2015-01-09, 16:50
Medlem
Hej!

Jag är ganska ny till datorvärlden och ska börja spela nu då.

Det jag undrar är om jag måste ha ett OS för att kunna spela på en dator eller vad gör ett OS egentligen? Är det viktigt för en dator?

Tacksam för svar
Citera
2015-01-09, 16:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad för spel ska du spela? Vad har du för hårdvara på datorn? Och ja, du bör ha ett operativsystem om du nu ska kunna spela, surfa + mycket annat.
Citera
2015-01-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad för spel ska du spela? Vad har du för hårdvara på datorn? Och ja, du bör ha ett operativsystem om du nu ska kunna spela, surfa + mycket annat.

Jag har inte skaffat datorn än men jag har tänkt att spela CS:GO mest, kanske lite Arma 3 och sånt
Citera
2015-01-09, 16:57
Medlem
OS står för "Operating System". Utan ett sådant är din dator värdelös. Så det är ju det första du borde skaffa.

Olika exempel på OS är windows. linux och... nånting för macintosh? Jag vet mer om feministers planer än vad jag vet om mac...
Citera
2015-01-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Critsym8
Jag har inte skaffat datorn än men jag har tänkt att spela CS:GO mest, kanske lite Arma 3 och sånt

Köper du en dator så kommer den till 99% komma med ett förinstallerat os (windows) så det är bara att tuta och köra! Så länge som grafikkortet orkar med dom spelen dvs...
Citera
2015-01-09, 17:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Har du sett ut någon dator ännu?
Citera
2015-01-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du sett ut någon dator ännu?

Jag har tänkt detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7569168/2014-12-10 det är därför jag undrar om jag ska lägga till ett OS.
Citera
2015-01-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
OS står för "Operating System". Utan ett sådant är din dator värdelös. Så det är ju det första du borde skaffa.

Olika exempel på OS är windows. linux och... nånting för macintosh? Jag vet mer om feministers planer än vad jag vet om mac...

Finns det inte att ladda ner Windows 8 gratis eller ska man helst inte göra det?
Citera
2015-01-09, 18:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Finns det inte att ladda ner Windows 8 gratis eller ska man helst inte göra det?

Rekommenderar nog att du köper ett operativsystem.
Citera
2015-01-09, 19:26
Medlem
Citat:
Antagligen men med tanke på frågorna du ställt så är det nog bättre att köpa tills du läst på och vet vad du gör.
Citera
2015-01-10, 10:19
Medlem
EckiEckis avatar
Hårdvara - PC --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem