Citat:
Ursprungligen postat av
flipflap
Ja, eller i den här tråden. Ifall du inte modererar den.

Nej, jag modererar den inte. Däremot har ju alla användare möjlighet att upplysa varandra och även komma med synpunkter. Det är ju annars lätt att en kärnfråga plötsligt börjar handla om något annat. I detta fall handlar det kort och gott om huruvida man kan bedöma huvuddragen hos en grupp utan att behöva ta hänsyn till att enstaka individer kan avvika.
Det du tog upp handlar snarare om att bedöma en individ utifrån vad den gör eller inte gör. Nu blandade du in ett genusperspektiv som mer blir en fråga om manligt/kvinnligt än om frågeställningen i denna tråd.
Om du i stället hade ställt följande fråga kunde det känts adekvat: Är det ok att att säga att någon aldrig gjort något även om den gjort det någon enstaka gång.
Svar: Ja det kan vara ok att säga "du diskar aldrig" om du gjort det 5 gånger av 800.
Citat:
Det där med "alla" "alltid" och liknande misstänker jag nämligen kan vara genusbundet.
Jag tror inte det. Jag tror mer att det handlar om en blandning av naiva människor oberoende av kön och människor som medvetet gör det för att sabotera.
Det finns en benägenhet hos bipolära att använda sig av argumentet "alla tycker" utan att på något vis ha tillgång till andras åsikter.