2015-01-12, 17:50
Medlem
FRÅN GRIS TILL TRÄNINGSNARKOMAN
Hej alla träningnarkomaner, nu är det min tur att tillhöra eran kategori!

Jag har bestämt mig för att ta tag i livet och gå ner i vikt, dessutom sluta med cigaretterna samtidigt! Jag har försökt mig på detta flera gånger och lyckas väldigt bra men det slutar alltid med att jag återgår till mina dåliga vanor!
En av dom största anledningnarna till jag delar med mig av denna journal är att jag har en förhoppning av att detta ger mig motiviation, det blir nästan pinsamt att misslyckas! Dessutom har jag en förhoppning om att detta kan insperera andra som är i samma skor!

Vikt: 117,2KG
Längd: 184-188CM
Ålder: 20-25
Kroppbsbyggnad: Allmänt stor byggd, tjock stark

Mål till den 7 Juni:
  • Inga cigaretter ALLS
  • 90 KG
  • Träna MINST 3-4 gånger i veckan

Varför just 90 kilo? det är fortafarande inte helt smalt?(beroende på muskelmassa självklart)
Detta är ett delmål av min långa resa till en deffad kropp. Styrketräning och viktnedgång samtidigt går inte, iaf inte för mig baserat på tidigare erfarenheter. Därför väljer jag att gå ned till 90 kilo för att sedan gå mot en deffad kropp.

Jag har gjort ett kalkylark där ni kan följa min resa. Tanken är att jag uppdaterar varje dag med vikt, ev cigg, träning och kost. Dessutom klämde jag in ett litet diagram för viktnedgången.
Träningen kommer att bestå till största del av cardio och annan konditionsbaserad sport. För att förlora så lite muskelmassa som möjligt under viktnedgången kommer jag endast känna på vikterna lite då och då.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xRAYaOw6tRPlEjx8OtxPfB7gzm5SuC770lgALCNz3DY/edit?usp=sharing
Jag vet att någon abosolut kommer att anmärka på att jag äter oregelbundet osv. Jag vet att man bör äta si och så för att ha en stadig metabolism. Av erfarenhet av tidigare försök så vet jag ex att jag måste nästan svälta mig dom första dagarna för att minska magsäcken. Annars blir det outhärdligt resten av tiden.

Här i FB-tråden kommer jag uppdatera övriga tankar och bekännelser!

Jag tar uppskattat emot tips och åsikter!

Peace out // Semiretarded
Senast redigerad av semiretarded 2015-01-12 kl. 18:04.
Citera
2015-01-12, 18:00
Medlem
SashaFierces avatar
Lycka till! Det fixar du
Citera
2015-01-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SashaFierce
Lycka till! Det fixar du
Tackar! Absolut, man lever bara en gång. Bäst att ta vara på det!
Citera
2015-01-12, 18:08
Medlem
Hodurs avatar
Välkommen! Lycka till!
Citera
2015-01-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Välkommen! Lycka till!
Uppskattas!
Citera
2015-01-12, 18:36
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Har lite samma mål som dig, började på 105kg och ska ner till 85kg tills sommaren. Så kommer att kika in här på dig och stämma av då och då!

Lycka till!
Citera
2015-01-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Har lite samma mål som dig, började på 105kg och ska ner till 85kg tills sommaren. Så kommer att kika in här på dig och stämma av då och då!

Lycka till!

Du är välkommen! Lycka till du också!
Citera
2015-01-15, 17:25
Medlem
Uppdatering!

Ett par dagar in och det känns riktigt bra. Det har inte varigt så jobbigt som jag minns/trodde det skulle vara.

Nästan 3 kg på 4 dagar känns bra, men så är de ju alltid i början.
Har tyvärr inte hunnit träna jätte mkt denna veckan, men får ligga i så jag i alla fall når mitt mål!

/// Semiretarded
Citera
2015-01-15, 23:51
Medlem
.adepts avatar
Att styrketräna behåller muskler, inte vice versa som du påstod. Så var inte rädd för att träna tungt under diet, det kommer gynna mer än vad det kommer hämma dig.

Oavsett, lycka till med allt. 27kg är en del men många har gjort det förr och det ska även du!

Kommer kolla till dig lite då och då och om du slutar att uppdatera så antar jag att du gett upp
Citera
2015-01-15, 23:54
Medlem
Ar pa liknande resa... 90 Kg. Du far dela med dig hur det gar och vad du kakar osv sa vi kan copy/paste om det gar bra.

Edit: Tryckte inte pa ditt Google Spreadsheet... kor hart!

Lycka till!
Senast redigerad av Bigcatmjau. 2015-01-16 kl. 00:02.
Citera
2015-01-16, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .adept
Att styrketräna behåller muskler, inte vice versa som du påstod. Så var inte rädd för att träna tungt under diet, det kommer gynna mer än vad det kommer hämma dig.

Oavsett, lycka till med allt. 27kg är en del men många har gjort det förr och det ska även du!

Kommer kolla till dig lite då och då och om du slutar att uppdatera så antar jag att du gett upp

Tack för visat intresse och ditt inlägg! jag kommer fortsätta uppdatera!!
Jag har nog varigt lite virrig när jag skrev. Tanken är att jag ska köra vikter för att inte förlora så mycket muskler, precis som du sa. Att jag fokuserar på cardio är mest för egen motivation. Min erfarenhet är att om jag fokusera på cardio visar det snabba(re) resultat än om jag skulle köra bara/mest styrka. Detta eftersom jag känner att motivationen kan bli min svaghet om jag inte ser resultat lika tydligt.

Du är välkommen åter

// Semiretarded

Citat:
Ursprungligen postat av Bigcatmjau.
Ar pa liknande resa... 90 Kg. Du far dela med dig hur det gar och vad du kakar osv sa vi kan copy/paste om det gar bra.

Edit: Tryckte inte pa ditt Google Spreadsheet... kor hart!

Lycka till!

Tack för visat intresse! Ja jag ska kämpa på, tänk dock på att alla är olika. Även om jag lyckas med denna kost behöver inte innebära att det går lika bra för nästa.
Exempelvis som du kan se har jag käkat potatis, pasta, ris som kanske inte är det bästa under viktnedgång. Självklart drar jag ner på kolhydraterna rejält.

Jag tycker att man ska hitta det sätt som fungerar för en själv och enligt min mening, sålänge du gör av med mer energi än vad du stoppar i dig så kommer du gå neri vikt. Ex. Jag kommer tappa orken om det ska vara omständigt att äta med att mäta och väga eller man får inte äta hit och dit.
Hitta ditt sätt och kör hårt lycka till!

// Semiretarded
Citera
2015-01-19, 17:14
Medlem
Uppdatering 2:
Veckan gick till en bröjan bra men till helgen gick det åt skogen.

Det kändes jätte bra till en början men hoppet sjönk helt plötsligt... Gjort är gjort och får ta lärdom av det.
Till en början var det nästan pinsamt att erkänna och skriva in i dokumentet att jag fuskat men jag insåg sedan att det kommer inte fungera utan 100% ärlighet. Den enda jag lurar är mig själv.

Ny vecka och nya tag. Jag ligger förhoppningsvis (han inte väga mig i morse) fortfarande en bit under mitt mål även om jag hade velat att det skulle gå bättre, för att ha lite marginal då det kan blir svårt att hålla samma tempo när jag närmar mig mitt mål.

Denna veckan blir det mer träning och dedikation!

Peace out
//Semiretarded
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här