2019-05-18, 15:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Fast du pratade ju om pionjärer och genialitet. Det är inte samma sak som försäljningsframgångar.
Att kalla någon som inte säljer låtar för ett Geni är möjligt. Men det är en meningslös diskussion. Det är som att påstå att det finns bättre sprinters på 100 meter än de som är snabbast. Men faktum kvarstår, det går att mäta vem som säljer mest och vem som springer snabbast. Detta är ett problem för feminismen, för enligt denna ideologi springer kvinnor och män lika snabbt och skriver lika bra låtar. När det inte är så måste man ta fram undanflykter. Eller ljuga. Ideologier har inga problem med att ljuga, idealism går före sanning. Tills sanningen vinner och någon ropar Kejsaren är naken.

Noterar att du inte nämde någon kvinnlig topp-säljande grupp eller låtskrivare från nutid. Det finns nog inga. Verkligheten skiljer sig från drömmarna. Och inga problem med det. Bara man håller sig till sanningen på FB.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-18 kl. 15:33.
Citera
2019-05-18, 15:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Jag tror inte man ska titta för mycket på historiska resultat i denna debatt eftersom kvinnor och män inte hade samma möjligheter eller rättigheter då. Men idag råder helt andra förhållanden. Det är något feminister inte tar hänsyn till. DOM kollar bakåt och applicerar den bilden på dagens sammhälle.
Dock är det lite tröttsamt att höra det skälet så sent som år 2019, om låtskrivare eller fotbollsspelare som är 20-30 år och som levt sina liv helt utan förtryck i sina västländer. Svensk damfotboll har varit stort ända sedan 1970-talet, redan på min tid så fanns lika många tjejspelare som killspelare. Det ger ändå inget resultat, damerna är fortfarande sämre och saknar därför publik, så de får inga löner. Det finns någon anledning till skillnaden, men det är inte förtryck eller patriarkat.
Citera
2019-05-18, 15:33
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Att kalla någon som inte säljer låtar för ett Geni är möjligt. Men det är en meningslös diskussion. Det är som att påstå att det finns bättre sprinters på 100 meter än de som är snabbast. Men faktum kvarstår, det går att mäta vem som säljer mest och vem som springer snabbast. Detta är ett problem för feminismen, för enligt denna ideologi springer kvinnor och män lika snabbt och skriver lika bra låtar. När det inte är så måste man ta fram undanflykter. Eller ljuga. Ideologier har inga problem med att ljuga. Ideologi och idealism går före sanning. Men sanningen vinner alltid.

Noterar att du inte kunde nämna någon kvinnlig topp-säljande grupp eller låtskrivare från nutid. Det finns alltså inga. Verkligheten skiljer sig från dina drömmar. Och inga problem med det. Bara man håller sig till sanningen på FB.

Fast det du skrev var att kvinnor inte kan hålla på med musik. Och jag visade att det till och med fanns pionjärerer. Utan Suzanne Ciani t.ex. så hade inte dagens musiklandskap sett ut som den gör idag.

Med andra ord hade du fel.

Genialitet har som sagt inget med kapitalistiska framgångar att göra. Men om du är ute efter kvinnor som har sålt många skivor så har du ju Beyoncé, Robyn eller varför inte Spice Girls (och ja, dom skrev många av sina egna låtar)

Men rent historiskt har det ju varit svårt för kvinnor att ens komma in i en studio, men det är något som du helst verkar vilja blunda för.

Att vara en bra musiker har absolut inget med kön att göra.
Citera
2019-05-18, 15:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Fast det du skrev var att kvinnor inte kan hålla på med musik. Och jag visade att det till och med fanns pionjärerer. Utan Suzanne Ciani t.ex. så hade inte dagens musiklandskap sett ut som den gör idag.

Med andra ord hade du fel.

Genialitet har som sagt inget med kapitalistiska framgångar att göra. Men om du är ute efter kvinnor som har sålt många skivor så har du ju Beyoncé, Robyn eller varför inte Spice Girls (och ja, dom skrev många av sina egna låtar)

Men rent historiskt har det ju varit svårt för kvinnor att ens komma in i en studio, men det är något som du helst verkar vilja blunda för.

