2015-01-16, 16:33
Medlem
Ratis avatar
Behöver du verkligen 1500:- för att klara dig i en vecka? Låter mycket.
Citera
2015-01-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Behöver du verkligen 1500:- för att klara dig i en vecka? Låter mycket.

Det är mobilräkningen som skulle in den 12e från inkassobolaget som jag tjabblat med. De ska stänga av abonnemanget om de inte kommit in innan 12e. Så är i smått panik att det stängs av snart. Och mobilen är det enda jag har för att ha kontakt med omvärlden.
Citera
2015-01-16, 17:37
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forcker
Det är mobilräkningen som skulle in den 12e från inkassobolaget som jag tjabblat med. De ska stänga av abonnemanget om de inte kommit in innan 12e. Så är i smått panik att det stängs av snart. Och mobilen är det enda jag har för att ha kontakt med omvärlden.

Ta och prata med inkassobolaget om du kan dela upp räkningen på 2-3 avbetalningar eller kan skjuta upp den x antal veckor, du kan bara få ett nej från dem. I värsta fall får du fixa ett kontantkort från någon lämplig operatör så kan du ringa och bli nådd på telefonen.
Citera
2015-01-16, 17:38
Medlem
P55s avatar
Citat:

Då tycker jag att inkassobolaget och dess uppdragsgivare gör helt rätt och jag hoppas inte att någon här på Flashback är så korkad så dom lånar dig pengar. Och vad är omvärlden för dig när du sitter här på nätet?
Citera
2015-01-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ta och prata med inkassobolaget om du kan dela upp räkningen på 2-3 avbetalningar eller kan skjuta upp den x antal veckor, du kan bara få ett nej från dem. I värsta fall får du fixa ett kontantkort från någon lämplig operatör så kan du ringa och bli nådd på telefonen.

Har redan fått ett nej!
Citera
2015-01-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Då tycker jag att inkassobolaget och dess uppdragsgivare gör helt rätt och jag hoppas inte att någon här på Flashback är så korkad så dom lånar dig pengar. Och vad är omvärlden för dig när du sitter här på nätet?

Bara bett om sidor. Inte dina pengar.

Omvärlden är just internet. Och när de väl stänger av abonnemanget ryker det också.
Citera
2015-01-16, 17:57
Moderator
v50s avatar
Citat:
Har redan fått ett nej!

Ta och kolla igenom vad för prylar du har hemma som du kan sälja av på tradera eller blocket m.m. där kanske du kan få ihop det som behövs för att kunna betala räkningen.
Citera
2015-01-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ta och kolla igenom vad för prylar du har hemma som du kan sälja av på tradera eller blocket m.m. där kanske du kan få ihop det som behövs för att kunna betala räkningen.
Tänkte på blocket men det kostade pengar. Men har satt upp annonslappar på lokala ICA nu och på endel anslagstavlor! Hoppas på samtal!
Citera
2015-01-16, 18:06
Medlem
Citat:
Tänkte på blocket men det kostade pengar. Men har satt upp annonslappar på lokala ICA nu och på endel anslagstavlor! Hoppas på samtal!

Finns det inte något köp-och-sälj forum här på FB?
Citera
2015-01-16, 18:24
Moderator
v50s avatar
Citat:

Tradera kostar bara när man har sålt ett objekt och det ska betalas månaden efter, lägg ut lite annonser där med köp nu-pris där så kanske du snabbt blir av med lite saker. Blocket tror jag man kan betala via telefon, då får man kostnaden på nästkommande räkning fast det kanske inte är så lämpligt för dig då du redan ligger efter med telefonräkningar.
Citera
2015-01-16, 18:32
Medlem
Citat:
Tradera kostar bara när man har sålt ett objekt och det ska betalas månaden efter, lägg ut lite annonser där med köp nu-pris där så kanske du snabbt blir av med lite saker. Blocket tror jag man kan betala via telefon, då får man kostnaden på nästkommande räkning fast det kanske inte är så lämpligt för dig då du redan ligger efter med telefonräkningar.

Haha nej, därför blocket sket sig.. ;-) men ska kolla upp tradera. Tack för tipset!
Citera
2015-01-16, 22:56
Medlem
Har en kod som gör att du kan sälja avgiftsfritt på ett objekt under januari månad.

Kolla din PM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in