Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-01-21, 23:25
  #25
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
(...) Det finns nämligen ingenting som pekar på att SD skulle minska nu eller i den närmaste framtiden. Tvärtom, SD har aldrig ökat så mycket som efter valet(dvs under en fyra månaders period). Checka själv in http://status.st/ hur det gått för SD efter valet jämfört med opinionsmätningarna efter september månad.


Att det inte finns någonting är att ta i. I princip alla gamla partier har (små eller stora) kolloser av "kärnväljare", och hur än besvikna vissa må vara, så har jag svårt att tro att SD skulle putta ner t.ex. Moderaterna från tronen. Moderaterna med deras över hundra år långa historia.

Ytterligare ett motargument vore om pendeln svängde så att de borgerliga partierna går tillbaka till att snacka om och bedriva politik som mer hör dem hemma, och inte som det har varit senaste tiden: att alla såsat runt i mitten (även om det ska sägas är en grov förenkling).

Sedan att saker pekar uppåt just nu behöver inte vara ett säkert kort för framtiden. Vänsterpartiet var efter 1998 års val nästan lika stora som SD är nu. Sen gick det successivt utför. Och man kan ju tänka sig att det hade med att populära Schyman försvann, på tal om vad som händer när Åkesson är borta.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

(...)
Oerhört tråkigt av dig förövrigt att inte besvara mina frågor(eller för den delen inte ens bemöda dig med att bemöta en större del av min text från mitt tidigare inlägg till dig).

Kanske väljer vederbörande att göra så för att din upplevelse av problem med intergration är Off Topic, även om jag givetvis har all respekt för att du känner så.

Så, on topic: Är det lika bra att vi går över till amerikanskt eller brittiskt partisystem?
Citera
2015-01-22, 11:14
  #26
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Sedan att saker pekar uppåt just nu behöver inte vara ett säkert kort för framtiden. Vänsterpartiet var efter 1998 års val nästan lika stora som SD är nu. Sen gick det successivt utför. Och man kan ju tänka sig att det hade med att populära Schyman försvann, på tal om vad som händer när Åkesson är borta.

Kanske väljer vederbörande att göra så för att din upplevelse av problem med intergration är Off Topic, även om jag givetvis har all respekt för att du känner så.

Så, on topic: Är det lika bra att vi går över till amerikanskt eller brittiskt partisystem?

Om inte annat så har Jimmy Åkesson varit som en gås. Alla skandaler har runnit av honom och partiet. Min åsikt är att mycket av detta är Jimmy Åkessons förtjänst, på gräsrotsnivå beter sig SD-folket som apor. Det har vi visserligen även sett bevis på högre upp i organisationen.

Hur man än vänder och vrider på saken kan inte ett parti eller person stå oberörd och vinna förtroende genom upprepade skandaler. Åkesson var inte så opåverkad som han ibland tycktes vara. Kommer inte Åkesson tillbaka är jag övertygad om att SD kommer att minska i populäritet. Även med Åkesson vid rodret är min tro att så kommer ske om det fortsätter dyka upp skandaler, även om det då möjligen tar lite längre tid.

Du har även helt rätt i att jag inte avser diskutera integrationsfrågor i denna tråd
__________________
Senast redigerad av ZdravoKobila 2015-01-22 kl. 11:18.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback