• 1
  • 2
2015-01-11, 15:05
Medlem
Hejsan, jag kommer att kpa en diskmaskin de nrmaste dagarna och har nu kollat p prisjakt p vad fr diskmaskiner det finns.
Jag blev frtjust i denna d den har ftt bra betyg och recessioner.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1174632

Dremot s mrkte jag att elgigantens dotterbolag (Electroworld) har den fr 4539kr och Tretti.se har den fr 4590kr, medans hos Elgiganten s kostar den 5290kr. Jag vet att det inte r sn stor skillnad, men ngot r det iallafall.

Min frga r: Kan jag g till elgiganten och sga t dom att denna diskmaskinen r billigare hos Tretti samt electroworld och f ngon slags prisgaranti fr detta?
Citera
2015-01-11, 15:11
Bannlyst
Gller fysisk butik.
Tror tretti och electroworld
r e-butiker....
Citera
2015-01-11, 15:11
Medlem
Det r vl s att det mste vara en fysisk butik fr att prisgaranti ska glla och varan finns hemma.
Citera
2015-01-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgiganten
Vi lmnar 30 dagar prisgaranti frn kptillfllet. Skulle du mot frmodan hitta en produkt billigare, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Frutsttningen r att produkten r av samma mrke samt har motsvarande specifikationer och kan kpas p lika villkor. Prisgarantin gller mot lokala butikskonkurrenter och inte mot aktrer p Internet. Glm inte att ta med kvittot.

Uppfylls villkoren i ovanstende citat s kr hrt.
Citera
2015-01-11, 15:16
Medlem
Skicka ett mejl till elgigantens e-butik Du kommer med stor sannolikhet f kpa den dr till samma pris som hos de konkurrerande e-butiker du nmner.
Citera
2015-01-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stepside88
Gller fysisk butik.
Tror tretti och electroworld
r e-butiker....

Citat:
Ursprungligen postat av plunken
Det r vl s att det mste vara en fysisk butik fr att prisgaranti ska glla och varan finns hemma.

Jo det r sant men lste p Trettis hemsida att de har en slags "Showroom" i Stockholm. Kan inte det ses som en fysisk butik?

Hr r lnken till den: http://www.tretti.se/info/showroom
Citera
2015-01-11, 15:19
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theasker
Jo det r sant men lste p Trettis hemsida att de har en slags "Showroom" i Stockholm. Kan inte det ses som en fysisk butik?

Hr r lnken till den: http://www.tretti.se/info/showroom

Rtt sker p att butiken mste ligga i samma stad ocks.

Men g till Elgiganten och testa. Har du fel kan du ju ha tur och f varan billigare nd. Det vrsta svaret du kan f r ju ett "nej", och det r vl inte allt fr pinsamt?
Citera
2015-01-11, 15:30
Medlem
Jopsiks avatar
Den gller bara lokalt, inte om ngot sljs billigare 50 mil bort.
Men det kan ju g att pruta? Det r vl inte s pinsamt?
Citera
2015-01-11, 15:31
Bannlyst
Sen s kan man oftast pruta ven p de stora kejorna
ven fast det inte r s vanligt.

Sjlv gjort det flertalet gnger.
Citera
2015-01-11, 15:35
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theasker
Kan inte det ses som en fysisk butik?

Nej, fr du kan inte handla dr.
Citera
2015-01-11, 15:40
Medlem
jag har haft problem med dom om detta ox..
Citera
2015-01-11, 15:53
Medlem
Det r allts s pass illa?

Jag tnker mer p att nufrtiden s brukar oftast vissa butiker (mediamarkt, siba, elgiganten etc) inte ha samma modell p vissa mrken.
Nr det gller Playstation och Xbox s r det inte mycket de kan gra t saken, men jag syftar mer p kylskp, diskmaskiner, andra vitvaror. S det blir ju ganska svrt att f ett slags prisgaranti om butikerna sljer samma mrke men inte samma modell.

Finns det ens ngon chans d verhuvudtaget att man ens kan f prisgaranti frn elgiganten d butikerna inte sljer samma modell?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in