2015-01-16, 15:45
Medlem
Fick mail från ett suspekt företag några dagar efter att ha fyllt i en shady enkät, ville ha en nedladdningskod för att låsa upp en zippad torrent. Dumt dumt... Jag blev viss premium medlem i något som heter Point World och då vill de ha fem kronor av mig. Vill absolut inte betala till dem då jag misstänker att de kan hitta på något annat fuffens i så fall. Vidare i mailet står det att om jag inte betalar kommer jag att få en påminnelseavgift på 80 kronor. Att de redan från början hotar med påminnelseavgift gör det hela mer intressant. Gick inte att svara på mailet men hittade deras mail på nätet och bad dem artigt att dra åt helvete. Det jag undrar är om det är lugnt att bara ignorera detta och framtida pengakrav eller om det finns några risker med dettta?
Citera
2015-01-16, 15:52
Medlem
EDL1885s avatar
Det är säkert ett skämtföretag som vill blåsa dig på pengar, betala inte
Citera
2015-01-16, 15:53
Medlem
Filantropis avatar
Betala inte.
Citera
2015-01-16, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EDL1885
Det är säkert ett skämtföretag som vill blåsa dig på pengar, betala inte

Jag googlade dom lite snabbt och hittade inget om Scam ...

76 818 gilla-markeringar på fejjan.
https://www.facebook.com/pointworldcom
Citera
2015-01-16, 20:06
Medlem
Oavsett om de är seriösa eller inte, kan de göra något mot mig om jag inte betalar? De har ju ingen info om mig egentligen, förutom min gamla emailadress och verkar inte operera från Sverige.
Citera
2015-01-17, 09:31
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2015-01-17, 12:49
Medlem
De kan inte göra ett skit, det är bara att blocka mailadressen de mailar från och glömma alltsammans.
Citera
2015-04-27, 14:09
Medlem
HJÄÄÄÄLPP!!!! För några dagara sedan var jag så dum att köpa en grej från Pointworld...19 kr. och nu har de dragit nästan 399 kr från mitt konto, utan att jag ens har fått det jag köpte!...nån som har ett råd? Måste jag spärra kontot? De verkar mycket skumma!!! VARNING!!!!
Citera
2015-04-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koffka
Fick mail från ett suspekt företag några dagar efter att ha fyllt i en shady enkät, ville ha en nedladdningskod för att låsa upp en zippad torrent. Dumt dumt... Jag blev viss premium medlem i något som heter Point World och då vill de ha fem kronor av mig. Vill absolut inte betala till dem då jag misstänker att de kan hitta på något annat fuffens i så fall. Vidare i mailet står det att om jag inte betalar kommer jag att få en påminnelseavgift på 80 kronor. Att de redan från början hotar med påminnelseavgift gör det hela mer intressant. Gick inte att svara på mailet men hittade deras mail på nätet och bad dem artigt att dra åt helvete. Det jag undrar är om det är lugnt att bara ignorera detta och framtida pengakrav eller om det finns några risker med dettta?

Samma företag har dragit 399 kr från mitt konto!... nu sa jag till polisen och anmäla fanskapet!!!!
Citera
2018-10-14, 21:17
Medlem
Jag ser att detta är en gammal tråd, men jag är VÄLDIGT nyfiken om hur det gick för er... blev det några pengakrav/anmärkningar i framtiden? Blev det några negativa följder av detta (såsom, läckt personliga info, inkasso, kronofogden eller kanske t.o.m. domstol? osv osv)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in