2022-12-11, 18:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Beställde ca 8 filmer från VS på Black Friday-REAn.
Plus några av dom nya slipcoversen(inkl dom tramsiga för Tammy And The T-Rex och Blood Beat).

Gjorde även 2 hyfsat stora beställningar från 88 Films flytt-REA.
Fick tyvärr mail om att dom klantat till det med Street Fighter och att den ej kan skickas.
Blev refunded utan att få frågan om jag ville vänta på att dom skulle få in den igen.
Vet inte exakt vad som hänt om dom blivit av med licensen eller kanske bara antog att jag inte ville ha den ur nästa batch som är utan slipcover eller så.
Mina två beställningar ifrån dem är inte skickade än och jag hoppas att det inte blir fler missade titlar såhär ur dem.

Jag har också haft lite oflyt med mina senaste beställningar nu. Jag har fått mail om att både "Freeze Me" och "Battle Royale (Directors cut)" har utgått och inte kan levereras

Citat:
Jag är tveksam till den här tråden.
Det känns som att alla här mest bara vill lyckas imponera på och bli kompisar med tuffa häftiga SadEyes genom att lista filmer dom beställt.
Jag kan givetvis bara svara för min egen del, och för mig är det inte så.
Jag tycker det är trevligt att dela med mig av vad jag köpt och kanske samtala om olika inköp jag/andra gjort. Det blir en del av det generella filminstresset att dela vad jag köpt.

Sen kan jag alltid bli mer aktiv i diskussionen kring andras filmköp, men det handlar också lite om att det ska vara en film jag har något att säga om.

Angående de beställda utgångna artiklarna, så fyller den här tråden även ett syfte där jag får vädra den tråkigheten med likasinnade.
Citera
2022-12-12, 00:25
Medlem
Jag tänker mig att SadEyes skrockande skrattar likadant som Jabba The Hutt gör i Return Of The Jedi när han läser denna tråd.
Citera
2022-12-12, 02:33
Medlem
Neofytens avatar
Stumfilmsbox, filmerna har jag redan sett men ville åt Matti Byes filmmusik. Seastrom!!!
Citera
2022-12-18, 13:41
Medlem
Dom här 3 beställde jag från Arrows rätt kassa REA:
Cold Light Of Day LE
Black Angel
Last House On The Left
Citera
2022-12-18, 14:06
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Dom här 3 beställde jag från Arrows rätt kassa REA:
Cold Light Of Day LE
Black Angel
Last House On The Left
"Last House On The Left" är så himla bra tycker jag. Jag älskar känslan i 70-talsfilmer.
Jag har också den Arrow-utgåvan och börjar bli sugen att se den igen.
Citera
2022-12-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
"Last House On The Left" är så himla bra tycker jag. Jag älskar känslan i 70-talsfilmer.
Jag har också den Arrow-utgåvan och börjar bli sugen att se den igen.

Jo alltså jag gillar ju Wes Craven men samtidigt har jag inte sett jättemånga av hans filmer.
Last House On The Left ska man ju ha sett känns det som. Har The Hills Have Eyes på DVD men har ej sett den än. Den känns inte lika lockande men får ju såklart se den ändå.
Har även Invitation To Hell på DVD men den är tyvärr låst till Reg 1 så kan ej se den.
Jag tänker iofs att det nog kan imponera på SadEyes att man har tuffa USA-släppta DVDs i samlingen så den känns bra att ha ändå.
Citera
2022-12-18, 18:07
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jo alltså jag gillar ju Wes Craven men samtidigt har jag inte sett jättemånga av hans filmer.
Last House On The Left ska man ju ha sett känns det som. Har The Hills Have Eyes på DVD men har ej sett den än. Den känns inte lika lockande men får ju såklart se den ändå.
Har även Invitation To Hell på DVD men den är tyvärr låst till Reg 1 så kan ej se den.
Jag tänker iofs att det nog kan imponera på SadEyes att man har tuffa USA-släppta DVDs i samlingen så den känns bra att ha ändå.
Jag såg "The Hills Have Eyes" för många år sedan, och då tyckte iallafall inte jag om den direkt.
Du har ingen dator med DVD-spelare då? Då ska du kunna se den oavsett region.

