• 1
  • 2
2015-01-15, 10:00
Medlem
pollenpers avatar
Nackdelen med carnegin är att den är överprisad på bolaget.
men prova 3.5an på livsmedelsaffären, den är fullt godkänd.
Citera
2015-01-15, 12:42
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Jag tycker att det är lite väl hårt att påstå att den saknar smak. Visst är den som sagt inte något extremt öl på något som hellst sätt, men det är fortfarande en mycket bra vardagsporter. Kan det vara så att du dricker den för kall kanske? De gånger jag har gjort misstaget att, av någon idiotisk anledning, dricka den kylskåpskall har jag tyckt att den varit relativt menlös, den behöver komma upp närmare rumstemperatur för att verkligen nå sin rätt. (...)

Ja, det kan mycket väl vara så. Ska stoppa den i skafferiet nästa gång då

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
EDIT: Dugges Christmas Idjit!, som sydsidan tipsar om, är förresten riktigt bra, även fast den råkar vara en imperial stout. Vill du ha en riktigt maffig julporter rekommenderar jag Sigtuna Midvinterblot.

Tack för tipsen

Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Är man en van öldrickare som har måttstocken för alla porters och stouts vid imps som Yeti m.fl. så är det klart att man tycker de flesta vanliga porters är rätt menlösa. Jag är också en sådan som föredrar imperial-varianter i de flesta ölstilar om jag bara dricker öl för ölets skull. När det gäller bättre öl än makrolager så hänger smakstyrkan oftast ihop med alkoholstyrkan eftersom det går i mer malt, och ofta mer humle, per volym vatten. Man får dock inte glömma att svagare ölstilar har sitt användningsområde som måltidsdryck och som "sessionöl". De levererar oftast inte den intensiva smaksensation som kommer av en Imperial Stout, Dubbel IPA, belgisk Quad, etc. men det är inte alltid man vill ha det (varken smaken eller den höga alkoholhalten). Carnegie är väl en helt ok porter i sin kategori som förmodligen varit bättre förr.

Det kan vara så, att jag dömer den för hårt alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
(...)

Definitivt!
Citera
2015-01-15, 17:21
Medlem
hesons avatar
Citat:
men prova 3.5an på livsmedelsaffären, den är fullt godkänd.
Jepp.
För "dricka nu" rekommenderas absolut folkölet. För att spara får man dock kosta på sig ett starköl, efter tre år händer inte mycket.

Förövrigt borde de göra repris på jubileumsportern, den var trevlig men nu har jag inga kvar.
Citera
2015-01-15, 17:26
Medlem
Bewnhurs avatar
Carnegie släppte förr 2 år sedan(?) ett jubileums öl på bolaget för 100kr flaskan. Det var fantastiskt gott. Vanliga duger helt ok och passar bra till kötträtter tycker jag.
Citera
2015-01-15, 19:58
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
prova 3.5an på livsmedelsaffären, den är fullt godkänd.

Jag instämmer till fullo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in