Att vara en bra musiker har absolut inget med kön att göra.
Var exakt skrev jag att kvinnor inte kan hålla på med musik?

Det finns fantastiska sångerskor som är lika bra som män, t.ex Barbra Streisand, Beyoncee, Celin Dion. De är är genier och faktiskt mina favoriter, finns inte en man i närheten. Kvinnor sjunger bättre än män. Men det finns många män som sjunger bra också. Och det verkar bara vara män som kan samsas i en grupp? Och bara män verkar kunna skriva hits och utveckla musik till något nytt?

Att kalla de som säljer mest för kapitalistiska osar lite gammal-kommunism. Men i dagens värld tjänar de bästa genierna oerhörda summor. Inga problem för mig, kanske för dig.

Om du slutar att argumentera mot något som inte sagts så sparar vi massor med tid!
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-18 kl. 15:41.
Citera
2019-05-18, 15:44
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Var exakt skrev jag att kvinnor inte kan hålla på med musik?

Det finns fantastiska sångerskor som är lika bra som män, t.ex Barbra Streisand, Beyoncee, Celin Dion. De är är genier och faktiskt mina favoriter, finns inte en man i närheten. Kvinnor sjunger bättre än män. Men det finns många män som sjunger bra också. Däremot verkar bara män kunna samsas i en grupp? Och bara män verkar kunna skriva hits och utveckla musik till något nytt?

Om du slutar att argumentera mot något som inte sagts så sparar vi massor med tid!

Här säger du detta.

Citat:
Kvinnor och män är väldigt olika, men båda behövs lika mycket. Dock inte överallt som historien visar, t.ex inte inom vetenskap och musik.

Mitt exempel med Suzanne Ciani besviar än en gång att du har fel när det kommer till att "utveckla musik till något nytt".

Och att kvinnor inte kan göra hits är ju också bara dumt.
Jag gav dig tre exempel men kan ge dig fler: Björk, Lucinda Williams, Loretta Lynn, Chrissie Hynde, Taylor Swift, Dolly Parton, Madonna, Stevie Nicks.
Alla dessa är alltså låtskrivare och artister.
Citera
2019-05-18, 15:53
Avslutad
Citat:
Här säger du detta.

Mitt exempel med Suzanne Ciani besviar än en gång att du har fel när det kommer till att "utveckla musik till något nytt".

Jag gav dig tre exempel men kan ge dig fler: Björk, Lucinda Williams, Loretta Lynn, Chrissie Hynde, Taylor Swift, Dolly Parton, Madonna, Stevie Nicks.

Vad är och gör en producent i dessa sammanhang?
Citera
2019-05-18, 15:55
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vad är och gör en producent i dessa sammanhang?

Varför undrar du det?

Dom jag nämnde är artister och låtskrivare. Vissa av dom producerar också.

Men idag kan det vara en hårfin skillnad mellan producent och låtskrivare. Det beror lite på vad det är för genre.
Citera
2019-05-18, 19:11
Medlem
Citat:
Dock är det lite tröttsamt att höra det skälet så sent som år 2019, om låtskrivare eller fotbollsspelare som är 20-30 år och som levt sina liv helt utan förtryck i sina västländer. Svensk damfotboll har varit stort ända sedan 1970-talet, redan på min tid så fanns lika många tjejspelare som killspelare. Det ger ändå inget resultat, damerna är fortfarande sämre och saknar därför publik, så de får inga löner. Det finns någon anledning till skillnaden, men det är inte förtryck eller patriarkat.
Är det tröttsamt att ta hänsyn till det skälet 2019 även om man pratar om historien som du nyss gjorde??
Citera
2019-05-18, 19:41
Medlem
Citat:
Kvinnor är mer känslostyrda än män. Och inte bara det, ni skäms även för att ni är det. För ni anser att det inte är fint att vara känslostyrd. För kvinnor tycker inte om sig själva, och särskilt feminister vill gärna vara som män.
Du anser det är fint dock, det märks på hur du hånar de kvinnor du anser är känslostyrda i tråden...

