FRÅN GRIS TILL TRÄNINGSNARKOMAN
Hej alla träningnarkomaner, nu är det min tur att tillhöra eran kategori!
Jag har bestämt mig för att ta tag i livet och gå ner i vikt, dessutom sluta med cigaretterna samtidigt! Jag har försökt mig på detta flera gånger och lyckas väldigt bra men det slutar alltid med att jag återgår till mina dåliga vanor!
En av dom största anledningnarna till jag delar med mig av denna journal är att jag har en förhoppning av att detta ger mig motiviation, det blir nästan pinsamt att misslyckas! Dessutom har jag en förhoppning om att detta kan insperera andra som är i samma skor!
Vikt: 117,2KG
Längd: 184-188CM
Ålder: 20-25
Kroppbsbyggnad: Allmänt stor byggd, tjock stark
Mål till den 7 Juni:
- Inga cigaretter ALLS
- 90 KG
- Träna MINST 3-4 gånger i veckan
Varför just 90 kilo? det är fortafarande inte helt smalt?(beroende på muskelmassa självklart)
Detta är ett delmål av min långa resa till en deffad kropp. Styrketräning och viktnedgång samtidigt går inte, iaf inte för mig baserat på tidigare erfarenheter. Därför väljer jag att gå ned till 90 kilo för att sedan gå mot en deffad kropp.
Jag har gjort ett kalkylark där ni kan följa min resa. Tanken är att jag uppdaterar varje dag med vikt, ev cigg, träning och kost. Dessutom klämde jag in ett litet diagram för viktnedgången.
Träningen kommer att bestå till största del av cardio och annan konditionsbaserad sport. För att förlora så lite muskelmassa som möjligt under viktnedgången kommer jag endast känna på vikterna lite då och då.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xRAYaOw6tRPlEjx8OtxPfB7gzm5SuC770lgALCNz3DY/edit?usp=sharing
Jag vet att någon abosolut kommer att anmärka på att jag äter oregelbundet osv. Jag vet att man bör äta si och så för att ha en stadig metabolism. Av erfarenhet av tidigare försök så vet jag ex att jag måste nästan svälta mig dom första dagarna för att minska magsäcken. Annars blir det outhärdligt resten av tiden.
Här i FB-tråden kommer jag uppdatera övriga tankar och bekännelser!
Jag tar uppskattat emot tips och åsikter!
Peace out // Semiretarded