2015-01-17, 21:21
Medlem
Osäker på om detta är rätt plats för min fråga, men jag undrar hur man kan föra över bilder från iPhoto till min iPhone? Alternativt hur man för över bilderna från iCloud till iPhone? Raderade bilderna i min iPhone för att kunna uppdatera till ios 8 och sedan dess har jag inte lyckats få tillbaka dem, trots flertalet försök.
Citera
2015-01-17, 23:19
Medlem
Mallemedes avatar
Det finns ju flera olika alternativ på iPhoto? Om inte annat iTunes. Men antingen via iCloud, mail eller ström nånting
Citera
2015-01-18, 10:42
Medlem
Vadå för alternativ? Hur får man över bilderna via iCloud? Jag har försökt.
Citera
2015-01-18, 11:43
Moderator
Rassas avatar
Lägg in bilderna i iPhoto och skapa ett album, anslut telefonen med kabel till datorn, starta iTunes och klicka på iPhone-symbolen, välj Bilder och vilka album som ska synkas till telefonen.
Citera
2015-01-18, 13:11
Medlem
Mallemedes avatar
Svårt att svara på när man inte ser det personligen. Men har du testat Billström? Slår man på det ska det väl automatiskt delas?
Citera
2015-01-18, 14:23
Moderator
Rassas avatar
Precis, bildström är ju en bra grej, slå på den i Macen (Systeminställningar-->iCloud--Bilder) och likadant i telefonen. I iPhoto får du nu en iCloud-symbol där du kan lägga bilder och dom syns automatiskt i telefonen. Likadant om man tar en bild med telefonen så kommer den upp i iPhoto.
Citera
2015-01-20, 17:12
Medlem
Bildströmmen är aktiverad men det förs inte över automatiskt ändå, har alltid gjort det med kabel (dock från iPhone till mac, inte tvärtom).
Testade även att synkronisera via iTunes men det verkar som att jag inte kommer åt några bilder därifrån, hur menar du egentligen? Blir galen på detta
Citera
2015-01-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolloy
Bildströmmen är aktiverad men det förs inte över automatiskt ändå, har alltid gjort det med kabel (dock från iPhone till mac, inte tvärtom).
Testade även att synkronisera via iTunes men det verkar som att jag inte kommer åt några bilder därifrån, hur menar du egentligen? Blir galen på detta

Bildströmmen laddar endast upp nya bilder automatiskt, vill du föra över gamla så får du göra det manuellt via tex. bildströmsalbum eller synkronisera med iTunes

http://support.apple.com/en-us/HT201313
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in