Kör själv med en Casio fx-9750Gii, vilken jag varmt kan rekommendera.
Särskilt om man "hackar" den, alltså installerar mjukvaran för en fx-9860Gii vilket ger en del utökade funktioner, framför allt får man en "naturlig" display vid inmatning av tal, alltså riktig upphöjning, rottecken osv. istället för alla parenteser.
Har man en gång vant sig vid sådan inmatning går man aldrig tillbaka till en räknare med parenteser, det är helt underbart.
Dessutom älskar jag att den i engineering-läget ger riktiga prefix, dvs. blir svaret 10 000 skriver den 10k osv, precis som man som ingenjör alltid gör när man räknar. De flesta räknare har ju ett engineering-läge där man får ut 10^3, 10^6 osv, men den här skriver ut prefixen, sjukt smidigt.
Samt att den till skillnad ifrån TI-räknare (i alla fall alla jag haft med att göra) har en dedikerad EXP-knapp, skulle nog aldrig klara att ha den som 2nd-funktion som på TI-räknarna nu när jag vant mig vid den, det använder man ju som ingenjör konstant.
Så ja, det är en räknare jag varmt kan rekommendera. Har utan problem fixat allt jag velat ha den till att göra. Alltid lite jobbigt att gå mellan märken på räknare, men jag hade själv en TI-82 under gymnasiet och har inte saknat den ett ögonblick sen jag börjat vänja mig så smått vid Casion.