Feminister vill inte vara som män, de vill bara inte behöva möta förminskande fördomar om vad det innebär att vara kvinna i jämförelse med vad de innebär att vara man. Problemet är inte frågan om att vara känslomässig, det är uppdelningen mellan man/kvinna styrd av rationalitet/känslostyrd som är problemet. Män som du övervärderar sina egen rationaliet helt enormt medan de endast ser känslostyrning i kvinnor och de, du, gör definitivt en värdering samtidigt. Jag har nog aldrig hört "känslostyrd" uttryckas som om det vore något positivt.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-05-18 kl. 20:03.
Citera
2019-05-18, 19:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Här säger du detta.

Aha, en falsk-citerare som brunsmetar, alltså försöker få någon att framstå som fuling så du slipper argumentera. Vem som helst kan se att jag ordagrant skrev "kvinnor behövs inte lika mycket som män inom musiken". Du skriver att jag sa "kvinnor ska inte hålla på med musik".

Sjkälvklart ska kvinnor hålla på med musik. Lustigt att du inte kommenterar att jag trycker att världens tre bästa sångare alla är kvinnor: Istället tjafsar du på utan att ta till dig fakta. Du är helt enkelt inte intresserad av vad jag tycker eller säger, så vi sätter OT-stopp där.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-18 kl. 20:00.
Citera
2019-05-18, 20:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Feminister vill inte vara som män, de vill bara inte behöva möta förminskande fördomar om vad det innebär att vara kvinna i jämförelse med vad de innebär att vara man. Problemet är inte frågan om att vara känslomässig, det är uppdelningen mellan man/kvinna styrd av rationalitet/känslostyrd som är problemet. Män som du övervärderar sina egen rationaliet helt enormt medan de endast ser känslostyrning i kvinnor och de, du, gör definitivt en värdering samtidigt. Jag har nog aldrig hört "känslostyrd" uttryckas något positivt.
Problemet är att feminister jobbar stenhårt för att alla kvinnor ska bli som män. En feminist älskar kvinnor som går till jobbet, hatar kvinnor som är hemma med sina barn. Osv hundra exempel som vi kan ta i en feminist-tråd istället.

Om feminister varit FÖR kvinnor skulle de istället uppvärderat sådan som är kvinnligt. T.ex att vara känslostyrd. Men det är fult, för det är en kvinnlig egenskap. Faktastyrt är fint, det är manligt. Tyvärr finns inte en enda kvinna som är faktastyrd i den här tråden, så sorry, ni duger nog inte för en feminist.

Den här tråden är ett rätt typiskt exempel på hur en liten klick kvinnor, troligen alla feminister, går igång på att kvinnor kallas Känslostyrda, och med näbbar och klor försöker motarbeta det. Det är en debatt ni aldrig kan vinna, och ni motarbetar er själva. För ni är såå känslostyrda och fakta-okunniga i den här tråden.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-18 kl. 20:09.
Citera
2019-05-18, 20:15
Medlem
Citat:
Problemet är att feminister jobbar stenhårt för att alla kvinnor ska bli som män. En feminist älskar kvinnor som går till jobbet, hatar kvinnor som är hemma med sina barn. Osv hundra exempel som vi kan ta i en feminist-tråd istället.

Om feminister varit FÖR kvinnor skulle de istället uppvärderat sådan som är kvinnligt. T.ex att vara känslostyrd. Men det är fult, för det är en kvinnlig egenskap. Faktastyrt är fint. Tyvärr finns inte en enda kvinna som är faktastyrd i den här tråden, så sorry, ni duger nog inte för en feminist.

Den här tråden är ett rätt typiskt exempel på¨hur en liten klick kvinnor, troligen alla feminister, går igång på att kvinnor kallas Känslostyrda, och med näbbar och klor försöker motarbeta det. Det är en debatt ni aldrig kan vinna, och ni motarbetar er själva. För ni är såå känslostyrda och fakta-okunniga i den här tråden.
Med din egen logik, ifall du var för kvinnor skulle du uppvärdera sånt som du ansåg var kvinnligt, med det gör du inte. Du hånar och nedvärderar det du kallar kvinnligt. Förklara!
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-05-18 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in