• 4
  • 5
2013-12-06, 13:07
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Jag läser för tillfället ett samlingsalbum och en av de roligaste stripparna är absolut när Dogbert är upptäcktsresande och besöker ingenjörernas land (som ligger i de dimhöljda bergen?) Nån som vet vad jag menar?

En annan rolig episod är när Dilbert får besök, inte av djävulen men av av nån sorts herre över småjävligheter. Här funkar översättningen till finska faktiskt perfekt med helvetti (helvete) vs. hemmetti (ung. jäklar).

Favoritkaraktären är antagligen Ratbert, motivering överflödig.
Citera
2025-05-22, 19:28
Medlem
Elementarts avatar
Är det någon har lyckats läsa Dilbert Reborn? Jag har bara kunnat hitta enstaka strippar, vi får se hur länge till Scott Adams orkar fortsätta rita Dilbert.
Citera
2025-05-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Är det någon har lyckats läsa Dilbert Reborn? Jag har bara kunnat hitta enstaka strippar, vi får se hur länge till Scott Adams orkar fortsätta rita Dilbert.
Scott Adams har drabbats av cancer och kommer nog inte att leva så värst länge till, så som jag har uppfattat det.

Hoppas att han donerar mycket av sina miljoner till cancerforskning.
Citera
2025-05-24, 14:28
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Scott Adams har drabbats av cancer och kommer nog inte att leva så värst länge till, så som jag har uppfattat det.

Hoppas att han donerar mycket av sina miljoner till cancerforskning.

Jag såg en youtubefilm som hävdade att han i princip är pank?
Citera
2025-05-24, 14:29
Medlem
Svavelbryggas avatar
Brukade älska Dilbert när den var absurd, typ "Dinosaurien Bob tycker kalsongerna av folk vi hatar". Sen blev det bara kontor.
Citera
2025-05-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Jag såg en youtubefilm som hävdade att han i princip är pank?
Va!? Hur är det möjligt? Har allt gått till cancervården han behöver? Jag minns Stan Sakai och hans fru som insjuknade och Stan tvingades sälja av sina serier för att kunna betala fruns vård. Det är för jävligt.

Han borde lägga upp sig på GoFundMe eller GiveSendGo.
Senast redigerad av TJUVSVERIGE 2025-05-24 kl. 15:19.
Citera
2025-05-24, 21:04
Medlem
Jag tror inte att Scott Adams är pank.

Men skulle han vara det så lär han få bra vård ändå.

Citat:
The president had learned of his diagnosis and had questions, Adams said. ... At the end of the call, you know, when he found out the situation was kind of dire. ... He said, 'If you need anything, I'll make it happen,' and he meant it."

Tragiskt att han är sjuk. Kände inte till det. Brukar lyssna på "Coffee with Scott Adams" ibland. Och "Dilbert" är bra.
Citera
2025-05-27, 21:06
Medlem
Elementarts avatar
Scott Adams Starts New Cancer Treatment, Most Haven't Heard of, Survival Odds Jump From 0% to 30%

https://rumble.com/v6ts8k9-scott-ada...val-odds-.html
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in