2015-01-09, 19:09
Medlem
sweden_lands avatar
Hej, jag tror inte jag la tråden rätt men mod får gärna placera den rätt i så fall.
Jag tycker att min överkropp, allt över midjan, är helt okej. Jag är 180cm och enligt mig rätt good looking. Går med stil; armarna, axlarna och överkroppen är synkad. Har en tuff attityd.

Nu till mitt problem. Min underkropp har absolut ingen stil, ingen balans och enligt mig förstör min stil. Detta låter väldigt konstigt och jag förstår om många av er inte förstår vad jag menar. Mina mina fötter sticker lixom ut. När jag går så sticker min högra fot iväg lite extra. Mina ben går väl rätt bra om jag tänker på det. Men överlag har min underkropp en lös och spretig attityd och jag vill ha den stabil och stilig.

Kolla på t.ex. en manlig modell som visar upp kläder. Hela han går med stil. Alla hans kroppsdelar är stabila och i synk. Tänk då om hans underkropp gick som en jävla hip hopare med fötterna åt helvete. Haha

Lösning på detta? Jag brukar endast gå med mjuka eco gå-skor. Kan det bli annorlunda om jag går med mer stiliga skor?
Citera
2015-01-09, 19:38
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Hahaha vilket problem du har... Är nog bara du som tycker du går med stil och det är nog också bara du som bryr sig om hur dina ben rör sig..
Citera
2015-01-09, 19:41
Medlem
SashaFierces avatar
Haha, du får helt enkelt träna på din gångstil. Tänk dig att du är en marionettdocka med en tråd precis i nacken som någon håller upp. Om du förstår hur jag menar?
Citera
2015-01-09, 20:26
Medlem
Träna funktionell träning och gå till en kiropraktor?
Citera
2015-01-09, 21:06
Medlem
Vänligen okulärbesikta lättillgängliga WP-länk nedan:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Alexandertekniken
Citera
2015-01-09, 21:10
Medlem
Talamuss avatar
Go farmers walks, två vikter i vardera hand. Träna ben? Pistol squats för balans.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R
okulärbesikta

Helvete vilket bra uttryck. Helvete
Citera
2015-01-10, 00:56
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-of-Jazz
Hahaha vilket problem du har... Är nog bara du som tycker du går med stil och det är nog också bara du som bryr sig om hur dina ben rör sig..
Må vara men man ska ju vara nöjd med sin kropp, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av SashaFierce
Haha, du får helt enkelt träna på din gångstil. Tänk dig att du är en marionettdocka med en tråd precis i nacken som någon håller upp. Om du förstår hur jag menar?
Förstår precis vad du menar och bra att du nämnde gångstil, ska söka och se om det finns tips på att förbättra den.
Citat:
Ursprungligen postat av Bacon-ninja
Träna funktionell träning och gå till en kiropraktor?
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Go farmers walks, två vikter i vardera hand. Träna ben? Pistol squats för balans.
Träna gör jag, ordentligt, så svag i benen är jag inte men någon direkt stil har jag verkligen inte utan jag går som en jävla... ja jag vet inte vad.
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Vänligen okulärbesikta lättillgängliga WP-länk nedan:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Alexandertekniken
Tackar för länken, ska kolla upp mer om den tekniken.

Mer tips är välkomna
Citera
2015-01-10, 01:31
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Må vara men man ska ju vara nöjd med sin kropp, eller hur?

Självklart! Det utstrålar ju mer än din gångstil. Antar att mitt enda tips är att alltid tänka på hållningen, hur benen rör sig hänger ju ihop med hur överkroppen rör sig allt hänger ihop!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in