2015-01-16, 18:31
Medlem
snwks avatar
Jag skrev upp som som vikarie på diverse skolor. Har haft möjligheter att jobba varje dag, hela veckan. Ett hett tips, det är dessutom givande att jobba med kidsen samt att ett jobb som vikarie är relativt enkelt så länge man är lite socialt begåvad. Kidsen känner rädsla precis som man själv gjorde bakom bänken.
Citera
2015-01-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcy
Gå med ditt cv och personliga brev på varenda matbutik, restaurang etc i närheten. Förstår ärligt talat inte hur folk kan ha så svårt att hitta jobb?

Tror du på fullaste allvar att ingen annan har sökt i alla butiker som finns? Dom har högar av CVn liggandes (om dom inte åker rakt ner i sopkorgen direkt dvs). Skärp till dig och inse att detta är ett problem
Citera
2015-01-16, 18:42
Medlem
Vindlings avatar
Har du något grundkapital öht? Om inte, börja spara.

Sedan när du har det börjar du sälja prylar du köper in billigt från Kina på tradera, blocket, ebay osv.

Jobba du på ordentligt med detta är 10k i månaden (svart) inga problem! Är ju en god extrainkomst iaf. Går att tjäna ännu mer naturligtvis men då krävs det att du vet vad du håller på med.

PMa mig så kan jag hjälpa dig att komma igång!
Citera
2015-01-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
kan inte hålla med. Min svärmor jobbar inom vården och de får numera jobba dubbla skift för att det är brist på folk. De tvingas anställa folk som inte kan svenska eller i värsta fall ingen pga att det inte finns folk som söker tjänsterna. Så att det inte går är skitsnack, det handlar bara om att ingen vill jobba om det inte är ett schysst

Ca: 94-95% av befolkningen HAR jobb alltså går det utmärkt att hitta och få jobb.

Vem vill utbilda sig i 2-3 år, dra på sig studieskulder och sen kanske landa ett jobb som du precis beskrev? Som dessutom betalar skit och ingenting.

Du menar 94-95% är "sysselsatta"? Det är inte samma sak som att alla har ett heltidsjobb som man kan leva av
Citera
2015-01-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traningsnarkomanen
Förstår mig inte på alla som påstår att det är lätt att få jobb bara för att de själva lyckats ta sig in någonstans. Det kan inte ha undgått någon att Sverige har en enorm arbetslöshet? Folk borde istället fråga sig varför Sverige har blivit så värdelöst som det faktiskt är idag. Det finns inga bostäder, inga jobb, priserna stiger, lönerna sjunker i förhållande till priserna, OSV.

För människor i Sverige som har det bra vill att det ska fortsätta vara precis som det är.

Det negativa (utslagna människor, arbetslösheten, osv) försöker man därför förklara bort på enklast möjliga vis (dom får skylla sig själva + diverse nedlåtande adjektiv). Godhetsknarkar gör man istället genom att hjälpa fattiga människor i Afrika eller liknande genom SD-taktiken "hjälpa människor på plats". Det är i och för sig vidrigt och rasistiskt att vilja hjälpa människor på plats om SD säger det, men att som privatperson göra det via en gala på TV4 är mycket bra och visar på stor altruism.

Men ja, allt går ut på att dom där som har det väldigt bra ekonomiskt i Sverige skiter i allt annat än sig själva. Eftersom man inte får håna människor med annan hudfärg så hånar dom istället det vita skräpet i Sverige och sådär. Det får dom att må bra, tror jag. Sen att Sverige bit för bit förstörs skiter dom givetvis i också, bara dom får löneförhöjning så dom kan köpa något dyrt nästa år igen som markerar hur lyckade dom är jämfört med dom som inte är lyckade.

Viljan att lösa problemet finns liksom inte. Förståelsen för att allt inte går lika lätt för alla människor finns inte. Man får försöka ta sig ur skiten på egen hand så gott det går. Det är viktigt att inse det. Man får ingen hjälp, man måste göra det själv. Ingen tycker synd om dig, dom skrattar åt dig. Det är upp till dig själv hur du vill lösa det. Ge upp eller förändra något?
Citera
2015-01-16, 18:52
Medlem
Dafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Så du menar att de 8% eller vad vi har i arbetslöshetssiffror inte förtjänar jobb?
Jag är inte han, men det anser i alla fall jag. Det är deras liv, det blir vad man gör det till. Jag vet många från min skolgång som inte har jobb, och de förtjänar det inte heller. Dom är lata och oansvariga. Jag känner ingen som "förtjänar" jobb men inte har det.
Citera
2015-01-16, 18:59
Medlem
cateatdogs avatar
låter som du behöver lite KBT!

jag har alltid haft jobb men endå gått till en terapeut (kbt).

...min fru är inspirationen, alltid possitiv och driven. får jobberbjudanden hela tiden. jag har lyckats ändra många delar och det är absolut en förändring.

gå till din vc och få tid ...kommer bli en bra investering om du ger det en chans.
Citera
2015-01-16, 19:00
Medlem
Gurglarens avatar
Tog studenten. Fortsatte jobba på samma ställe som jag hade praktik på i 3an. Bytt lite fram och tillbaka. Gått ca 7 år. Tjänade nästan 500k förra året och det är jag nöjd med. Så nej, alla har det knappast lika hopplöst och varför hoppade du inte på en högskoleutbildning om du inte fick jobb efter gymnasiet?
Citera
2015-01-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fcukoff
Vem vill utbilda sig i 2-3 år, dra på sig studieskulder och sen kanske landa ett jobb som du precis beskrev? Som dessutom betalar skit och ingenting.

Du menar 94-95% är "sysselsatta"? Det är inte samma sak som att alla har ett heltidsjobb som man kan leva av

Kanske? Är man sjuksköterska eller undersköterska får man jobb så länge man inte ägnar arbetsdagen åt att dricka 200 koppar kaffe eller misshandlar patienterna. Sen är ju lönerna är skämt och personalbristen stor, man kan ju hoppas att den akuta bristen på personal som kommer med pensionsavgångarna kommer tvinga upp lönen både en och två snäpp.
Citera
2015-01-16, 19:03
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det finns inte många praktiska jobb som inte kräver träning, tja, förutom arbetsförmedlingens "jobb" då. Det går idag inte att konkurrera med de bidragssuventionerade lönerna inom låglönesektorn.

T.ex. är det väldigt svårt att bli direkt anställd som taxi chaffis eller städare i dagens sverige, utan du måste gå via nystartsjobb, fas-3 eller liknade så att staten betalar en del av lönen.

När sedan den subventionerade lönen är slut så kickar dem ut dig och tar in en ny bidragstagare.
Efter att ha arbetat inom en bransch under en viss tid erhåller man en kompetens inom området som nyanställda inte har. Utnyttja den. Var inte ett sådant jävla offer.
Citera
2015-01-16, 19:08
Medlem
Batistutas avatar
Ta en stor jävla skylt och skriv vad du skrev i första inlägget. Ställ dig på torget i stan (närmaste torg)

För jävligt hur våra ungdomar har det idag.
Citera
2015-01-16, 19:12
Medlem
Börja odla weed. Det är fan en "hederlig" svart inkomst. En lätt drog som ingen kommer börja suga gubbkuk för att införskaffa, så helt klart moraliskt försvarbart också. Betydligt bättre än att knacka ner pensionärer, råna o annat äckel som förstör människors liv.
Skaffa lite LED-odlingslampor, beställ några frön och bli entreprenör. Har du inte cash att investera ta ett sms-lån för helvete om du ändå inte tycker livet kan suga mer kuk så va fan, lev lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in