2015-01-17, 12:50
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Riktigt coolt av dig, vill dock inte diskutera min känslor med dig men riktigt snäll av dig.

Kan inte sälja är ingen langare längra och jag ska ju röka det själv är det ju tänkt. Ska dra till gymet lite senare, går typ i vågor men ska verkligen till gymet sen så jag kan somna.

Jag kan starkt rekommendera att träffa kompisar, om du inte är ensam är du mindre benägen att röka, vilket i ditt fall är bra. Se bara till att du nu umgås med ickerökare!

EDIT: 420 inlägg
Citera
2015-01-17, 13:23
Medlem
Citat:
Vet inte aldrig gjort det, vill mest härda ut. Varit ren från och till i 3månader nu tagit 3 återfall sedan oktober har rökt dagligen i 8år .. dagligen.

Som mest .... standard var väl mellan 5-20g om dagen sista året kom jag dock ner på 1g om dagen.

Har sålt själv under hela perioden, känns skönt att ha lämnat det hela bakom sig.

Tycker dock fortfarande att det är så jävla nice att ta 1 och koppla av. Anser inte att cannabis är en drog så länge man inte missbrukar den.

Har sånt jävla problem med att koppla av utan, är rätt stel till vardags varit med om mycket skit under mina 8år i drogernas värld.
Vadå anser att cannabis inte är en drog Allting som man inte intar primärt för näringen skull och är psykoaktivt är en drog. Nu har du lärt dig något nytt!
Citera
2015-01-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
Vadå anser att cannabis inte är en drog Allting som man inte intar primärt för näringen skull och är psykoaktivt är en drog. Nu har du lärt dig något nytt!

Så godis är droger?
Citera
2015-01-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det är en väldigt befriande känsla att kasta bort sina droger när man känner att suget styr en. 1-0 till mig liksom!

Eller bara rulla upp en och känna hur kattla sväljer en i sitt inre?
Citera
2015-01-22, 03:03
Medlem
Haft mitt urinprov igår, super lycklig! Har inte rört min påse gräs än fast än att jag kan, har bestämt mig för att vänta till ett mer speciellt tillfälle eller i helgen eller något annat tillfälle, tycker själv att jag har varit duktig, kommit till insikt med mycket denna veckan utan droger, inser att man faktiskt kan ha kul i livet utan droger och att man behöver inte måla fan på väggen hela tiden! Känns underbart faktiskt
Citera
2015-01-22, 08:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Haft mitt urinprov igår, super lycklig! Har inte rört min påse gräs än fast än att jag kan, har bestämt mig för att vänta till ett mer speciellt tillfälle eller i helgen eller något annat tillfälle, tycker själv att jag har varit duktig, kommit till insikt med mycket denna veckan utan droger, inser att man faktiskt kan ha kul i livet utan droger och att man behöver inte måla fan på väggen hela tiden! Känns underbart faktiskt
Om du nu klarade att vara drogfri pga pissprov, varför inte fortsätta på den linjen? Då slipper du hålla på att oroa dig.

Skippa drogerna!
Citera
2015-01-26, 22:23
Medlem
Citat:
Hej,

Sitter och väntar på urinprov någon gång idag eller nästa vecka och har 10g gröning hemma. Sitter och är skit sugen men kan ju inte röka för då pajjar jag allt. Hur bli av med suget? För övrig tycker jag cannabis har det värsta suget av alla droger, håller på i månader/år efter man har slutat.

Har du varit en rökare någon gång, så kommer du antagligen alltid bli sugen, då och då!
Men det är viktigt att du håller dig ifrån och framförallt att du kommer ihåg VARFÖR du valde att sluta.
Genom att bli av med suget får du helt enkelt bestämma dig nog för att inte göra det, ta hjälp av samtal med en vän eller vårdcentral, läkare, psykolog ( en kontaktperson ) helt enkelt.
Citera
2015-01-26, 22:39
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Så godis är droger?

Sockerberoende är en av de största på jorden.
Det är visserligen inte psykoaktivt men om man tar det i högre doser så blir man "sockerhög"

Den stora skillnaden är att den mänskliga kroppen behöver socker för att fungera, precis som en bil behöver olja/diesel/el för att kunna drivas.
Citera
2015-01-27, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Sockerberoende är en av de största på jorden.
Det är visserligen inte psykoaktivt men om man tar det i högre doser så blir man "sockerhög"

Den stora skillnaden är att den mänskliga kroppen behöver socker för att fungera, precis som en bil behöver olja/diesel/el för att kunna drivas.

Kroppen behöver inte socker! Vi producerar glykos själva
Citera
2015-01-27, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Om du nu klarade att vara drogfri pga pissprov, varför inte fortsätta på den linjen? Då slipper du hålla på att oroa dig.

Skippa drogerna!

Tycker efter mycket funderande att det får hållas till 1gång/månad ett tag framöver, du skriver det rätt bra med att slippa vara orolig, trött på att vara orolig över urinprov! Trött på att veta att om jag får barn och någon skulle komma på mig så skulle jag antagligen bli av med dom, ser inte ett brukande av cannabis ibland som en drog deremot när det blir dagligt bruk så ser jag det som drogen djävulen har skapat!

Lagt ner alkohol, benzo, amfetamin,kokain men kommer med största sannolikhet aldrig släppa cannabis helt från mitt liv.
Citera
2015-01-27, 09:30
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Gör något helt annat bara. Tänk inte på rökat, sysselsätt dig med saker hela dagen, gör ärenden du behöver, kolla film, träna, spela tv-spel.

Sitter själv i samma sits och vill gärna gå och handla lite, suget kommer i vågor och ingenting hindrar mig egentligen. Men har tänkt lägga av med droger öht och har prover som väntar och det är mest jobbigt i början. Nu har ju sömnen börjat komma tillbaka så det värsta har gått över. Är det jobbigt att ha rökat liggandes så lämna det hos någon polare som inte röker eller som du vet inte nallar ifrån det. Jag kan väl ärligt säga att jag nog inte hållit mig clean om jag hade haft en bit i hemmet.
Citera
2015-01-27, 15:42
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Kroppen behöver inte socker! Vi producerar glykos själva

Du verkar inte ha en aning om vad du pratar om.

GLUKOS(nämns ofta som blodsocker) är någonting som alla celler i kroppen behöver som bränsle för att kunna göra det dem är skapta att göra.
Kolhydrater(socker) kan ge snabb eller långsam energi beroende på typ av socker.
Fett kan genom Glukoneogenes omvandlas till glukos som cellerna sedan använder som energi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in