2015-01-08, 23:05
Medlem
God kväll, det är såhär att jag råkade beställa ett "Collector Easycard". (Ja jag råkade.) Det var så att jag skulle låna pengar, men utan att läsa noggrant blev det att jag beställde ett sådant kort istället på 5000kr. Det jag ville ha pengarna till i första hand var att betala in räkningar m.m

Jag har försökt läsa på deras sida osv, men finner ej riktigt svaret jag söker, så frågar er kunniga om det är möjligt att betala räkningar, alltså som man har liggandes hemma med detta kort? Hur går man då tillväga? Skulle få min kod samt lösenord på den kommande fakturan som skall komma inom ett par dagar.

MvH
Citera
2015-01-08, 23:09
Medlem
bithaxs avatar
Hm, du kankse kan sätta in pengarna på paypal, och sedan överföra till ditt konto.
Kan inte komma på nått annat just nu.
Citera
2015-01-08, 23:20
Medlem
revodnebs avatar
Det finns tjänster för att betala räkningar med kort, men det blir väldigt dyrt.

www.dn.se finns det en reklamlist högst upp med en massa länkar till sådana tjänster. De jag kan se är "betalo" och "kortio".
Citera
2015-01-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns tjänster för att betala räkningar med kort, men det blir väldigt dyrt.

www.dn.se finns det en reklamlist högst upp med en massa länkar till sådana tjänster. De jag kan se är "betalo" och "kortio".

Hur menar du med väldigt dyrt? Tar "Betalio" typ en summa för att jag betalar via dom eller hur går det till? Gick in där och det var ett väldigt smidigt koncept må jag tycka. För jag vill bara kunna betala in mina räkningar med det kortet jag nu fått med 5000 kronor på. Annars vet jag inte vad jag ska bränna dessa pengar på...
Citera
2015-01-08, 23:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKronor
Hur menar du med väldigt dyrt? Tar "Betalio" typ en summa för att jag betalar via dom eller hur går det till? Gick in där och det var ett väldigt smidigt koncept må jag tycka. För jag vill bara kunna betala in mina räkningar med det kortet jag nu fått med 5000 kronor på. Annars vet jag inte vad jag ska bränna dessa pengar på...

Jag hittade detta på deras hemsida (betalo):

Citat:
Betalo erbjuder en enkel prismodell utan fasta eller dolda avgifter.
Vi accepterar alla MasterCard, Visa & American Express-kort.
Betalo tar ut 2,5% i serviceavgift per betalning. Nedan listade partnerkort har dock en reducerad avgift:

Coop MedMera Visa 0%
Coop MedMera Betala Efter 0%
Coop MedMera Mer 0%
Ikano Kort Visa 0%
Santander Mitt Kort+ 0%
Santander Mitt Kort 1%
Gustav Visa 0%
LIC MasterCard 2%
LF MasterCard 2%
Villaägarnas MasterCard 2%

Kanske inte jättedyrt men med tiden så blir det ju pengar av det. Det är inget jag själv skulle använda mig av.
Citera
2015-01-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag hittade detta på deras hemsida (betalo):

Kanske inte jättedyrt men med tiden så blir det ju pengar av det. Det är inget jag själv skulle använda mig av.

Ah, där ser man! Kan vara bra att veta faktiskt. Tack skall du ha.
Men med tanke på att det endast är 5000 kronor på kortet, och räkningarna jag tänkte betala är från 1600 upp mot 2500. Vill bara bli av med några skulder som finns.
Citera
2015-01-08, 23:40
Medlem
http://www.kassagirot.se/index.php/soek-butik

Du kan göra det med kassagirot i butik. Jag tror det är 19kr per räkning i avgift, men det var ett tag sen jag använde det.
Citera
2015-01-09, 00:35
Medlem
ta ej kredit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här