2015-01-16, 10:30
Medlem
Kurt1s avatar
Vad tror ni om bolaget Cellavision som finns p Small Cap? En mycket fin vrdeutveckling av aktien under 2014, och trots det fortfarande hyffsat lgt P/E-tal (jmfrt med andra kursrusare). Fortstter det p samma stt under 2015? Jag har i alla fall kpt en liten aktiepost i fretaget.
Senast redigerad av Kurt1 2015-01-16 kl. 10:32.
Citera
2015-01-16, 11:43
Medlem
Lundabolaget Cellavision har ju framfrallt sen drygt ett r gtt frn klarhet till klarhet. Marknaden fr deras digitala blodanalysinstrument r ju mycket stor p laboratorium vrlden runt. Lite frlegat med manuella mikroskop. En del krngel tidigare med bla distrubition och komponentbrist, men nu har frsljning och vinst tagit fart. Dessutom har dollarn strkts mot svenska kronan senaste tiden, vilket ytterligare strker bolagets vinsttillvxt, d en rtt stor del av frsljningen sker i dollar. Nu ocks ny VD efter att gamla VD Yvonne Mrtensson som byggt upp bolaget avgtt.

Kursen har stigit rtt ordentligt sen hsten 2013, d den stod i drygt 12 kr och i skrivande stund 43 kr. Men det behver ju inte tas som intkt att kursen nu skulle st och stampa eller falla. Har sjlv fljt bolaget i ett stort antal r med blandad framgng. Gjorde ett terkp hsten 2013 i drygt 12 kr och har sen kat en del. Spnnande rsrapport att vnta 12 februari.
Citera
2015-02-18, 23:42
Medlem
Bump
ville kpa den nr den lg p 25kr.. vntat och vntat p att den skulle ner lite men
Citera
2015-03-03, 15:56
Medlem
Fortfarande vrt att kpa, vad tycker ni?
Citera
2015-05-26, 12:43
Medlem
r intresserad av Cellavision. Aktien har ju gtt som tget sista ret. Har den mer att ge? Vad tror ni?

Lite orolig efter att ha hrt den hr intervjun med vd'n.

http://youtu.be/RdFrxny8yiQ

Han sger att de har smre resultat i Nordamerika Q1-2015 n Q1-2014 p grund av att de slt mer DI60 i r n frra ret. Om jag frsttt det rtt s r DI60 den nya produkt som Cellavision tillverkar t Sysmex. Tror ni priset/marginalen r smre p den n p de egna produkterna? Om s r fallet finns ju stor risk att resultatet/marginalen sjunker n mer i framtiden, ju mer av den nya produkten som sljs i frhllande till de egna produkterna. Vad tror ni? Finns det risk att Cellavisions resultat/marginal sjunker de kommande ren? Hur pverkar det d aktien?
Citera
2015-05-27, 19:58
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baskonto
r intresserad av Cellavision. Aktien har ju gtt som tget sista ret. Har den mer att ge? Vad tror ni?

Lite orolig efter att ha hrt den hr intervjun med vd'n.

http://youtu.be/RdFrxny8yiQ

Han sger att de har smre resultat i Nordamerika Q1-2015 n Q1-2014 p grund av att de slt mer DI60 i r n frra ret. Om jag frsttt det rtt s r DI60 den nya produkt som Cellavision tillverkar t Sysmex. Tror ni priset/marginalen r smre p den n p de egna produkterna? Om s r fallet finns ju stor risk att resultatet/marginalen sjunker n mer i framtiden, ju mer av den nya produkten som sljs i frhllande till de egna produkterna. Vad tror ni? Finns det risk att Cellavisions resultat/marginal sjunker de kommande ren? Hur pverkar det d aktien?
Senaste analysen (vad jag vet) sger God tillvxt och strkt marknadsnrvaro. "Cellavision fortstter att vxa bra och vi gr inga vsentliga frndringar till vra marknadsprognoser om en volymtillvxt p cirka 10% i r."

Ls hela analysen hr:

http://www.bequoted.com/investor/?c=...x&tmc=EPACCESS
Citera
2015-12-01, 12:45
Medlem
FinwireTVs avatar
Vi trffade Zlatko Rihter fr en intervju i frra veckan. Vi hann prata om Sysmex, avtagande frsljningen i Nordamerika, veterinrmarknaden och ven den eventuella konkurrensen frn cellrknare. 18 minuter riktigt sevrd intervju, rekommenderas!

https://www.youtube.com/watch?v=KQVPJaRzSEU

Mvh,
Olle p Finwire.tv
Citera
2015-12-01, 22:59
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinwireTV
Vi trffade Zlatko Rihter fr en intervju i frra veckan. Vi hann prata om Sysmex, avtagande frsljningen i Nordamerika, veterinrmarknaden och ven den eventuella konkurrensen frn cellrknare. 18 minuter riktigt sevrd intervju, rekommenderas!

https://www.youtube.com/watch?v=KQVPJaRzSEU

Mvh,
Olle p Finwire.tv
Bra intervju. Mycket intressant och kul att hra Zlatko.

Tack fr den!
Citera
2018-10-02, 17:19
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Vad tror ni om bolaget Cellavision som finns p Small Cap? En mycket fin vrdeutveckling av aktien under 2014, och trots det fortfarande hyffsat lgt P/E-tal (jmfrt med andra kursrusare). Fortstter det p samma stt under 2015? Jag har i alla fall kpt en liten aktiepost i fretaget.
Har du kvar aktieposten?
Jag kpte lite nr kursen stod i 68 kr 2016 och nu r den och nosar p 300-strecket. Ett bra kp.
Citera
2018-10-03, 05:07
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Har du kvar aktieposten?
Jag kpte lite nr kursen stod i 68 kr 2016 och nu r den och nosar p 300-strecket. Ett bra kp.

Nej, jag slde fr flera r sen.
Citera
2023-04-18, 12:47
Medlem
S.O.Stolps avatar
Cellavision kom med en vinstvarning fr det frsta kvartalet 2023. Nettoomsttningen minskade med 14 procent till 139 miljoner kronor och ebitda-marginalen fll till 25 procent frn 36 procent i motsvarande kvartal frra ret.

Kplge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in