2015-01-10, 18:08
Medlem
Littons avatar
Är det för lite droger i samhället? Framförallt bland tjänstemän med inflytande. Jag tänker närmast på droger som öppnar upp sinnena och ger kreativa och själsliga upplevelser. Alltså mestadels hallucinogener (LSD, Ayahuasca, DMT, MDMA, svampar, salvia osv).

Vad grundar jag detta på? Kvävande småborgerlighet, ful konst, ful och oanvändbar arkitektur, i förhållande till utvecklingen har vi för få innovationer och stel byråkrati. Den mänskliga kreativiteten är i princip obegränsad, men samhällets struktur begränsar och bryter ner den. Många tidigare kulturer har använt droger för att uppnå positiva resultat som kan komma till gagn för alla.

Är vår nuvarande västerländska civilisation den mest restriktiva någonsin?

Bland intellektuella och välutbildade jag stött på finns extremt få drogliberala eller droganvändare. De har köpt skräckpropaganda där man blir knäpp av droger. Och alla droger dras över samma kam. Ofta blir diskussioner med dem mycket kolerisk (trots närmast total okunskap från deras sida). Däremot bland individer som redan har missbruksproblematik eller någon form av utanförskap så har droganvändandet varit betydligt mer vanligt. Dock är droger fortfarande vanligt inom club-världen, men där kommer drogerna inte till sin fulla nytta. Utan blir mest som något kul för stunden. När drogerna istället skulle kunna användas för mycket mer seriösa ändamål.
Citera
2015-01-10, 19:15
Medlem
Svagdrickas avatar
För lite droger tycker jag nog inte... Men samtliga hade nog mått bra av att skifta perspektiv en smula. Det kan man förvisso göra genom att använda droger men jag hade rekommenderat dem att börja ägna sig åt meditation istället. Det känns mindre riskabelt och mer hälsosamt på många sätt.
Citera
2015-01-10, 19:23
Medlem
Yes mer droger åt FOLKET!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här