2015-01-14, 17:01
Medlem
Tjena!

Tänkte köpa ett par digitaltrummor igen, sålde mina för nåt år sedan, och tänkte höra med er om vad det bästa man kan få där ute på marknaden är nu för tiden inom min budget.

Har upp till 6000 kr, men helst runt 5000-5500 kr, vad är det bästa? Haft Roland td-6 innan de var bra, finns nåt liknande att köpa (eller kanske ännu bättre)? Begagnat eller nytt?

Vart? Vilken butik har bäst? Tacksam för alla tips!
Citera
2015-01-14, 17:23
Medlem
kinesarsles avatar
Mitt tips är att du lugnar dig tills du har råd att lägga 10k. Det lönar sig i längden.
Citera
2015-01-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Mitt tips är att du lugnar dig tills du har råd att lägga 10k. Det lönar sig i längden.

Så dyra trummor behöver jag inte. Köpte ett par Roland TD-6 senast för 5000 kr, räckte gott och väl !
Citera
2015-01-14, 19:40
Medlem
MetalTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Så dyra trummor behöver jag inte. Köpte ett par Roland TD-6 senast för 5000 kr, räckte gott och väl !

Då rekommenderar jag att du köper samma igen om du inte vill prova nåt helt nytt, då kanske KAT kt3 passar dig? Eller yamahas DTX522K? Skulle dock ändå rekommendera Rolands TD 11 eller högre. Men då blir det mycket dyrare också.

Rekommenderar att du beställer från Thomann eller slagverkskompaniet
Citera
2015-01-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetalTomten
Då rekommenderar jag att du köper samma igen om du inte vill prova nåt helt nytt, då kanske KAT kt3 passar dig? Eller yamahas DTX522K? Skulle dock ändå rekommendera Rolands TD 11 eller högre. Men då blir det mycket dyrare också.

Rekommenderar att du beställer från Thomann eller slagverkskompaniet

Tack för ditt svar! Hade gärna köpt samma men hittar inte vart man kan köpa dem? Rolands TD-11 ligger väl på 8000 och uppåt vilket är lite mycket även om de säkert låter grymt fint. Ska kika lite i butikerna
Citera
2015-01-15, 19:20
Medlem
MetalTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Tack för ditt svar! Hade gärna köpt samma men hittar inte vart man kan köpa dem? Rolands TD-11 ligger väl på 8000 och uppåt vilket är lite mycket även om de säkert låter grymt fint. Ska kika lite i butikerna

Nä inte jag heller tyvärr. Kollade på slagverkskompaniet men de verkade inte finnas där. Thomann kan möjligtvis ha dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in