• 1
  • 2
2005-09-24, 00:01
Medlem
ElakeKjells avatar
Tänkte bara se om man vågar ställa lite allmänna frågor ang internetapotek här, verkar ju finnas rutinerade lirare här

Kan tyvärr inte få tag på mer benso via min polare nu så jag har letat runt bland en jäkla massa internetapotek efter mitt godis istället.
Prövade för ca en månad sen beställa från ett billigt ställe men det dök ju tyvärr inte upp nåt så nu ska jag beställa igen. Har hittat ett par som ser intressanta och tillräckligt serölsa ut. Vill ju helst beställa från ett internetapotek i Europa för att öka chanserna att verkligen få hem det. Det påstås att de ligger i europa men de har sina priser listade i dollar, beror det på att de säljer mest till jänkare eller ligger det trots allt i USA?
Sen vad litar ni mest på, billiga eller dyra internetapotek?
Och kan man lite på internetapotek som kräver att man ska beställa för minst ca 60 dollar?

Har ni kanske några andra tips när det gäller att leta sig fram i internetapoteksdjungeln? Har efter rekomendation härifrån letar på drugbuyers och där hittat de jag tycker verkar va ok.

Hoppas jag inte ställt allt för dumma frågor här.
Ha det gött alla!
Citera
2005-09-24, 00:38
Medlem
hundens avatar
Du har ju kollat på drugbuyers.com, börja kika efter feedback där...
Många internetapotek medger sig leverera från EU-land men gör det inte..
Företaget kanske är stationerat i tex Spanien, men breven innehållande benso kommer från Indien osv.

Åter igen..kolla drugbuyers.com
Citera
2005-09-24, 03:08
Beställ inte!

För det första så är det ena j-vla rövarpriser! Men dessutom så beställde en tjej jag känner alprazolam (Xanor), på ett internetapotek inom EU. Hon åkte dit för narkotikabrott. Visst, det går inte att bevisa att det är du som beställt det, någon kan ju ha beställt i ditt namn, men hon var "dum nog" o erkänna att hon hade beställt.

Men tullarna öppnar posten, går igenom posten med hundar o annat otrevligt. Och är det adresserat till dig så kommer de nog o förhör dig upplysningsvis. Givetvis har varan redan då beslagtagits o du har förlorat dina pengar.
Citera
2005-09-24, 05:44
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Beställ inte!

För det första så är det ena j-vla rövarpriser! Men dessutom så beställde en tjej jag känner alprazolam (Xanor), på ett internetapotek inom EU. Hon åkte dit för narkotikabrott. Visst, det går inte att bevisa att det är du som beställt det, någon kan ju ha beställt i ditt namn, men hon var "dum nog" o erkänna att hon hade beställt.

Men tullarna öppnar posten, går igenom posten med hundar o annat otrevligt. Och är det adresserat till dig så kommer de nog o förhör dig upplysningsvis. Givetvis har varan redan då beslagtagits o du har förlorat dina pengar.

Kan inte göra annat än att hålla med Psychopatic här. Har själv beställt från internetapotek men bara lättare saker som tramadol. Det är inte värt riskerna. Möjligtvis om du har något annat namn och adress att beställa till, och betala inte med kort.

Om du besämt dig för att köpa, kolla upp feedback på drugbuyers, de flesta appoteken är faktiskt någorlunda serriösa och risken att bli blåst av dem är inte så stor som att tullen snor godiset.
Citera
2005-09-24, 08:47
Bannlyst
Citat:
Kan inte göra annat än att hålla med Psychopatic här. Har själv beställt från internetapotek men bara lättare saker som tramadol. Det är inte värt riskerna. Möjligtvis om du har något annat namn och adress att beställa till, och betala inte med kort.

Nu är det väl ändå inte så mkt risker med att beställa tramadol?
Citera
2005-09-24, 09:39
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadgottopiatere
Nu är det väl ändå inte så mkt risker med att beställa tramadol?

Inga risker om du följer vissa regler:

Införsel genom postförsändelse från ett EU/EES-land till Sverige får ske om:
Läkemedlet är för mottagarens personliga bruk
Läkemedlet är godkänt i både Sverige och exportlandet
Läkemedlet har införskaffats på apotek (eller motsvarande) i exportlandet
Det är utskrivet av en behörig förskrivare inom EU/EES, i fråga om receptbelagt läkemedel (i det ena eller båda länderna)
Varje försändelse får innehålla högst ett års förbrukning
Mottagaren kan styrka ovanstående.

Vissa internet apotek följer dessa.
Citera
2005-09-24, 10:57
Medlem
Jag beställde benso från ett apotek i Indien för över en månad sen. Fick aldrig något. Jag maila dom och sa det så nu har dom skickat ut ett nytt paket (utan extra kostnad såklart). Får se om jag får något denna gång.

Nästa gång så blir det att beställa inom EU, det dyrare priset väger upp osäkerheten med beställningar utanför EU.

Är du inte klantig så ska det gå smidigt, bara att förneka om du åker dit, egentligen så skiter de i att försöka sätta dit konsumenterna, deras prioritet är apoteken. Du förlorar självklart stålarna om du åker dit, men det är inte så farligt om man jämför med de galna priserna du måste betala på gatan för benso ändå

Kolla som sagt drugbuyers.com.
Citera
2005-09-24, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Inga risker om du följer vissa regler:

Införsel genom postförsändelse från ett EU/EES-land till Sverige får ske om:
Läkemedlet är för mottagarens personliga bruk
Läkemedlet är godkänt i både Sverige och exportlandet
Läkemedlet har införskaffats på apotek (eller motsvarande) i exportlandet
Det är utskrivet av en behörig förskrivare inom EU/EES, i fråga om receptbelagt läkemedel (i det ena eller båda länderna)
Varje försändelse får innehålla högst ett års förbrukning
Mottagaren kan styrka ovanstående.

Vissa internet apotek följer dessa.
Tillägg:
Läkemedlet får inte vara narkotikaklassat
Citera
2005-09-24, 15:50
Bannlyst
Jag fick mina 30 modafil från indien fast tullen öppnat, de hade skickat med ett recept så de verkade funka, märkligt men gött, nån som vet mer om varför de funka?

Citera
2005-09-24, 17:40
Medlem
ElakeKjells avatar
Har letat som fan på drugbuyers utan att hitta nåt vettigt internetapotek som säljer schysst benso så jag tar lite tramadol istället.
Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas godiset dyker upp
Citera
2005-09-24, 18:19
Medlem
Hasse Heroins avatar
Jag torskade själv en gång då tullverket beslagtog mitt paket från Thailand. Jag hadde beställt några hundra valium samt några hundra codein/paracetamol tabletter.

Jag fick ett brev hem från tullverket där dom sa att jag skulle ta kontakt med dom på ett tel. nr. Jag torkade mig i arsulet med brevet och ringde alldrig upp. Dom hörde inte av sig och detta var för ca: 6 månader sedan...

Jag upprepar det som alla säger. FÖRNEKA, FÖRNEKA och FÖRNEKA. Du känner inte till något om någon försändelse....
Citera
2005-09-24, 18:51
Medlem
ElakeKjells avatar
Skulle jag åka dit så kommer jag ju självklart att neka
Förhoppningsvis så är det ju inte så stor risk att åka dit när man beställt från EU land. Bara att hoppas att de verkligen skickar det från ett EU land som det sa...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in