur går det för pojken som fick hjälp av er att komma till Sverige?
SVT-Hans:
Hej Narre
Vi förstår att det är många som undrar just detta. Därför visar vi det i de kommande två avsnitten
Johanna: Fantastiskt bra program! Heroiskt! Heder åt er. Hälsa Abed.
SVT-Hans:
Tack Johanna för dina uppmuntrande ord. Vi ska försöka få fram en hälsning till Abed.
Lastips.nu: Är pojken i Sverige
SVT-Fredrik: Ja Abed är nu i Sverige och går i svensk skola. Följ serien så får ni se
Karin Stranicky : Jag vill ur hela mitt hjärta tack Fredrik Önnevall och dina medarbetare, ni är herfervärda!!!
SVT-Fredrik: Tusen tack för ditt stöd Karin!
Carl: Hej Fredrik tack för ett underbart program. Varför visar ni samma avsnitt två söndagar i rad. Blev tagen ut av femtonåriga killen och måste säga att det vart riktigt modigt gjort. Kommer ni att följa upp honom?
SVT-Fredrik: Hej Carl. Programmen har legat på SVT Play länge, det är kanske därför du upplever att det redan sändes förra söndagen. Genom serien fortsätter vi följa Abed och de andra
Några exempel nedan:
Sofia, 14 år: Gick det bra att ta hem pojken?
SVT-Hans:
Ja, det gick bra
21:03, 18 January 2015
Saga: Hur gick det? Var är Abed nu?
SVT-Hans:
Abed är i Sverige. I de följande avsnitten kommer vi att berätta om resan till Sverige och om hur han har det nu.
Mikaela: Ni är fantastiska.
SVT-Fredrik: Tack för att du tittar Mikaela!
Martin: Bra program. Hoppas det går bra för 15-åringen!
SVT-Hans:
Tack Martin,
Det är många som hoppas att det ska gå bra för Abed. Så även vi på redaktionen
k: Hej, hur går de med killen?
SVT-Hans:
Det verkar gå bra. Vi kommer att berätta mer om hur han har det i de kommande två programmen.
21:06, 18 January 2015
Sandra: Mycket intressant men också skrämmande program. Hur gick det för den 15 åriga pojken?
SVT-Hans:
Han har kommit till Sverige. Kolla nästa vecka och söndagen därpå så får du hela berättelsen
21:07, 18 January 2015
Narre: Hej. Hur går det för pojken som fick hjälp av er att komma till Sverige?
SVT-Hans:
Hej Narre
Vi förstår att det är många som undrar just detta. Därför visar vi det i de kommande två avsnitten
Johanna: Fantastiskt bra program! Heroiskt! Heder åt er. Hälsa Abed.
SVT-Hans:
Tack Johanna för dina uppmuntrande ord. Vi ska försöka få fram en hälsning till Abed.
Lastips.nu: Är pojken i Sverige
SVT-Fredrik: Ja Abed är nu i Sverige och går i svensk skola. Följ serien så får ni se
Karin Stranicky : Jag vill ur hela mitt hjärta tack Fredrik Önnevall och dina medarbetare, ni är herfervärda!!!
SVT-Fredrik: Tusen tack för ditt stöd Karin!
Carl: Hej Fredrik tack för ett underbart program. Varför visar ni samma avsnitt två söndagar i rad. Blev tagen ut av femtonåriga killen och måste säga att det vart riktigt modigt gjort. Kommer ni att följa upp honom?
SVT-Fredrik: Hej Carl. Programmen har legat på SVT Play länge, det är kanske därför du upplever att det redan sändes förra söndagen. Genom serien fortsätter vi följa Abed och de andra