2015-05-27, 22:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Nya MFF?

Det krävs två för att dansa tango.
Citera
2015-05-27, 22:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det krävs två för att dansa tango.

Både u21 och A-lag menar du?
Citera
2015-05-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iturbe
Hur mycket fick ni?
3,5 miljoner enligt Sportbladet. Och till de som undrade tidigare så är det en utköpsklausul i Hopfs kontrakt som utlöstes och därmed kunde man inget annat göra än att ta emot pengarna, le och vänta in transferfönstrets start den 15:e juli.
Citera
2015-05-28, 00:37
Avslutad
På svenskafans ryktas det om att Stena Line är på gång att bli IFK:s nya storsponsor. Idag tillhör de kamratskapet plus vilket menas att de redan är en stor sponsor kan tilläggas. Vore kul om det stämde då företaget har en göteborgskoppling. Tråkigt för tröjorna som blir fulare med reklam däremot.
Citera
2015-05-28, 07:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
På svenskafans ryktas det om att Stena Line är på gång att bli IFK:s nya storsponsor. Idag tillhör de kamratskapet plus vilket menas att de redan är en stor sponsor kan tilläggas. Vore kul om det stämde då företaget har en göteborgskoppling. Tråkigt för tröjorna som blir fulare med reklam däremot.

Oväntat om det stämmer ändå tycker jag, de har ju en rätt tydlig ÖIS-koppling. Nu berör inte den kopplingen mig alls ty vill de gå in med de summor som krävs för att pryda vår tröja så hemskt gärna, och de är ju som sagt ett gbgföretag.
Dock var det väl så att när grundaren Sten A Olsson avled fanns det något inskrivet om att ÖIS fortsatt skulle stödjas, givetvis inte med någon summa nämnd men likväl. Det är ju ett gigantiskt företag så det känns tryggt och känns betydligt mer ädelt än PF med.

Förövrigt gråter jag inte blod över att Hopf lämnar bajen då vi har kvar det gänget innan uppehållet...
Citera
2015-05-28, 10:15
Medlem
Cliffords avatar
Om den där röda flaggan dyker upp på våra tröjor så vore det katastrof, men resten av Stena Line-loggan är ju blå och skulle nog passa in rätt fint. Stena Recycling är ju också en befintlig partner till IFK och har en rätt trevlig blåvit logga.
Citera
2015-05-28, 11:38
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Minns inte när Hopf förlängde senast, så det är möjligt att nuvarande ledningen inte har något att göra med hur Hopfs kontrakt såg ut. Han hade en utköpsklausul, så när turkarna la fram pengarna kunde Bajen bara titta på och säga adjö till Hopf.

Ja fast även om en klubb betalar klauselen så kan du ju förhandla. Tillexempel ge de 10% rabatt på utköpsklausul mot att han får spela kvar resterande matcher eller 3 av 5. Att han ska sticka nu när Turkligan drar igång i slutet av Augusti är ju bara en käftsmäll mot nuvarande klubb...
Citera
2015-05-28, 11:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Oväntat om det stämmer ändå tycker jag, de har ju en rätt tydlig ÖIS-koppling. Nu berör inte den kopplingen mig alls ty vill de gå in med de summor som krävs för att pryda vår tröja så hemskt gärna, och de är ju som sagt ett gbgföretag.
Dock var det väl så att när grundaren Sten A Olsson avled fanns det något inskrivet om att ÖIS fortsatt skulle stödjas, givetvis inte med någon summa nämnd men likväl. Det är ju ett gigantiskt företag så det känns tryggt och känns betydligt mer ädelt än PF med.

Förövrigt gråter jag inte blod över att Hopf lämnar bajen då vi har kvar det gänget innan uppehållet...

Har det inte var snack om den gamle ägaren/VD:n av Stena var ÖIS:are men att någon av hans söner/bröder tog över. Som inte alls hade ÖIS som favoritlag.

Något så löjligt har jag hört.

Stena Lina vore ju naturligt utifrån den här kampanjen att lansera nu i samband med superugen, men jag tror inte det. Hoppas på Turklisk Airlines. Det hade varit fågel.
Citera
2015-05-28, 17:20
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Har det inte var snack om den gamle ägaren/VD:n av Stena var ÖIS:are men att någon av hans söner/bröder tog över. Som inte alls hade ÖIS som favoritlag.

Något så löjligt har jag hört.

Stena Lina vore ju naturligt utifrån den här kampanjen att lansera nu i samband med superugen, men jag tror inte det. Hoppas på Turklisk Airlines. Det hade varit fågel.
Kan ju vara ett viss segment utav koncernen och inte moderbolaget (som så vitt jag vet har oerhört stark ÖIS-koppling). GAIS har ju tidigare haft Stena Bulk som partner men har nu moderkoncernen som sk. 'guldpartner' vilket får ses som en 'mellanviktig' sponsor (vilket för GAIS fortfarande betyder skitviktig), troligtvis ligger ju ett avtal med blåvitt i sådana fall i avsevärt högre beloppssummor.

Sen får man ju säga att även om det är trist att en sådan mega-koncern som Stena inte går all-in i GAIS så är det ju jävligt trevligt att dom verkar så engagerade i fotbollen i sin hemstad.
Citera
2015-05-28, 18:54
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Kan ju vara ett viss segment utav koncernen och inte moderbolaget (som så vitt jag vet har oerhört stark ÖIS-koppling). GAIS har ju tidigare haft Stena Bulk som partner men har nu moderkoncernen som sk. 'guldpartner' vilket får ses som en 'mellanviktig' sponsor (vilket för GAIS fortfarande betyder skitviktig), troligtvis ligger ju ett avtal med blåvitt i sådana fall i avsevärt högre beloppssummor.

Sen får man ju säga att även om det är trist att en sådan mega-koncern som Stena inte går all-in i GAIS så är det ju jävligt trevligt att dom verkar så engagerade i fotbollen i sin hemstad.

Stena har ju alltid sponsrat alla tre laget. Stena Line med Öis, Stena Bulk med Gais och Stena Metall till IFK.
Sen nu när inte det är någon i familjen Olsson som styr längre så vet man ju inte.
Citera
2015-05-28, 18:59
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Ja fast även om en klubb betalar klauselen så kan du ju förhandla. Tillexempel ge de 10% rabatt på utköpsklausul mot att han får spela kvar resterande matcher eller 3 av 5. Att han ska sticka nu när Turkligan drar igång i slutet av Augusti är ju bara en käftsmäll mot nuvarande klubb...

Hur vet du att Bajen inte försökte med det då? Om turkarna var beredda att betala hela summan så finns det ju ingen anledning för dom och riskera att deras målvakt går sönder här i Sverige.
Citera
2015-05-28, 19:44
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Stena har ju alltid sponsrat alla tre laget. Stena Line med Öis, Stena Bulk med Gais och Stena Metall till IFK.
Sen nu när inte det är någon i familjen Olsson som styr längre så vet man ju inte.
Nåja, Stena Bulk gick in som sponsor till GAIS 2007.

Sen är ju barnen Olsson så vitt jag vet fortfarande ägare till hela koncernen och dom har väl fortfarande ett par VD ställningar inom de olika delarna.
Senast redigerad av Bornet 2015-05-28 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in