Citat:
Ursprungligen postat av
skeletonofcadavra
Men asså kan man verkligen söka överallt? Jag är 19 år utan utbildning, vilka slags jobb kan man söka istället för att konkurrera med 700 andra på ica? Jag har tagit en kurs i fördjupning av Office paketet, så jag känner mig rätt så självsäker i att använda excel osv. Men är det lönt att lämna in sitt cv till random företag i hopp för att få ett kontorsjobb eller något?
Finns inget "random shit" kontorsjobb. Kontorsjobb är att du löser en specifik uppgift ifrån ditt kontor.
Office ger inget jobb i sig utan är en utbildning (för att hantera Officepaketet bättre) som vi kan skicka folk på för att de skall kunna lösa sin huvudsakliga uppgift på ett bättre, smartare, snabbare och billigare sätt.
Utbildning eller kontakter är allt!
Du bör anmäla dig till ett konsultbolag och via den vägen få in en fot på ICA.
Lycka till!