2015-01-10, 13:51
Medlem
Uncuts avatar
Min tjej har nyligen börjat med ssri. Hon äter fluoxetin 15 mg per dag. Hade det varit någon fara att käka 150-200 mg tramadol idag?
Tänker på om det finns hög risk för serotonergt syndrom eller kramp?
Citera
2015-01-10, 14:06
Medlem
Macgarvers avatar
Trodde Fluoxetin bara fanns i 20mg. Det tar ett bra tag och bygga upp en hög koncentration av flu.
Så har hon nyligen börjat och ska ta en sådan låg dos tram så skulle jag säga att det är lugnt.
Kan dock inte garantera något.
Citera
2015-01-10, 14:31
Medlem
Kan själv inte heller säga att det är lugnt, men kan säga att jag själv gjort det många ggr utan fara. Har dessutom slutat med ALL ssri, men det behövs inte diskuteras
Citera
2015-01-10, 17:41
Medlem
Gick på Fluoxetin i cirka ett år (bytte pga viktuppgång) samt tramadol i doser som 400mg om dagen, mot smärta.

Risken för SS samt krampanfall ökar ju något men missbrukar man det inte bör det inte vara något problem. Sen tar det cirka en månad innan koncentrationen ökar som någon ovan nämnde.
Citera
2015-01-10, 18:41
Medlem
Uncuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Trodde Fluoxetin bara fanns i 20mg. Det tar ett bra tag och bygga upp en hög koncentration av flu.
Så har hon nyligen börjat och ska ta en sådan låg dos tram så skulle jag säga att det är lugnt.
Kan dock inte garantera något.

Alltså, hon började med en halv 10 mg i början av december, sen har hon trappat upp till 10 mg och nu precis till 15 mg.

Vad är det värsta som kan hända? Att hon hamnar på sjukhus eller dör? Är det ens möjligt med så här låga doser liksom? Det är väl mängden serotonin man blir förgiftad av om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in