2015-01-16, 14:44
Medlem
U138s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Skitsnack, finns inga jobb i vården om man inte har erfarenhet.
Vad snackar du om? Jag har jobbat inom vården och vet hur det ligger till. http://www.svt.se/nyheter/sverige/larm-om-personalbrist-i-varden-225-000-maste-nyanstallas
Citera
2015-01-16, 14:45
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Är du 18-25 utan utbildning och utan kontakter är det tyvär omöjligt att få jobb.

Bullshit.
Sluta tycka så jävla synd om er själva, jobb är ingen rättighet det förtjänar man.
Senast redigerad av trattfan 2015-01-16 kl. 14:47.
Citera
2015-01-16, 14:46
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U138
Vad snackar du om? Jag har jobbat inom vården och vet hur det ligger till. http://www.svt.se/nyheter/sverige/larm-om-personalbrist-i-varden-225-000-maste-nyanstallas

Hur gammal är du? Du verkar inte riktigt ha koll hur svårt det är för unga att få jobb. Gissar på att du är 30+.
Citera
2015-01-16, 14:48
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Sånt jävla bullshit.
Sluta tycka så jävla synd om er själva, jobb är ingen rättighet det förtjänar man.

Jag var arbetslös i 1 år sökte alla jobb som fanns både från internet och butik. Till slut fixade en vän in mig.

Ingen erfarenhet och inga kontakter = inget jobb, inte ens mcdonalds
Citera
2015-01-16, 15:06
Medlem
Gå med ditt cv och personliga brev på varenda matbutik, restaurang etc i närheten. Förstår ärligt talat inte hur folk kan ha så svårt att hitta jobb?
Citera
2015-01-16, 15:13
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
På fullaste allvar, varför händer ingenting? Varför agerar ingen?

Frågan är väl snarare, på fullaste allvar, varför agerar inte Du?

Du pratar om att samhället gör si och så, politikerna gör ditten och datten, och någon annan ska agera så att du ska få ett jobb. Vad sägs om att själv ta sig i kragen och fixa ett jobb istället för att sitta på din feta röv och vänta på att någon annan ska servera allt på ett guldfat?

Gå till alla butiker, restauranger, lager, bemanningsfirmor o.s.v. och sök aktivt jobb. Om du inte kan få tag på ett okvalificerat jobb inom en nära framtid med dessa metoder så får du kanske börja ta och se dig själv i spegeln och inse att det kanske är dig det är något fel på, och inte alla andra.
Citera
2015-01-16, 15:14
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Skitsnack, finns inga jobb i vården om man inte har erfarenhet.
kan inte hålla med. Min svärmor jobbar inom vården och de får numera jobba dubbla skift för att det är brist på folk. De tvingas anställa folk som inte kan svenska eller i värsta fall ingen pga att det inte finns folk som söker tjänsterna. Så att det inte går är skitsnack, det handlar bara om att ingen vill jobba om det inte är ett schysst kontorsjobb och 45k/mån från dag 1.

TS: Du verkar ju ha reflekterat en del över situationen i landet, vad anser du att de "bestämmande" borde göra för att förbättra situationen? jag förutsätter att du funderat mycket på detta och har en bra lösning för inte är det väl så att du bara gnäller och tycker någon annan ska "lösa det" utan att du har tankar kring hur.

Ca: 94-95% av befolkningen HAR jobb alltså går det utmärkt att hitta och få jobb.
Citera
2015-01-16, 15:17
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Jag var arbetslös i 1 år sökte alla jobb som fanns både från internet och butik. Till slut fixade en vän in mig.

Ingen erfarenhet och inga kontakter = inget jobb, inte ens mcdonalds

Aha, så bara för det var så för dig så är det så för alla? Du saknar väl helt enkelt social kompetens.
Jag har aldrig gått arbetslös, förutom när jag reste runt i världen obv.

Jag har och andra sidan visat framfötter de få tillfällen som erbjudits.
Majoriteten utav mina kompisar har jobb och har inte heller gått arbetslösa och även de fixat sina jobb själva.

Så sluta böla, ta ett skitjobb och jobba dig uppåt.

Är i åldern 18-25.
Citera
2015-01-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Bullshit.

Bidrag är en rättighet.

Vilket i sin tur gör det enormt mycket svårare för folk att få jobb eftersom de måste tjäna in:
1.Arbetsgivarens vinst
2.Sin egen lön.
3.Statens/bidragstagarnas lön.

Detta blir allt svårare att klara av när något av 1,2,3 måste öka.
Citera
2015-01-16, 15:23
Medlem
bithaxs avatar
Nja, har mest dragit på mig problem pga. att utbildningen gått trögt.

Lång studietid, knapert med pengar och dåligt självförtroende leder till isolering, och "otur i kärlek" eftersom man inte har någon attraktionskraft när man är på det sättet.

Allt detta leder sedan till en känsla av misslyckande och hopplöshet som med tiden leder till depression.

Påstår inte att alltihop inte är mitt eget dumma fel, hade jag valt en annan väg skulle jag säkert både mått bättre och gjort bättre ifrån mig, men man gör ju inte alltid de rätta valen när man är 19 år.
Senast redigerad av bithax 2015-01-16 kl. 15:27.
Citera
2015-01-16, 15:24
Medlem
eXtremos avatar
Det är ditt fel. Läser man din andra tråd framgår det att du är en bidragstagande knarkodlare.
Citera
2015-01-16, 15:36
Medlem
durtmeisters avatar
Haft 3 jobb sedan studenten och endast gått till AF en gång märkte då att de inte hjälper så jag tog saken i egna händer.
Skyll inte på andra när du förväntar dig att nån annan ska hitta jobb åt dig.
Skolor och äldrevård söker alltid nya.
Studybuddy söker nya.
Var inte lat och skyll på andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in