2015-01-16, 19:12
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Hur gammal är du? Du verkar inte riktigt ha koll hur svårt det är för unga att få jobb. Gissar på att du är 30+.
Vet flera stycken som fått jobb inom vården utan någon utbildning. Dock är det väl 1 års anställning och äldreboende vad förstått. (Vet ingen av dom som är 30+, snarare 30-)
Nu kanske det inte är likadant i alla städer, men ts kan ju försöka på den fronten. Du får in rutiner i livet och kommer må bättre av det.

Känner igen mig i det du skriver också. Men jobben kommer dessvärre inte av sig själv.
Citera
2015-01-16, 19:42
Bannlyst
Plugga till sjukskoterska. Nar du fatt examen aker du till Norge o jobbar.

Mycket hog lon for sjukskoterskor i Norge. Vill du stanna i Sverige far du garanterat jobb. Det kommer (snart/redan) nu brist pa sjukvardspersonal i Sverige.
Citera
2015-01-16, 19:44
Medlem
Plugga genusvetenskap eller normkritisk teori på x ämne. Marknaden skriker efter genusvetare och normkritiska människor att inkvotera på olika myndigheter!

Nej, skämt.

Men helt seriöst så gå in på Saco och läs statistik om olika yrken och vilka som får jobb snabbt, hur framtiden ser ut för vissa yrken osv. Sen pluggar du till något som verkar lovande. Har du inte betygen så plugga upp på komvux (du får bidrag o kan ta lån då med).
Citera
2015-01-16, 19:47
Medlem
Jag själv flyttade utomlands och fick jobb på så sätt
Citera
2015-01-16, 19:47
Medlem
Har du noll läshuvud?
Min sambo läser nu till undersköterska på en vuxenutbildning. Finns säkerligen i alla kommuner. Hon är ganska "vass" men fick värdelösa gymnasiebetyg av olika orsaker.
Hon läser tillsammans med 40 idioter varav 25 är nysvenskar utan minsta kunnande i Svenska språket.
Hon lär bli "kurs-etta" utan större prestation. Fast anställning har hon garanterat efter 1,5 års utbildning.
Möjlighet till vidare studier på högskola finns, ex som sjuksköterska.
Seriöst, ta tag i ditt liv. Det har precis börjat.
Du har alla möjligheter.
Synd att du kanske inte insett det tidigare.
Citera
2015-01-16, 20:02
Medlem
SundbornPunschs avatar
Läs en KY-utbildning. Jag vill föreslå programmerare. Arbetsmarknaden ser bra ut nu och som jag fattar det kommer det att vara brist på sådana i framtiden med. Utbildningen är heller inte lång.

Nu till det viktiga
Du har själv känt på vilken skit det är att vara i din situation. Du har inga kontakter för jobb, det är det ganska få som har. En bra väg ut är utbildning. Jag lovar att du kan fixa det, det gäller bara att du fokuserar. Du kommer att lyftas och få bra självförtroende när du märker att du fixar det. Allt ligger i dina egna händer, ingen kommer att ge dig något gratis. De dagarna är förbi.
Citera
2015-01-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcy
Gå med ditt cv och personliga brev på varenda matbutik, restaurang etc i närheten. Förstår ärligt talat inte hur folk kan ha så svårt att hitta jobb?

Utan kontakter inga såna enkla jobb, annars välja rätt högre utbildning, inget flum
Citera
2015-01-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batistuta
Ta en stor jävla skylt och skriv vad du skrev i första inlägget. Ställ dig på torget i stan (närmaste torg)

För jävligt hur våra ungdomar har det idag.

Ja det är nog tiggarkopp som gäller
Citera
2015-01-16, 20:33
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Plugga till sjukskoterska. Nar du fatt examen aker du till Norge o jobbar.

Mycket hog lon for sjukskoterskor i Norge. Vill du stanna i Sverige far du garanterat jobb. Det kommer (snart/redan) nu brist pa sjukvardspersonal i Sverige.
470 000 NOK förra året
Citera
2015-01-16, 20:45
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Min nya tråd har lösningen för dig om du vill ha spänning, psykologhjälp och jobb!!

(FB) Är ni arbetslösa? Gå med i ISIS och få jobb & bästa psykologiska hjälp Sverige kan ge

Lite udda och kanske inte helt enkelt sätt för vita svenskar att få sin del av välfärden menvafan skall man göra som vit svensk?
Det är kanske det som är dagens melodi, gå med i ISIS kom tillbaka och få hjälp och stöd av den svenska välfärden?

Vansinnet har inget djävla slut i dagens Sverige.

Till TS, kolla in Norge och "skitjobben" där, de är sugna på arbetsintensiva svenskar än så länge.
Skit i att bryta ihop här bara för att du har fel etnicitet för att få tillgång till den svenska skattefinansierade välfärden och den svenska modellen (för blattar och negrer) och stick dit och testa.

Lycka till!

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Citera
2015-01-16, 20:45
Medlem
skeletonofcadavras avatar
Men asså kan man verkligen söka överallt? Jag är 19 år utan utbildning, vilka slags jobb kan man söka istället för att konkurrera med 700 andra på ica? Jag har tagit en kurs i fördjupning av Office paketet, så jag känner mig rätt så självsäker i att använda excel osv. Men är det lönt att lämna in sitt cv till random företag i hopp för att få ett kontorsjobb eller något?
Citera
2015-01-16, 20:48
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeletonofcadavra
Men asså kan man verkligen söka överallt? Jag är 19 år utan utbildning, vilka slags jobb kan man söka istället för att konkurrera med 700 andra på ica? Jag har tagit en kurs i fördjupning av Office paketet, så jag känner mig rätt så självsäker i att använda excel osv. Men är det lönt att lämna in sitt cv till random företag i hopp för att få ett kontorsjobb eller något?

Finns inget "random shit" kontorsjobb. Kontorsjobb är att du löser en specifik uppgift ifrån ditt kontor.

Office ger inget jobb i sig utan är en utbildning (för att hantera Officepaketet bättre) som vi kan skicka folk på för att de skall kunna lösa sin huvudsakliga uppgift på ett bättre, smartare, snabbare och billigare sätt.

Utbildning eller kontakter är allt!
Du bör anmäla dig till ett konsultbolag och via den vägen få in en fot på ICA.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in