• 4
  • 5
2015-01-13, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Fel! Du behöver inte ge en anledning, ytan du behöver bara anmäla ditt uttag 3 dagar i förväg.

Va? Som en al quida kopia ā la Ahmed Muhammed snubbe med skägg ner till knäna, turban på huvudet med mökra solglasögon samt med dessa "klänningar" som männen bär går in i banken och säger att han vill ha sina 500 000 SEK cash så LOVAR jag dig att SÄPO kommer involveras i ärendet. Sorgligt men sant.

Förlåt muslimer om jag skriver klänning vet inte vad er traditionella kostym heter förlåt.
Citera
2015-01-13, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Jag måste bara säga, att det är väl själva fan att bankjävlar ska få bestämma över eller ens lägga sig i huruvida man får plocka ut SINA EGNA JÄVLA PENGAR eller inte?

Det är ett jävla samhälle vi lever i.

Vissa regler som banken har kan dom ej styra över- bankerna har även dom ett regelverk över sig och det är ledamöterna i riksdagen du måste gnälla över. Fick mig dock ett skratt av ditt sätt att uttrycka dig. Jag kunde riktigt känna hur ARG du var ha ha ha - klockrent! Härligt skrattar fortfarande. Förlåt.
Citera
2015-01-13, 07:37
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljuvsommarnatt
Va? Som en al quida kopia ā la Ahmed Muhammed snubbe med skägg ner till knäna, turban på huvudet med mökra solglasögon samt med dessa "klänningar" som männen bär går in i banken och säger att han vill ha sina 500 000 SEK cash så LOVAR jag dig att SÄPO kommer involveras i ärendet. Sorgligt men sant.

Förlåt muslimer om jag skriver klänning vet inte vad er traditionella kostym heter förlåt.

Nej, ingenting speciellt händer bara för att man tar ut pengarna. Om SÄPO är ute efter en person så lär de redan veta hur mycket pengar han har på bankkontot.
Citera
2015-01-13, 12:11
Medlem
Inga problem att ta ut pengar, MEN banken kan ringa och meddela polisen om att du plötsligt brutit ett mönster som du inte haft tidigare. Det innebär att du får spaning på dig för att 1. Förhindra utpressning. 2. Köp av droger.

Du ska även vara medveten om att banken mest troligt kommer neka dig att sätta in allting igen om du skulle ångra dig. I övrigt är det inga problem att få ut 500k. Det är inte jätte mycket pengar, men bankerna måste beställa in mer pengar i regel. Kan rekommendera dig att bryta ner allting i olika valutor. T.ex. 100k i Euro, 300k i svenska pengar och 100k i Dollar. Underlättar om du ska resa etc.
Citera
2015-01-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekiekipartang
Inga problem att ta ut pengar, MEN banken kan ringa och meddela polisen om att du plötsligt brutit ett mönster som du inte haft tidigare. Det innebär att du får spaning på dig för att 1. Förhindra utpressning. 2. Köp av droger.

Du ska även vara medveten om att banken mest troligt kommer neka dig att sätta in allting igen om du skulle ångra dig. I övrigt är det inga problem att få ut 500k. Det är inte jätte mycket pengar, men bankerna måste beställa in mer pengar i regel. Kan rekommendera dig att bryta ner allting i olika valutor. T.ex. 100k i Euro, 300k i svenska pengar och 100k i Dollar. Underlättar om du ska resa etc.

Dom ringer väl inte polisen utan handläggare som är misstänksam kontaktar väl säkerhet inom banken, är kunden utav intresse pga brutet mönster så skickar väl sedan säkerhet det vidare till finansinspektionen som gör en utredning?
Citera
2015-01-17, 00:20
Medlem
Repatrierings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centerban
han sa ju att han skulle till en bank?

Ja just det och då är det det jag skrev som gäller.
Citera
2015-01-17, 23:54
Medlem
Ojojoj vilket projekt det kommer att bli för dig. Jag lider redan med dig.

Om du nu ens lyckas hitta ett kontor i närheten där du bor som faktiskt har kontanthantering så måste du meddela dem minst 1 veckan innan. Dessutom kommer dem att kräva en fruktansvärt många paper som skall fyllas i. Där svarar du på frågar som var pengarna kommer ifrån till exempel. Ger du inte en bra förklaring (som dem anser) så kan du glömma att få dina pengar. Hur sjukt det än låter. Kan du däremot visa ett gåvobrev eller liknande blir det lite enklare men dem kommer fortfarande ställa frågor.

Uppdatera gärna hur det gick för dig.
Citera
2015-01-18, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 08031040
Ojojoj vilket projekt det kommer att bli för dig. Jag lider redan med dig.

Om du nu ens lyckas hitta ett kontor i närheten där du bor som faktiskt har kontanthantering så måste du meddela dem minst 1 veckan innan. Dessutom kommer dem att kräva en fruktansvärt många paper som skall fyllas i. Där svarar du på frågar som var pengarna kommer ifrån till exempel. Ger du inte en bra förklaring (som dem anser) så kan du glömma att få dina pengar. Hur sjukt det än låter. Kan du däremot visa ett gåvobrev eller liknande blir det lite enklare men dem kommer fortfarande ställa frågor.

Uppdatera gärna hur det gick för dig.

varför pratar du om saker du inte vet något om?????

givetvis är det bara att beställa ditt uttag. Om man har vita pengar!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in