Citat:
Ursprungligen postat av
InfinitusPro
Intressanta synvinklar ifrån din sida där och är förvånad över att det är såpass utbrett. Jag har börjat dra mig undan ganska rejält, men personen ifråga ingår i mitt umgänge på ett sätt som jag gör att det är nästintill oundvikligt att våra vägar korsas lite till och från - även gemensamma vänner är jag medveten om har fallit för denna persons historier.
Känner mest att jag behöver komma fram med en slags sanning för de inblandade, det är miserabelt att se dem leva i en illusion där man ger en person medömkan när den istället behöver en lavett så att de tar tag i sig själva. Är i behov av någon slags definitiv lösning där jag kan spräcka någon av historierna, antingen i form av dataregister eller annat bevis som håller, magkänslor håller liksom inte.
Jag förstår hur du menar. Det är svåra lägen och ibland känner man sig så taskig för att man tvivlar på vad någon berättar. Jag menar - vem fan skulle ljuga om att de haft cancer, liksom??
Om du vill forska lite så ska du ju skaffa mer info. Börja anteckna, särskilt fackord, datum osv. Ha gärna mailkontakt eller sms-kontakt så du har det svart på vitt då detta aldrig kan förnekas.
Ställ nån fråga lite sådär halvintresserat. "Du, det här med din cancer... gjorde det ont? Hur fan känns det egentligen med behandlingen du fick? Det kan ju inte varit kul, liksom..." Sen behöver du inte säga så mycket, bara nicka och humma så tror jag de fortsätter babbla ganska länge. En kvarts snack kring cancer borde ge dig tillräckligt med info för att kunna gå vidare. Antingen stämmer allt helt exakt utifrån Wikipedia eller nån blogg om nån med den cancervarianten, eller så kommer det att finnas felaktigheter. Läs på. Kolla datum.
För fan, hitta en bra anledning att kontakta människans föräldrar och nämn för dem hur skönt det måste vara för dem att deras barn överlevde en så svår sjukdom...
Googlande på mailadresser eller telefonnummer brukar funka väldigt bra ibland. Så att man kanske kan se vad de gjorde och inte gjorde under sina sjukaste perioder. Deras facebookhistorik borde ju säga en hel del, åtminstone indirekt.
Men nån måste ju ha känt människan under de perioderna detta hände. Nån måste ju ha märkt om nåt pågick eller inte pågick.