2015-01-08, 02:46
Medlem
hej jag är YouTube partner men ej ansluten till Adsense för att jag är rätt för konto nummer och ge ut information någon som vet hur mycket pengar man kan tjäna på 300.000 visningar i månaden?? har det just nu på min kanal!
Citera
2015-01-08, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockhom223
hej jag är YouTube partner men ej ansluten till Adsense för att jag är rätt för konto nummer och ge ut information någon som vet hur mycket pengar man kan tjäna på 300.000 visningar i månaden?? har det just nu på min kanal!

Jag har hört att man tjänar ca 2000 dollar/1 miljon tittare sen tar youtube 45% av det. Det betyder att du skulle tjäna ca 10.000 dollar var 3:e månad. Kan det verkligen stämma? Jag vet inte, kan vara värt att prova.
Senast redigerad av Sandmanz 2015-01-08 kl. 02:54.
Citera
2015-01-08, 04:12
Medlem
Ja alltså 300000 i månaden är inte dåligt, och det är inte direkt någon nyhet att folk som är stora på youtube tjänar mycket.

Skulle garanterat aktivera adsense om jag vore du, det är löjligt hur mycket en del på youtube tjänar.
Tror dock inte att någon har gått ut och sagt hur mycket de tjänar?

"De bedömer att han tjänar upp till 8,5 miljoner dollar per år på sin kanal." Detta var Pewdiepie när han hade 24 miljoner subscribers, han har nu 33 miljoner +.

Detta är taget från aftonbladet men tror helt klart att det stämmer om inte mer än så.
Citera
2015-01-08, 04:18
Bannlyst
Länka din kanal.
Citera
2015-01-08, 04:44
Medlem
Nintendokids avatar
Alltid undrat.. tex pewdiepie
Citera
2015-01-08, 04:48
Medlem
TheGamers avatar
Du tjänade förut cirka 20.000 - 40.000 kr/per miljon views ( beroende på nätverk, hur många som klickar på reklamen o.s.v ), men tror de sänkt det ganska kraftigt ( med nästan halva vad jag läst/hört ), samtidigt måste du ha i åtanke vad du levererar, spelar du spel, så måste du vara med i en "MGN" ( multigamingnetwork ) och då har du andra mått och de ska ha en del av kakan, kör du direkt till youtube ( då måste du ha full copyright på materialet, som t.ex musik, själv inspelade video m.m ) så får du ännu mera av kakan.

Det är många variabler som man måste ha i åtanke, och din fråga är lite som "hur långt är ett snöre?", det är något du själv får bedöma på din situation. Allt du behöver veta, kan du lära dig på youtube. Har själv ett konto som är registrerat och kan tjäna pengar men det är fruktansvärt svårt att slå sig in på youtube och att leva på pengarna kräver nog att du har i alla fall ett par miljoner views per månad - för att du ska få något över efter skatt m.m.
Senast redigerad av TheGamer 2015-01-08 kl. 04:51.
Citera
2015-01-08, 04:50
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Alltid undrat.. tex pewdiepie

Det går att se hans bokslut, men det är fruktansvärt svårt att beräkna ut vad han tjänar innan bokslutet, då det beror på CPM, hur många videos han har reklam på m.m. Det är säkert 5 - 10 olika variabler som man måste räkna på, och många utav dem ändras för dag till dag, vissa är hemliga ( mellan honom och Polaris, MGN som han är med i ) o.s.v.
Citera
2015-01-08, 04:53
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Jag har hört att man tjänar ca 2000 dollar/1 miljon tittare sen tar youtube 45% av det. Det betyder att du skulle tjäna ca 10.000 dollar var 3:e månad. Kan det verkligen stämma? Jag vet inte, kan vara värt att prova.

Hur fick du det där till 10.000 dollar var tredje månad? Han får ju in 300.000 views/månad, på 3 månader blir det 900.000 views, vilket ( med dina mått mätt ) cirka 1000 - 1200 dollar på ett kvartal, efter youtube tagit sin del - sedan ska staten ha sin del också, det måste du ha i åtanke, och som egen företagare så har du en väldigt hög procentsats i skatt.
Citera
2015-01-08, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malyza
Ja alltså 300000 i månaden är inte dåligt, och det är inte direkt någon nyhet att folk som är stora på youtube tjänar mycket.

Skulle garanterat aktivera adsense om jag vore du, det är löjligt hur mycket en del på youtube tjänar.
Tror dock inte att någon har gått ut och sagt hur mycket de tjänar?

"De bedömer att han tjänar upp till 8,5 miljoner dollar per år på sin kanal." Detta var Pewdiepie när han hade 24 miljoner subscribers, han har nu 33 miljoner +.

Detta är taget från aftonbladet men tror helt klart att det stämmer om inte mer än så.
Tror inte de får säga det heller på grund av partnership. Sen så om man har 33miljoner subs så är en stor del av dom inaktiva.
Citera
2015-01-08, 08:42
Medlem
http://socialblade.com/youtube/youtube-money-calculator här är en kalkutator som man kan räkna ut hur mycket man tjänar eller kan tjäna. det är dock så att dessa siffror kan vara grovt missvisande. Jag har snackat med flera vänner och de siffror man ser i kalkulatorn är flera 100 000 fel. sedan får PEW mycket pengar från sin sponsor DISNEY.
Citera
2015-01-08, 17:55
Medlem
Nintendokids avatar
http://youtubesalary.com/how-much-do-youtubers-get-paid/

Vet inte hur säker denna lista är.
Citera
2015-01-08, 21:12
Medlem
Doktorphils avatar
Jag läste nånstans , ett bra snitt är så många prenumeranter man har , så många SEK drar man in per år. Ett grovt räknat snitt Oavsett antal visningar.

1000000 prenumeranter = 1000000 kr

Kan det stämma ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här