Jag är nog för ny på filmforumet för att ha förstått grejen med att imponera på SadEyes.
Skönt med en till filmnörd bara tänker jag.
Citera
2022-12-18, 18:47
Medlem
Citat:
Jag såg "The Hills Have Eyes" för många år sedan, och då tyckte iallafall inte jag om den direkt.
Du har ingen dator med DVD-spelare då? Då ska du kunna se den oavsett region.

Jag är nog för ny på filmforumet för att ha förstått grejen med att imponera på SadEyes.
Skönt med en till filmnörd bara tänker jag.

Ja jag kanske kan titta på den i min laptop.
Bra tips.

Alltså jag har ju mest bara skojat när jag har skrivit saker här om att vilja imponera på SadEyes.
Jag försökte nog göra det till nåt slags internt fortsättande gag i denna tråden men ingen hakade på så det lät kanske istället bara konstigt.
Epic fail.

Det ska bli kul att få hem Romper Stomper LE:n ihop med massa annat jag beställde från 88 Films REA. Bra film som jag inte sett på länge.
Önskar bara lite att LE:n kom med en soundtrack CD.
Dom där punklåtarna är så grymt bra.
Det soundtracket är nästan "för bra" känns det som.
Citera
2022-12-18, 19:04
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Bra tips.

Alltså jag har ju mest bara skojat när jag har skrivit saker här om att vilja imponera på SadEyes.
Jag försökte nog göra det till nåt slags internt fortsättande gag i denna tråden men ingen hakade på så det lät kanske istället bara konstigt.
Epic fail.
På så vis, jag som inte är med riktigt

Citat:
Det ska bli kul att få hem Romper Stomper LE:n ihop med massa annat jag beställde från 88 Films REA. Bra film som jag inte sett på länge.
Jag var nog inte riktigt mogen för Romper Stomper när jag såg den. Jag uppskattade den inte alls, men det var längesen nu.
Kanske dags att ge den ett nytt försök här framöver
Citera
2022-12-21, 01:11
Medlem
Fick hem Species-boxen(88 Films) beställd ifrån Svenska Amazon.
Det jag fick hem måste dock varit ett retur-ex eftersom den inte var inplastad.
Den var hursomhelst i fint skick och efter att ha ringt Amazon fick jag en kampanjcheck på 100 kr pålagd mitt konto som kompensation.
Kändes helt ok.
Species 1&2 har jag sett förut och gillar helt klart.
3&4 verkar sjukt dåliga och jag ser dem mer som nåt slags bonus man får i denna boxen.
En jäkligt schysst box är det ju helt klart och förutom den fina ytterboxen så får man även artcards, poster och en booklet.
Rekommenderas.
Citera
2022-12-21, 09:48
Medlem
SadEyess avatar
Citat:

Allt beställt från Bluelord/Disclord denna gång

Är du en självplågande fakir?

Beställ aldrig från Bluelord/Disclord. De har sinnessjuka överpriser på alla sina filmer. 100% påslag är inte ovanligt.

Kolla på WowHD, amazon eller Zavvi istället.
Citera
2022-12-21, 11:45
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Bra tips.

Epic fail.

Köp en DVD spelare utöver din bluray-spelare (som jag antar att du har?) DVD spelare är ju inga problem att göra regionsfria med några knapptryck.

Nu är det ju du som är den über coola killen på filmforumet med tanke på hur mycket genrefilm du handlar nu för tiden. Såg att du köpte Cold Light Of Day från Arrow-REA:n. Seriemördar-filmer med en touch av hederlig brittisk diskbänksrealism kommer höja kredd-faktorn i din filmhylla med astronomiska nivåer. Brudarna kommer bli alldeles knäsvaga när de ser all din finporr och seriemördar-filmer ståendes bredvid varandra.

Cold Light Of Day är förövrigt överjävligt bra. Betyget på IMDB är åt helvete fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in