2015-01-15, 00:29
Medlem
witthusers avatar
Hej. Haft min telefon nu i ungefär 1,5 år, och den har funkat perfekt, men för typ 2 månader sen så började batteriet krångla (trodde jag) ibland gick den inte att ladda alls och ibland laddade den neråt. Men det gick ändå väldigt hyfsat, hände bara några gånger. Nu för några dar sen har jag märkt att telefonen inte laddas alls. Försökt stänga av den och sätta på, ta ur och in batteriet osv, inget funkar. Så köpte ett nytt batteri idag, trodde verkligen att telefonen skulle börja funka igen men...nej. När jag tar in laddaren när den är avstängd vibrerar den en gång per 5e sekund typ. Den funkar i helvete inte och jag blir galen, vafan är felet?
Citera
2015-01-15, 00:32
Bannlyst
Sitter med en S4a som beter sig exakt likadant, ska skicka in den på rep.
Citera
2015-01-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av witthuser
Hej. Haft min telefon nu i ungefär 1,5 år, och den har funkat perfekt, men för typ 2 månader sen så började batteriet krångla (trodde jag) ibland gick den inte att ladda alls och ibland laddade den neråt. Men det gick ändå väldigt hyfsat, hände bara några gånger. Nu för några dar sen har jag märkt att telefonen inte laddas alls. Försökt stänga av den och sätta på, ta ur och in batteriet osv, inget funkar. Så köpte ett nytt batteri idag, trodde verkligen att telefonen skulle börja funka igen men...nej. När jag tar in laddaren när den är avstängd vibrerar den en gång per 5e sekund typ. Den funkar i helvete inte och jag blir galen, vafan är felet?

samma sak hände med min s4a, jag köpte en laddplatta som var trådlös, då gick det att ladda upp den igen.
Citera
2015-01-15, 00:47
Medlem
witthusers avatar
Har garanti på telefonen, köpte den hos telia, får man en ny utan extra kostnad eller hur mycket måste man ge? Hur går det till? Eller ja, det kanske inte ni vet, hah.
Citera
2015-01-15, 00:48
Medlem
Pie021s avatar
Haft samma problem,
Testa med ny laddare annars byta laddport.
Jag trode min laddport va sliten men sen testa jag en ny laddare och funka prima igen
Citera
2015-01-15, 00:51
Medlem
witthusers avatar
Har testat andra laddare, spelar ingen roll. Men nu bytte jag från eluttag till datorn och laddar den här nu istället, och det går, den laddas nu..konstigt..
Citera
2015-01-15, 00:52
Medlem
Citat:
Har garanti på telefonen, köpte den hos telia, får man en ny utan extra kostnad eller hur mycket måste man ge? Hur går det till? Eller ja, det kanske inte ni vet, hah.

till mig sa dom att det inte gick på garantin för det var jag som hade förstört den..
Citera
2015-01-15, 00:56
Medlem
witthusers avatar
Usch..hoppas dom är snälla mot mig då..
Citera
2015-01-15, 01:11
Medlem
Och med 12-voltsladdaren i bilen fungerar det också! I alla fall för mig ....
Citera
2015-01-15, 01:21
Medlem
Shoffens avatar
Har samma problem fast med s3. Usbt i din mobil börjar bli sliten eller så har kontakten börjat ärga. Köket med laddplatta i drygt ett år.
Prova rengöra kontakten. Fick min st Finks hyffsat efter ordentlig rengöring.
Sladden som funkar är en ganska tjock sådan med kraftig kontakt. Även om man inte tror så skiljer sig storleken kontrakten mellan laddaren man stoppar i vägen och den stoppar i datorn direkt.
Citera
2015-01-15, 01:33
Medlem
CrilleKexs avatar
Hade samma problem med min gamla S3a, men efter laddarbyte fungerade allt perfekt igen.
Citera
2015-01-15, 13:23
Medlem
Superiuss avatar
Citat:
Laddkontaktsfel. Standardfel på S3/S4. Om du befinner dig i Stockholm/Göteborg så finns det Samsung Service-verkstäder som gör reparationen på någon dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in