2015-01-18, 16:07
Medlem
Bikarbonats avatar
Tja,

Har alltid undrar över en sak. Någon här kanske har svar på det:

Kan man få någon könssjukdom (eller annan sjukdomar) genom att suga på en kvinnas bröstvårta? (under förutsättning att man inte blir bröstmatat, dvs. ingen mjölk kommer ut.)

Uppskattar svar.
Citera
2015-01-18, 16:11
Medlem
gilbert25s avatar
Haha! Svar : Nej.
Citera
2015-01-18, 16:13
Medlem
ragnarlagoons avatar
Kort och gott: Nej.
Citera
2015-01-18, 16:17
Medlem
herpes kan smitta via bröstet.
Citera
2015-01-18, 16:36
Medlem
Bikarbonats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenasnygging
herpes kan smitta via bröstet.

Bara om man suger på bröstvårtan eller måste man få i sig någon kroppsvätska, typ. mjölk?
Citera
2015-01-18, 19:24
Medlem
MCVaginas avatar
Självklart kan du bli smittad av lite allt möjligt om du slickar på en människa, men är kvinnan ren och inte har några utslag på stället tror jag att risken är jäkligt liten.
Citera
2015-01-18, 20:41
Medlem
Bikarbonats avatar
Ok, tack för svaren. Jag tillhör såna som har lite fobi för sjukdomar. Ni ska bara se när någon är förkyld i närheten av mig, jag sätter personen nästan i karantän.
Citera
2015-01-18, 22:51
Citat:
Ursprungligen postat av MCVagina
Självklart kan du bli smittad av lite allt möjligt om du slickar på en människa, men är kvinnan ren och inte har några utslag på stället tror jag att risken är jäkligt liten.

Nu frågade ju TS om könssjukdom från att slicka någons bröst och svaret är nej det kan man inte. Hsv (herpes) kan teoretiskt smitta på detta vis, men då krävs det blåsor som du slickar på alternativt höggradig "shredding"
Citera
2015-01-18, 23:41
Medlem
Nej
Citera
2015-01-19, 12:49
Medlem
Bikarbonats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Nu frågade ju TS om könssjukdom från att slicka någons bröst och svaret är nej det kan man inte. Hsv (herpes) kan teoretiskt smitta på detta vis, men då krävs det blåsor som du slickar på alternativt höggradig "shredding"

Det står också "(eller annan sjukdomar)" i min fråga men tack för svaret. Nu vet jag.
Citera
2015-01-19, 14:34
Citat:
Ursprungligen postat av Bikarbonat
Det står också "(eller annan sjukdomar)" i min fråga men tack för svaret. Nu vet jag.

Det missade jag helt, ber om ursäkt.

I sådana fall, svar ja. Vilka sjukdomar kan du få av att slicka på ett använt dörrhandtag? Samma princip.
Citera
2015-01-21, 07:49
Medlem
Bikarbonats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Det missade jag helt, ber om ursäkt.

I sådana fall, svar ja. Vilka sjukdomar kan du få av att slicka på ett använt dörrhandtag? Samma princip.

Jag förstår, paranoid som jag är gällande sjukdomar så var jag tvungen att fråga, svårt att googla på sånt, kommer bara upp sexuellt överförbara sjukdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in