2022-12-21, 11:59
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Är du en självplågande fakir?

Beställ aldrig från Bluelord/Disclord. De har sinnessjuka överpriser på alla sina filmer. 100% påslag är inte ovanligt.

Kolla på WowHD, amazon eller Zavvi istället.
Tack för tipsen, blir nog att beställa därifrån nästa gång istället.
Ja Bluelord är väldigt dyra.... tur att jag inte beställt allt för mycket därifrån.
Senast redigerad av Bartman777 2022-12-21 kl. 12:06.
Citera
2022-12-21, 16:10
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Är du en självplågande fakir?

Beställ aldrig från Bluelord/Disclord. De har sinnessjuka överpriser på alla sina filmer. 100% påslag är inte ovanligt.

Kolla på WowHD, amazon eller Zavvi istället.

Ja Disclord skulle jag inte rekommendera. Höga priser och det är inte alls säkert att dom har de produkter som står på sidan. Vissa är ibland slutsålda utan att det står vid beställning.
Har hänt mig några gånger att jag lagt beställning på filmer som aldrig levererats.
Citera
2022-12-21, 16:44
Medlem
KuReLuBs avatar
Hittade en film jag letat efter länge hos WowHD. De visar att den finns i lager.

Hur lång tid kan man anta att det tar med standardleverans?
Citera
2022-12-21, 17:16
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Hittade en film jag letat efter länge hos WowHD. De visar att den finns i lager.

Hur lång tid kan man anta att det tar med standardleverans?

Brukar ta en vecka ungefär. Tycker de är hyfsat snabba, de skickar från USA.
Citera
2022-12-21, 17:26
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ja Disclord skulle jag inte rekommendera. Höga priser och det är inte alls säkert att dom har de produkter som står på sidan. Vissa är ibland slutsålda utan att det står vid beställning.
Har hänt mig några gånger att jag lagt beställning på filmer som aldrig levererats.

Nej, det finns ingen anledning i världen att beställa därifrån. Företaget drivs från en lägenhet i Lidköping av en snubbe. Han beställer nog från samma billigare ställen som vi andra och lägger sedan på 100% på priset. Lagerhållningen är nog ytterst begränsad.
Citera
2022-12-21, 17:41
Medlem
Bartman777s avatar
Önskar jag hade upptäckt wowHD tidigare.
Men har ändå först nu tänkt börja köpa de dyrare filmerna. Tidigare har jag prioriterat de billigare, så det var väl på sätt och vis passande att jag fick nys om wowHD just nu.

Har väl endast ett 20-tal filmer kvar att införskaffa av de jag tänkt köpa.
Ska absolut prioritera wowHD nu när det är de lite mer exklusiva utgåvorna kvar att köpa.

Har aldrig riktigt gillat bluelord, men jag visste inte vad det fanns för alternativ riktigt för de titlar jag nu söker.
Citera
2022-12-21, 18:14
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Önskar jag hade upptäckt wowHD tidigare.
Men har ändå först nu tänkt börja köpa de dyrare filmerna. Tidigare har jag prioriterat de billigare, så det var väl på sätt och vis passande att jag fick nys om wowHD just nu.

Har väl endast ett 20-tal filmer kvar att införskaffa av de jag tänkt köpa.
Ska absolut prioritera wowHD nu när det är de lite mer exklusiva utgåvorna kvar att köpa.

Har aldrig riktigt gillat bluelord, men jag visste inte vad det fanns för alternativ riktigt för de titlar jag nu söker.

Tänk bara på att inte lägga beställningar på WowHD för mer än 1300:- typ. Över den summan så får du betala tullavgifter och moms. Ligger du under den summan så betalar du bara svensk moms vid köp. De har dessutom fri leverans på alla köp.
Citera
2022-12-21, 18:16
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Tänk bara på att inte lägga beställningar på WowHD för mer än 1300:- typ. Över den summan så får du betala tullavgifter och moms. Ligger du under den summan så betalar du bara svensk moms vid köp. De har dessutom fri leverans på alla köp.
Stort tack för den informationen!
Det hade jag inte tänkt på annars.

Kommer antagligen lägga en beställning på runt tusenlappen i slutet av Januari.
Citera
2022-12-21, 18:20
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Stort tack för den informationen!
Det hade jag inte tänkt på annars.

Kommer antagligen lägga en beställning på runt tusenlappen i slutet av Januari.

Inga problem.

Köp dock bara USA-utgåvor därifrån. Europeiska släpp, typ Arrow, 88-films, BFI, MoC m.fl. köper du oftas billigast på resp. bolags nätbutiker eller via amazon.uk. Svenska amazon suger alltjämnt.
Citera
2022-12-21, 18:35
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Inga problem.

Köp dock bara USA-utgåvor därifrån. Europeiska släpp, typ Arrow, 88-films, BFI, MoC m.fl. köper du oftas billigast på resp. bolags nätbutiker eller via amazon.uk. Svenska amazon suger alltjämnt.
Okej, det är mest Criterion-utgåvor jag har kvar att köpa, så wowHD blir nog bra för det.

Tack återigen!
Citera
2022-12-21, 18:36
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Okej, det är mest Criterion-utgåvor jag har kvar att köpa, så wowHD blir nog bra för det.

Tack återigen!

Zavvi eller Amazon.uk för Criterion.
Citera
2022-12-21, 20:31
Oron med e-handel besannades för mig idag. Ett helt paket med 19 filmer från Powerhouse spårlöst försvunna eftersom någon på jobbet signerat med falsk namn. Jävla Fedex, att försöka felsöka på deras hemsida är energidränerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in