Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-09, 04:35
  #1
Medlem
Jag ska flytta i Februari/Mars till en mindre lägenhet på 22.8kvm. Jag har inte sett lägenheten än annat än planlösning och det är ett stort fyrkantigt rum jag har att bo på.

Har klurat på en schysst lösning att man kan ha en snygg bäddsoffa som man kan ha som säng. Jag har sällan besök men vill gärna ha en soffa emellanåt också.

Har ni tips på schysta bäddsoffor? Tror ni det fungerar att sova på en bäddsoffa om man lägger på en bäddmadrass? Gärna i den lägre prisklassen och i svart/vitt/grått och i tyg.

Har kikat runt lite på Ikea's hemsida men hittar inte riktigt något som faller mig i smaken.
Annars tips på ställen som säljer soffor/bäddsoffor
Citera
2015-01-09, 04:50
  #2
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Varför inte bara en enkelsäng som soffa? Kanske känns pundigt med en madrass direkt på golvet men går att fixa till med snygga kuddar, matchande pläd, kuddar osv. Göra några egna alternativ som armstöd eller iaf i syftet att rent estetiskt påminna om det för att rama in
Citera
2015-01-09, 05:07
  #3
Medlem
sodars avatar
https://www.mio.se/produkt/brommo/26617085

Jag har den hemma i vardagsrummet och är nöjd. Jag har inte sovit på den, men de som gjort det har inte klagat. Gillar att den har förvaring undertill, samt att schäslong-delen är vändbar (bra vid eventuella ommöbleringar).
Citera
2015-01-09, 05:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
https://www.mio.se/produkt/brommo/26617085

Jag har den hemma i vardagsrummet och är nöjd. Jag har inte sovit på den, men de som gjort det har inte klagat. Gillar att den har förvaring undertill, samt att schäslong-delen är vändbar (bra vid eventuella ommöbleringar).

Är den rymlig? Är ungefär en sådan jag letat efter då jag har tre kompisar som har en liknande men den har utgått!
Citera
2015-01-09, 05:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Varför inte bara en enkelsäng som soffa? Kanske känns pundigt med en madrass direkt på golvet men går att fixa till med snygga kuddar, matchande pläd, kuddar osv. Göra några egna alternativ som armstöd eller iaf i syftet att rent estetiskt påminna om det för att rama in

Ska vara rymligt, är oftast två personer som sover och att sova med mig är tydligen ett uppdrag i sig gällande plats. Köper hellre en soffa när jag ändå har råd!
Citera
2015-01-09, 07:39
  #6
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citybird
Ska vara rymligt, är oftast två personer som sover och att sova med mig är tydligen ett uppdrag i sig gällande plats. Köper hellre en soffa när jag ändå har råd!
Sorry missförstod: Gärna i den lägre prisklassen..
Citera
2015-01-10, 19:39
  #7
Medlem
VaticanCameoss avatar
http://jysk.se/vardagsrum/baddsoffor...avdrup-morkgra

Jag har denna, helt okej soffa. Ser att den gått upp i pris sen jag köpte dock. Betalade 3200 för min.
Har den som soffa/gästsäng. Den har förvaring under schäslongdelen (så man kan ha typ en bäddmadrass för de gånger man inte har soffan uppbäddad.

Utbäddad blir den 146x195 tror jag det var!

Den kan bli ganska nice om man köper till en bäddmadrass. Mina kompisar har inte klagat fast jag inte har en bäddmadrass till den de få nätter de sovit i den, men ska man använda den varje natt kan det vara smart att investera i en vettig madrass till den
__________________
Senast redigerad av VaticanCameos 2015-01-10 kl. 19:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback